Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Gabriel
modelár

Príspevkov: 289

Moje modely
Poslať správu
Autor: Gabriel Správa zaslaná: 28. 10. 2012 o 21:35
Zdravím,
mám takú možno banálnu otázku ale potom ako som odpálil už 3 motory ma tak napadlo či treba nejakým spôsobom ošetrovať brushless motory. Napríklad namazať alebo niečo .
Ďakujem za pomoc
Bydlisko: Rimavská Sobota /dočasne BA - Ružinov/ ( 35 rokov )
rastwo
modelár

Príspevkov: 924

Moje modely
Poslať správu
Autor: rastwo Správa zaslaná: 28. 10. 2012 o 22:43
lepsie chladit
Bydlisko: Liptovsky Mikulas ( 27 rokov )
Gabriel
modelár

Príspevkov: 289

Moje modely
Poslať správu
Autor: Gabriel Správa zaslaná: 28. 10. 2012 o 23:27
No mám aktívne chaldenie z HK už neviem ako to chladiť lepšie.
Bydlisko: Rimavská Sobota /dočasne BA - Ružinov/ ( 35 rokov )
genius3258
modelár

Príspevkov: 988

Moje modely
Poslať správu
Autor: genius3258 Správa zaslaná: 29. 10. 2012 o 12:33
možno používaš motory s priveľkým Kv/ nesprávny prevodový pomer
Bydlisko: Ružomberok ( 26 rokov )
PKsoo
modelár

Príspevkov: 723

Moje modely
Poslať správu
Autor: PKsoo Správa zaslaná: 29. 10. 2012 o 13:48
Ak je to motor z HK, tak je to uplne normalne ze sa spali. Skus pred pouzitim vyliat vinutie epoxidom, mne to pomohlo
Bydlisko: Šenkvice - Pezinok ( 43 rokov )
Gabriel
modelár

Príspevkov: 289

Moje modely
Poslať správu
Autor: Gabriel Správa zaslaná: 29. 10. 2012 o 22:04
genius3258:
možno používaš motory s priveľkým Kv/ nesprávny prevodový pomer

tak používam motory 3000 kv a nie len motory z HK som mal, som mal od modelcrafft 60 A motor a tiež odyšiel.
Bydlisko: Rimavská Sobota /dočasne BA - Ružinov/ ( 35 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 29. 10. 2012 o 23:20
3000KV ešte nič neznamená, otázne vždy je, či to pracuje v rozumnom zaťažení. To určuje prevod, ale je tam dosť rozdielov oproti klasickému komutátorovému motoru.. Motor s nižším KV by mal vyšší moment ale aj odpor a nižšie otáčky, zväčšením pastorku by si to prispôsobil ale odpor vinutia by zostal vysoký - naopak motor s ešte vyšším KV by mohol mať menší odpor a aj keď by mal menší moment, zmenšením pastorku by si sa mohol dostať na rovnaký moment aj otáčky a vďaka menšiemu odporu dostať z toho vyšší výkon..
Ono je aj rozdiel že ako a prečo sa spáli - ak sa len prehreje tak to je asi len zlý prevod alebo nedostatočné chladenie.. Prehriatie môže odmagnetovať magnety takže to príde naraz, napríklad keď ho dosť zaťažíš a potom zastane. Ferit vydrží viac.. skús merať teplotu, na hk majú infra teplomery za pár usd a fungujú. Účinnosť motorov je dosť pod 70 percent tak si ľahko vyrátaš že to nie je málo tepla čo treba uchladiť. Čo tak medená prepážka alebo držiak..?
Ale ak nemá zalepené vinutie a funguje nejaký čas normálne (=neprehrieva sa) a spáli sa až po čase keď sa prederie izolácia a vznikne medzizáviťák, tak to treba len zaliať tým epoxidom.
Gabriel
modelár

Príspevkov: 289

Moje modely
Poslať správu
Autor: Gabriel Správa zaslaná: 30. 10. 2012 o 08:56
Tak prevodový pomer mám od výroby ten istý 8.95:1 a ako ono som prisšiel na jednu vec, že som mal príliš dotiahnutý motor k ozubenému kolesu a preto sa točil ťažšie a preto sa aj tým pádom prehrieval a potom odpálil tak teraz som tam dal nový moror tan s 3000 kv
http://img04.taobaocdn.com/imgextra/i4/696256611/T2Ha1EXflXXXXXXXXX_!!696256611.jpg
a regulátor som nechal pôvodný ten mám 60 A. Tak uvidím či to zase spravý neplechu alebo už bude v pohode. Ďakujem za odpovede.
Bydlisko: Rimavská Sobota /dočasne BA - Ružinov/ ( 35 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 555 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: tamiya,