autor | správa |
marcel3032 modelár Príspevkov: 62 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, chcel by som dať do vetroňa vypúšťatelnú vodnú záťaž. Jednak pre funkčnosť (vyššia prenikavosť) a jednak pre efekt (prielet s vypúšťaním vody ). Neviem ale nikde nájsť nejaký ventil ktorý by bol ovládaný servom alebo by to malo nejakú rozumnú páčku na to. Mám predstavu že by to bolo niečo ako karburátor (páčka, vstup) s nejakým výstupom Jediné čo som našiel je toto: http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=36049 |
demolator24 modelár Príspevkov: 500 Moje modely Poslať správu |
...starý, nepotrebný karbec - toto bolo osvedčené riešenie aj v rokoch 70-ich... |
marcel3032 modelár Príspevkov: 62 Moje modely Poslať správu |
a ako ho tam zapojiť? a bude tesniť? nebude prepúšťať? lebo nie že mi celý let bude prepúšťať a na konci keď budem chcieť vypustiť vodu.... tak nič |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Pružinová tlačka na hadičke, otváraná servom. |
marcel3032 modelár Príspevkov: 62 Moje modely Poslať správu |
Ale kúpiť sa to nedá či? Mne sa to vyrábať nechce |
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal miesto karbeca difúzor a ak som potreboval zhasnúť motor tak som škrtil palivovú hadičku ktorá prechádzala očkom ktoré behalo cez štrbinu . Zhasínanie fungovalo lepšie ako s karbecom. Výhoda že očko bolo pripevnené na ocelovom lanku tak že vzdialenosti nehrali rolu. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
....tie debatovane veci ( viz predchadzajuce prispevky ) vypadaju priblizne takto: Pozn. dost takych ftakovin bolo zverejnenych i v publikacii Letecke Modely, vydanej Zvazarmom v roku 1983. Prilozene obrazky su z 4 dielu. Oskenovana publikacia visi napr tu : http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/ veka |
marcel3032 modelár Príspevkov: 62 Moje modely Poslať správu |
A ten karburátor zapojiť tak, že bude voda vchádzať cez otvor na palivo? Nebude to vytekanie trvať veľmi dlho? |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Voda vteka a vyteká cez difúzor. To je ta velká diera. |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Keďže ten karburátor nie je pôvodne stavaný na vodu, je potrebné to namazať plastickým mazivom, aby z neho voda nekvapkala. A hlavne nezabudnúť na odvzdušnenie, aby pri otvorení voda mohla vytiecť von. |
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
No neviem, mne toto pripadá u modelov silne zbytočné Aj z praktického ale aj z pohľadu efektu. Chápem, ak má niekto svahový vetroň a do veľkej trubky v ťažisku pri koreni krídla (do krídla) vkladá oceľovú guľatinu - valčeky, adekvátne podľa aktuálnej sily vetra. Ale voda mi nesedí, hoci viem, že na skutočných "brusoch" do termiky sa to používa. |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Máš čiastočne pravdu, ale olova sa v prípade potreby znížiť hmotnosť modelu počas letu tak ľahko nezbavíš. |
marcel3032 modelár Príspevkov: 62 Moje modely Poslať správu |
Veď preto sa používa voda..... Lebo keď dakoho trafíš, tak to bude bolieť |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Z modelom nikoho netriafame - voda sa používa preto, lebo je lacná a aby sa dala pred ďaľším štartom doplniť. Odhodené olovo ťažko nájdeš. |
Miloš.K. modelár Príspevkov: 159 Moje modely Poslať správu |
Autor: Miloš.K.
Správa zaslaná: 12. 2. 2016 o 20:53
Voda sa používa na prelety, triangel GPS aby bolo priebojnejší, na termiku nie. Keď ideš na pristavanie tak ju vypustíš a pristaneš s ľahkým modelom. Tu máš vodnú zátaž http://www.letmodel.cz/gallery-ash31.htm http://www.hmodel.cz/2685/ash-31/ |