Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:10
Doma mám len 20A a 55A (tento mám aj namontovaný) ale zájdem za kamarátom a uvidíme...
( 40 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:11
nevzniká ti teplo od ložiska? ak máš laserový teplomer skus zmerať teplotu vinutia a teplotu pri ložiskách.Alebo zmerať kliešťovým ampérmetrom každú fázu kolko berie A
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:15
Vadilo by keby som dal to lietadlo s motorom na 2 minúty do vzduchu a keď pristanem tak skontrolujem teplotu? Alebo im môže ten motor odísť?

watson220:
nevzniká ti teplo od ložiska? ak máš laserový teplomer skus zmerať teplotu vinutia a teplotu pri ložiskách.Alebo zmerať kliešťovým ampérmetrom každú fázu kolko berie A

fúúha jediné čo mám doma je multimeter ale zajtra obvolám známych a uvidíme...
( 40 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:19
nič by sa nemalo stať, ved ked bude lietať bude aj prirodzene chladený,
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:24
Vyskúšam a zajtra napíšem.. Inak som skúšal aj zátaž bez vrtule a nemal ani teplotu tela...
( 40 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:26
Skus zátaž s vrtulou a skus či nieje moc horúca hriadel či nejde teplota od ložiska
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:46
Hriadeľ nieje takmer vôbec teplá, ale najhorúcejšie je to v miestach pod ňou t.j. odkiaľ idú káble.
( 40 rokov )
lucky
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: lucky Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:52
To ide asi od vinutia mozno medzizavitovy skrat. Skontroluj vinutie ci nieje niekde pretavený lak.
Bydlisko: Valaská Belá ( 39 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:53
možno je chytené vinutie, skus to premerať ohmicky
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 21:57
To už asi siaha za moje vedomosti.. To vinutie sú tie medené "ovály" ? Ako sa mám k ním dostať? A keď zistím že je chytené tak sa to dá ešte opraviť?
( 40 rokov )
lucky
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: lucky Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 22:02
Meraj odpor medzi vývodmi z motora ( každý s každým). Ak zistíš výraznú odchylku medzi nimi tak je chytene. ale vinutie ma malý odpor. bežným multimetrom nemusíš zistiť rozdiel aj keby boli chytene.
Bydlisko: Valaská Belá ( 39 rokov )
davo233
modelár

Príspevkov: 252

Moje modely
Poslať správu
Autor: davo233 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 22:06
Ale už si nechám až na zajtra lebo už som unavený
( 40 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 22:11
vinitie je vyvedené troma kablikmi čo spájaš s regulátorom, skus premerať každý vývod medzi sebou a voči kostre,
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 10. 6. 2011 o 22:55
Ohmicky tam toho moc nenameras, vinutie ma velmi maly odpor, skor by bolo za hodno odmerat za behu jednotlive fazy ci niektora nezerie viacej ako ostatne, ale to je pracne a treba na to mat vybavenie. Priebeh prudu je pulzny, takze sa to bude zle merat, najlepsie by to na malom odpore a zobrazovat to na osciloskope a porovnavat jednotlive fazy alebo nejaky iny snimac, ktoremu nebude vadit pulzny charakter pretekajuceho prudu.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 11. 6. 2011 o 06:27
Ak je tam skrat medzi niektorými tenkými vodičmi, ktorými je vinutie urobené paralelne (t.j. je to vinuté 4 alebo 5 alebo aj viac vodičmi naraz akoby to bol jeden hrubší), tak nemusí namerať vôbec žiaden rozdiel.
Jediné čo dosť spoľahlivo ukáže či je motor v poriadku, je zmerarť prúd bez vrtule - výrobca uvádza prúd naprázdno často pri 10V, to je dosť vybitý 3-čláok. Pri vyššom napätí ale rastie a ťažko sa odhadne aký má byť pre iné napätie..
Ak je nameraný približne podobný prúd naprázdno ako má byť, je ten motor OK, (ešte je vhodné zmerať odpory vinutí či nie je prerušená časť paralelného vedenia, to môže byť aj v konektore alebo ohybe kde vychádza káblik von)
ak je tam dvojnásobok či viac, je tam medzizáviťák alebo zoslabli magnety (keď sa prehrejú môžu sa čiastočne odmagnetovať - vtedy stúpnu otáčky a motor už neutočí tak veľkú vrtuľu ako točieval predtým).
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 911 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: