Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Freewing
Rozpätie: 800 mm
Hmotnosť: 1300 g
Kategória: Lietadla - turbíny, EDF
Dĺžka: 1150 mm
Materiál: EPS
Motor:
Popis

Tak nová F-16 je na ceste. 1150mm dĺžka, 800mm rozpätie, 900g hmotnosť, 45A regler, EDF 70mm, vektor ťahu.

Mám trocha obavy z vektora ťahu, na stíhačkách mám nalietané, ale s TV som ešte nemal tú česť. Hádam to neprepísknem. Ak niekto ohľadom toho viete poradiť, budem rád

Čakám kým dôjde aby som sa rozhodol aké baterky do toho dám. Odporúčané 4s 2200mAh, ale dúfam že utiahne aj ťažšiu baterku (okolo 3000 mAh)

Po zostavení pridám fotky.

ID Modelu: AM512 | Zobrazenia: 6744 | Pridané: 26. 10. 2010 o 21:02 | Autor: jaroEDF

1 2
Autor Správa
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Autor: pajlotmato Správa zaslaná: 15. 9. 2011 o 14:55
Vyzerá to slušne tá oprava, hlavne riadne skontroluj dúchadlo, ak to bola taká šupa tak ho treba riadne odtestovať...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 3. 10. 2011 o 22:35
Takže oprava dokončená a môžem konečne porovnať stavbu z EPS a z XPS. Hmotnosť F-16 ostala presne zachovaná, t.z. diely z XPS potiahnuté papierom a nastriekané autolakom vážia rovnako ako pôvodný trup z EPS nastriekaný akrylovou farbou. Pevnosť je ale o niečo väčšia vďaka kombinácii XPS-papier. Určite potiahnem papierom aj zvyšné časti trupu zospodu, kde sú už ošúchané. A ak porovnám XPS a EPS: pre menšie modely, kde treba tenšie steny trupu (viac miesta na baterku a motor) sa jednoznačne hodí XPS. Naopak, pre modely nad 1,5m dĺžky je vhodnejšie EPS s hrubšími stenami. Inak sa s oboma materiálmi pracuje veľmi dobre.

K samotnej oprave, pridal som navyše zaťahovací podvozok (zvyšuje hmotnosť asi o 60g oproti pôvodnému riešeniu), časom prídu dvierka zatvárania a osvetlenie. Model vyskúšam najprv na pôvodný 600W pohon a potom aj na 900W SAPAC, som zvedavý na porovnanie. Detaily (nápisy), ako sa poznám, spravím tiež



Podvozok je už došramotený, bude to chcieť vybrúsiť, potiahnuť, nastriekať:
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 5. 10. 2011 o 19:38
Tak dnes bol zálet s pôvodným pohonom. Ťažisko trocha viac vpredu a výkonovo by to chcelo troška viac, takže nabudúce ide SAPAC. Inak sadá hladko a ľahko aj keď má letovú hmotnosť s podvozkom 1250g, takže určite je dostatočná rezerva na silnejší motor a väčšiu baterku. Navyše po tom čo som našiel na youtube video, kde vpohode lieta chlapec s Lander F-16 (trošku menšia od mojej) s TOW 2200g, tak som ostal mierne povedané zaskočený
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 23. 10. 2011 o 23:11
Môžem povedať, že použitý zaťahovací podvozok od Landera neodporúčam (Lander Aluminium Retracts). Jednak zaťahovací systém na ktorý treba ešte dodatočné servá je zbytočne zložitý a háklivý, ale hlavne plastové časti nie sú dostatočne pevné na to, aby vydržali záťaž 1300g stíhačky (mal by zniesť 1500g, ale nezniesli ani 1300g a povolili)... Myslím že takéto HK riešenie by bolo omnoho lepšie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17538__Electric_Retract_with_Reversable_Mount_1pc_18_8g.html

Vyskúšal som SAPAC EDF (škoda že ma nemal kto natočiť). Je to perfektný pohon... Zvuk skutočne nádherný, perfektne vybalancované motory aj EDF, plne porovnateľný, ak nie lepší ako podobné Lander EDF. Výkon obrovský. 1300g stíhačku rozpeckuje ako nič (v porovnaní s Freewing 70mm EDF, ktoré ťahalo tak tak). Napriek tomu, že som lietal s rovnakou baterkou ako slabšie EDF, letový čas bol podobný a to som mu dával zabrať. Jedna dôležitá vec: v tomto jete mám dosť veľkú stratu (cca 30% ) ťahu kvôli nevhodnému saniu a aj nie najlepšiemu výtoku. Napriek tomu to ťahá ako ďábel. Pri správnom osadení (dostatočné sanie a perfektný výtok) je tento motor schopný bez najmenších problémov poriadne vytočiť aj 2000g stíhačku, nehovoriac o použití dvoch takýchto motorov. Natíska sa mi ihneď využitie v Mig-29 od FlyFly (ktorý je pôvodne myslený na 2x90mm), podľa mňa je tento pohon pre neho ako stvorený (motor 180g, regulátor 80g, baterka 260-300g v súčte len 540g na jeden motor komplet, 1100g na dva pohony aj s batériami a ESC).
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Autor: edf Správa zaslaná: 24. 10. 2011 o 00:45
tie podvozky su slabe to je len tak do 800g az 1kg tam treba tie vecsie..http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12883__Digital_Servoless_Retractable_system_1pc_.html...na mig od fly fly je najlepsie pouzit edf 70 z 90mm je model zbytocne tazky pre inspiraciu pozry tu:http://www.jepe.org/FastFoam/mig29/mig29.htm
Bydlisko: Podbrezová
marcel3
modelár

Príspevkov: 248

Moje modely
Poslať správu
Autor: marcel3 Správa zaslaná: 25. 6. 2012 o 23:44
boze to je krasny stroj... nikdy som nic podobne nemal, ale po zhliadnuti tvojho zacinam nad tym realne uvazovat
Bydlisko: Brusel, Belgicko ( 40 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 26. 6. 2012 o 11:21
Tak keby niečo, je na predaj
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 795 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: rnikambe,