autor | správa |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Čaute. Môžete mi poradiť, aký používate vypínač pre modely s 25A regulátorom otáčok? Ja to zatial riešim len tým, že zapojím a odpojím akumulátor, ale to rozpájanie XT 60 konektorov uz ma niekedy riadne "..." . Pozerám posuvné vypínače a tie nie su na vyššie ampére. Nasiel som zatial toto: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=163&n=elektronicky-vypinac---na-co-to-je |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Žiadny vypínač sa nepoužíva. Napokon, tú baterku budeš musieť tak či tak po lete odpojiť a pred letom zas pripojiť, už len kvôli nabíjaniu. |
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
myslim že mu ide o to, že nevylieta celu baterku, pristane, položí model bokom, ale vie že neskôr pôjde znova hore lietať. A za tú chvíľu sa mu nechce stále rozpájať/zapájať baterku. Tak by to vypol len vypínačom dočasne. V niektorych modeloch sa baterky nevyberajú práve extra ľahko. |
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Tak ako chlapi správne píšu, väčšinou sa to nepoužíva, ale ... Do niektorých modelov sa batéria vkladá veľmi nepohodlne a aj prístup k silovým konektorom je zlý a tak si človek povie, že silový vypínač by sa hodil. Takto to máme v jednom dosť veľkom modeli. "Vypínač" sme si vyrobili sami zo silových konektorov a kúska kábla. Skrátka: silový kábel k regulátoru (buď plus alebo mínus) na vhodnom mieste prerušíš, na obidva konce priletuješ silový konektor - samičky. Protikus - samčeka - jeho vývody preskratuješ. Keď ideš lietať "protikus" odpojíš a následne vo vnútri modelu pripojiš baterku. Nič nefunguje, pretože obvod je prerušený vďaka chýbajúcemu "protikusu". Tesne pred lietaním zasunieš protikus a lietadlo "ožije". Na obrázku sú použité také konektory, že aj pri rozpojenom obvode je jeden vývod protikusu zasunutý, aby sa nestratil. Zrejme by to išlo aj s T-Deansom - ten sa dá tiež zapojiť len jedným vývodom, keď je otočený o 180 stupňov. Tu je obrázok ("vypínač" je dole na pravom boku trupu): http://rcmodely.cevaro.sk/userfiles/Geometria2e.jpg z tohto článku: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=644&n=co-moze-sposobit-nespravna-geometria-modelu- –-3-cast |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ja to mám riešené na Decathlone tak,že z XT-60 mi ide - pól priamo na regulátor a + pól je prerušený cez T-DEAN konektor(samicu) a protikus mám skratovaný.Zatiaľ to funguje.Riešil som to tak preto,aby som mal model nachystaný na letisku a nemusel pripájať batériu a potom zapájať servá krídelok a montovať krídlo pred štartom.Takto zapojím batériu,nahodím krídlo a keď idem lietať,iba zasuniem konektor. Nie je to moc esteticky vyriešené,ale funguje to |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Vďaka za nápady. |
hrozno modelár Príspevkov: 251 Moje modely Poslať správu |
V automobilovom tuningu sa pouziva nieco taketo na odpajanie bateriek od audio zariadeni: https://www.protuning.mu/product/breaker-fuse/ mam dojem ze take vyrabaju az do 120A. Trba hladat "breaker fuse" |
ujovko modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
|
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Vdaka za ochotu, do aut mozno ano, do lietadla uz moc nie . To uz skor nieco ako je v tom prvom odkaze co som daval. Ten T dean vyskusam teraz. |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Tak som to spravil s tym konektrom T Dean. Ovela lahsie sa zasuva ako XT 60. Tusim prejdem v buducnosti na tento konektor aj pre akumulatory. |
Christ modelár Príspevkov: 23 Moje modely Poslať správu |
|
MATHIAS modelár Príspevkov: 337 Moje modely Poslať správu |
samotný vypínač by pri prúde 60A zhorel |
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Autor: RedByron
Správa zaslaná: 20. 6. 2019 o 14:05
Už sa to zu niekde riešilo - ak by som to chcel riešiť estetickejšie tak namiesto Dean konektoru by som použil poistkové púzdro na kábli do auta. Vytiahnutím poistky odpojí š a možno i chrániš. Ak by som sa chcel vyhrať ešte viac tak možno zapustiť len tie ploché konektory niekde do tela modelu a zvonku vyberať len poistku. Pravdupovediac sa mi ale ten Dean zdá jednoduchší, hutnejší a odolnejší častému používaniu. Ďalšou možnosťou je použiť regulátor do auta - sú typy s malým spínačom kde akku odpájaš elektronicky, okrem toho získaš výhodu, že so správnym nastavením budeš môcť s modelom cúvať . |