autor | správa | |
sodoma modelár Príspevkov: 70 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. Ak dobre uvažujem ,tak nulový uhol nábehu by mal byť vtedy ak os delenia kormidiel pri pohľade z boku zviera s tetivou krídla 90 stupňový uhol ? Alebo je to inak? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
zakladne nazvoslovie : http://www.slavetind.cz/stavba/konstrukce/kridlo/Profil_kridla.aspx a este barevny obrazok : http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/2009/01/obsah_13.jpg Ak pripustime, ze tebou uvazovany uhol nabehu je uhel serizeni ( uhol ktory zvieraju tetivy profilov kridla a chvostovych ploch) , tak ten bude nulovy v okamziku, ked os delenia kormidiel( motyla) a tetiva kridla budu rovnobezne. |
|
sodoma modelár Príspevkov: 70 Moje modely Poslať správu |
Myslím,že máme na vec rovnaký názor . Deväťdesiat stupňový rozdiel je len iný uhol pohľadu na problematiku. |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Toto je to, co nikdy nepochopim.Bohuzial, ale zaujima ma to. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... jasne , ty to tak vidis, tak nie je co riesit. Akurat zbytok sveta sa dohodol na trosku inom nazvoslovi ( viz odkazy) , pripadne som ja nespravne pochopil tvoju otazku. Si matne vzpominam , ze priamky co sa prekrizia v nekonecnu a zvieraju navzajom nulovy uhol sa volaju rovnobezky. Ked sa dve priamky pretnu pod uhlom 90 st , tak to su kolmice. Tento, v sopliackom veku nauceny uhol pohladu na problematiku , som doteraz este nestihol zmenit ( nebol dovod) . No co uz, je celkom mozne ,ze s nim aj umriem Pozn. .... aj ked su tetivy profilu kridla a vyskoveho kormidla navzajom rovnobezne ( zvieraju nulovy uhol, tj. maju nulovy uhel serizeni ) a prud vzduchu obteka kridlo pod pod nulovym uhlom nabehu , na polosymetrickom profile je vztlak stale generovany. Nulovy vztlak a urcita hodnota odporu ( nemusi byt najmensia), na kridle nastane az pri zapornych uhloch nabehu ( cca -2 - 4st) . veka |
|
sodoma modelár Príspevkov: 70 Moje modely Poslať správu |
Ahoj bogo. Ja by som ti to povedal takto: Aby si lepšie pochopil, tak si predstav motýlkové plávajúce kormidlá s otočným pántom na nábežnej hrane. Ak potlačíš kormidlo na klesanie modelu,tak uhol nábehu voči krídlu zmenšíš, a opačne. takže takto sa nastaví požadovaný uhol nábehu. Ak si ťa s niekým nepletim, tak sa mi zdá, že si už dávnejšie kúpil Mustang P 51D so zaťahovacím podvozkom. Ešte je na skrini v krabici alebo už je v modelárskom nebi? Pavel |
|
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Autor: stanco1
Správa zaslaná: 19. 9. 2018 o 15:36
Ja by som možno na pochopenie dodal, že tetiva výškový bude rovnobežná s osou trupu a je jedno či je to motýľ, Tečko, kríž či iné usporiadanie. |