Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Sodoma
Rozpätie: 1150 mm
Hmotnosť: 290 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 850 mm
Materiál: Deprón,balza,fólia
Motor: 2822/27
Popis

Model vznikol ako dôsledok tuhej zimy keď nebola možnosť lietať. Model
má motýlkové chvostové plochy. Trochu od bežnej stavby sa líši krídlo,
ktoré je z 5mm deprónu. Aby bolo možné nažehliť fóliu , tak sú naň
nalepené pásiky z balzy 0.8mm. V takomto prevedení krídlo získalo podstatne na pevnosti.

ID Modelu: AM7893 | Zobrazenia: 2633 | Pridané: 9. 3. 2017 o 10:51 | Autor: sodoma

Autor Správa
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 9. 3. 2017 o 19:56
Pavel super, pekné a zaujímavá technológia výroby krídla. Kedy ho zalietaš ?
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
sodoma
modelár

Príspevkov: 70

Moje modely
Poslať správu
Autor: sodoma Správa zaslaná: 9. 3. 2017 o 21:59
Mám tam ešte pár vecí dorobiť ale nejako to nesúrim. Nemám ešte páčky na kormidlách a čakám na takú tenšiu baterku
aby mi vošla do tej kapsy pod kabínkou do ktorej sa potom pohodlne zmestí aj keď bude trochu nafúknutá.Zajtra napíšem
viac
( 82 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 10. 3. 2017 o 07:47
Inak pozerám, že ty obľubuješ takéto koncepcie modelov.

Proste motorizované pomalé ľahké vetrone s prehnutou spodnou časťou profilu, hornoplošníky, s pohonnou jednotkou umiestnenou bezprostredne pred nábežnou hranou krídla, s vysokou výškou gondoly trupu vpredu (kvôli vrtuli). Sú to koncepcie aerodynamicky nevýhodné (zvýšený odpor) ale pri pomalom lete to pochopiteľne tak nevadí.

Ja zase motor radšej zásadne pchám dopredu, "pred kabínu" a volím sklopky vrtule. Aj pri ľahších a pomalšie lietajúcich strojoch.

Depron v konštrukcii elektrovetroňa (6mm a 3 mm) som ja naposledy použil v roku 2008. Vtedy som postavil dva elektrovetrone menom LAZY BOY, rozpätie 2 metre, hmotnosť letová 600 gramov. Lietali úplne super.

Fotky zo stavby som zdieľal na americkom webovom portáli RCGROUPS, mrkni tu do vlákna (vystupujem tam pod nickom Fasciman, do vlákna som vstúpil od strany 2):

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?836844-Lazy-Boy-FFF-2-meter-electric-sailplane-plans-pics-video/page2

Tu lietam s tým červeným (mal som dva - červený a modrý):

https://www.youtube.com/watch?v=pXhV8cfiwSo



S modrým som havaroval a z týchto fotiek vidno tvar a konštrukciu dvojmetrového depronového krídla (americký konštruktér Fuller model pôvodne navrhol s krídlom s profilom rovnej dosky, ja som vyrobil radšej krídla s klasickým profilom):

Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
sodoma
modelár

Príspevkov: 70

Moje modely
Poslať správu
Autor: sodoma Správa zaslaná: 10. 3. 2017 o 14:18
Včera som už nemal čas lebo som si odbehol pozrieť debatu v telke s A. Dankom.

To, čo píšeš o mojich modeloch si vystihol presne.Ja by som ťa ešte doplnil,že sa snažím aby čo najväčšia hmota
bola sústredená blízko ťažiska a ešte aj čo najnižšie. Inak nespavosťou netrpím kvôli zvýšenému odporu mojich
modelov.
Včera som povedal, že o stavbe modelu napíšem viac,tak tu je pár viet. Krídlo je z 5mm deprónu,ktorý som
hore pozdĺžne narezal asi do polovice hrúbky a ohol do profilu a prišpendlil o polystyrénové krídlo zhora a drážky som
potrel lepidlom. Spodná strana krídla má potom tvar profilu hornej strany krídla,ktoré má profil Epler 385. Potom
som už krídlo len opáskoval , prebrúsil a prižehlil fóliu. Krídlo váži len 86 gramov.
Nosník trupu som lepil epoxydom tak,že som striedavo dával balzu 1mm a žaluziu z okna. Je to veľmi ľahké.
a veľmi pevné. Zbytok trupu je vybrúsený z deprónu a balzy a polepený viacerými vrstvami hrubého Modelspanu
a nalakovaný. Od modelu čakám pomalý a realistický let.
( 82 rokov )
sodoma
modelár

Príspevkov: 70

Moje modely
Poslať správu
Autor: sodoma Správa zaslaná: 3. 4. 2017 o 19:09
Tak model má už prvý let za sebou. Letel presne ako som predpokladal.
Ešte pred zalietaním som ho vyskúšal na takom primitívnom " trenažéri" lebo
som si všimol, že obe uši aj stredy krídel nie sú celkom súmerné a vyšlo mi
to tak,že sčítaním nepresností bude model dosť zatáčať vľavo.Na obe uši som
nalepil planžety so žaluzií ktoré už majú prehnutý tvar a tak som ich orientoval tak,
aby ľavé krídlo stúpalo a pravé klesalo. Odhadol som to dobre, lebo model letí
naozaj rovno. Ten "trenažér" je vlastne do U zohnutý hliníkový profil. V hornej
časti má otvory ktorými som prevliekol ihlicu na pletenie , ktorá prechádza
trupom v ťažisku tesne pod krídlom.V spodnej časti účka je otvor pre závitovú
tyč. Účko je na tyči medzi dvomi matkami, ktoré s tým, že matky nie sú
dotiahnuté a ešte aj otvor je väčší ,tak to funguje ako jednoduchý guľový čap.
Sám som prekvapený ako fungovalo.Najlepšie model reagoval na výškovku.
Takto som nastavil aj vyosenie motora.
( 82 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 4. 4. 2017 o 06:36
Tie Tvoje úpravy s lištou od žáluzií nejako nechápem. Môžeš dať viac fotiek celkovo na model ?
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
sodoma
modelár

Príspevkov: 70

Moje modely
Poslať správu
Autor: sodoma Správa zaslaná: 4. 4. 2017 o 10:32
Model je nažehlený fóliou Solarfilm a tá má značné zmršťovacie vlastnosti.Asi som to podcenil a aby som eliminoval malé prekrútenie krídla
tak som na uši nalepil tie lamely tak ako by boli krídelká v polohe mierne vychýlené do pravého náklonu.Teraz sa môžem po štarte špárať v nose
lebo model letí sám a na riadenie reaguje citlivo. Je to môj prvý model s motýlkovými plochami a tak som pri mixoch trochu maturoval ale už
je všetko v poriadku. Pripájam aj fotku s ktorej je riešenie zrejmé.
( 82 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 927 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: