autor | správa |
Samuel modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
Zdravim, vie mi niekto povedat ake su rozdiely letovych vlastnosti pri pouziti 'chvosta' tzv. V-tail a T-tail? Alebo je to jedno? |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Je to ťažké povedať to vo všeobecnosti, pretože V-tail by mal mať menší odpor kvôli menšej ploche, môže byť ľahší, lebo je ukotvený na trupe v jednej línii. T-tail musí byť masívnejší, aby bola výškovka pevne uchytená bez možnosti chytiť flutter, preto je ťažšia a má trošku väčší odpor kvôli tučnejšej smerovke. Na druhej strane sa ľahšie ovláda T-tail ako V-tail, lebo pri mixovaní V-tailu si treba uvedomiť, že pri zlej diferenciácii plôch chvosta sa môže stať to, že pri rôznych pozíciách výchylky smerovky môže model stúpať alebo klesať ako na výškovku. Pre väčší smerovkový efekt je potreba väčšie výchylky, čo spôsobí väčší odpor, preto na väčšie termické modely by bolo vhodnejšie použiť T-tail alebo X-tail pre jeho účinnosť pri točení smerovkou, ale pre zachovanie čo najmenšej váhy termických vetroňov je vhodnejší V-tail. A v neposlednej rade - T-tail je úžasný na prepravu, V-tail je nespratný. |
Samuel modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
Dakujem, myslim ze rozumiem. Teraz staviam 2 lietadla - 1 RC(tu ako radite pouzijem t-tail) a druhe bude len hadzadlo na spalovaci motor a tu by som pouzil v-tail. Kedze nebude ovladane, nemal by byt problem s nastavovanim, a let by mal byt rovnako kvalitny, ak som to spravne pochopil. |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Dobre si sa rozhodol, ale použil by som T-tail aj na ten spaľovák, vyvážiš ho tak lepšie. |
Samuel modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
Autor: Samuel
Správa zaslaná: 27. 4. 2013 o 10:51
Dakujem za radu, skusim to teda s tym T- tail obidve. |