Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

ID Videa: V2355 | Zobrazenia: 17407x | Pridané: 12. 4. 2014 o 12:37


RC AUTO, HOBICCO USA, ARRMA-DURANGO
1 2 3 4 5 6 7
Autor Správa
Draper
modelár

Príspevkov: 183

Moje modely
Poslať správu
Autor: Draper Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:18
A že si to ty 500w tak zajtra si idem pre jeden jednosmerný motor a poviem ti akou plochou sa dotýka komutátora.

Dobre tak napíš na OXFORD alebo na volakú Akadémiu v USA nech vypracujú projekt zábeh jednosmerných el. motorov.
Bydlisko: Topoľčany ( 28 rokov )
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:22
500w, skús si to prečítať ešte raz

Čo na zabehávanie jednosmerných motorov hovorí Ing. Pavol Bálint !

citujem: Zábeh motorov vyvoláva medzi modelármi neustále diskusie. Názory na nutnosť zábehu a spôsob zábehu sa niekedy značne líšia. Podľa mojich skúseností (najmä s motormi do RC modelov áut) je zábeh potrebný. Netvrdím, že dobre zabehnutý motor má podstatne väčší výkon a účinnosť, ale určite má dlhšiu životnosť, menej iskrí a má "kultivovanejší" chod.
Zábeh bežných motorov je potrebný najmä kvôli nevhodne tvarovaným uhlíkom. ( ARRMA: aj motor HPI 15T Firebolt, ktorý som vo videu zabehával, má takto nevhodne tvarované uhlíky ) Uhlík nezabehnutého motora sa zvyčajne dotýka komutátora veľmi malou plochou. Pri chode takéhoto motora so záťažou tečie touto malou plochou priveľký prúd čo spôsobí prehriatie uhlíkov a opaľovanie komutátora. Prehriatie uhlíka vyvolá jeho zmeny v mieste dotyku - stvrdnutie a zhoršenie klzných vlastností. To spôsobí ešte väčšie iskrenie a opaľovanie komutátora. Po krátkom čase sa v komutátore vypália dve drážky, ktoré ho čiastočne znehodnotia. Uhlíky si po čase síce "sadnú" na komutátor celou svojou plochou, ale zničené časti komutátora už nebudú plniť svoju funkciu. Prechodový odpor medzi uhlíkmi a komutátorom aj iskrenie budú väčšie ako u správne zabehnutého motora. Znehodnotenie komutátora bude priamo úmerné jeho zaťaženiu. Ak bude zaťaženie motora v oblasti jeho najväčšej efektívnosti bude znehodnotenie komutátora takmer zanedbateľné. V oblasti maximálneho výkonu je znehodnotenie veľké.
Zábeh motora vo vode: Motor zabiehame v destilovanej vode. Voda plní viacero úloh. Zníži iskrenie pri zábehu, plní funkciu záťaže motora, chladí uhlíky a komutátor, vyplavuje zvyšky obrúseného uhlíka. Pri zábehu najprv začíname z nižším napätím, ktoré postupne zvyšujeme. Zábeh je podstatne kratší, pretože motor je zaťažený. Destilovanú vodu vymieňame, čím sa zbavujeme vyplavených zvyškov uhlíkov. Zábeh ukončíme keď sa prestanú vyplavovať zvyšky uhlíka. Pri zábehu nie je vhodné používať obyčajnú vodu, kvôli minerálom ktoré obsahuje. Motor nakoniec dôkladne vysušíme a namažeme klzné ložiská. Používame len malé množstvo oleja (kvapka na ložisko) a dávame pozor, aby sa olej nedostal na komutátor !

A nechápeš, čítaj to stále dookola !!!
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
Draper
modelár

Príspevkov: 183

Moje modely
Poslať správu
Autor: Draper Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:27
Opakovanie matka múdrosti (y)

500w a čo sa týka fyziky po teoretickej časti nie som toho zástancom.

A tú stránku čo som ti poslal to už nie je len záľuba ale aj vzdelávanie detí na základnej škole.
Bydlisko: Topoľčany ( 28 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:40
ARRMA:
500w, skús si to prečítať ešte raz

Čo na zabehávanie jednosmerných motorov hovorí Ing. Pavol Bálint !

citujem: Zábeh motorov vyvoláva medzi modelármi neustále diskusie. Názory na nutnosť zábehu a spôsob zábehu sa niekedy značne líšia. Podľa mojich skúseností (najmä s motormi do RC modelov áut) je zábeh potrebný. Netvrdím, že dobre zabehnutý motor má podstatne väčší výkon a účinnosť, ale určite má dlhšiu životnosť, menej iskrí a má "kultivovanejší" chod.
Zábeh bežných motorov je potrebný najmä kvôli nevhodne tvarovaným uhlíkom. ( ARRMA: aj motor HPI 15T Firebolt, ktorý som vo videu zabehával, má takto nevhodne tvarované uhlíky ) Uhlík nezabehnutého motora sa zvyčajne dotýka komutátora veľmi malou plochou. Pri chode takéhoto motora so záťažou tečie touto malou plochou priveľký prúd čo spôsobí prehriatie uhlíkov a opaľovanie komutátora. Prehriatie uhlíka vyvolá jeho zmeny v mieste dotyku - stvrdnutie a zhoršenie klzných vlastností. To spôsobí ešte väčšie iskrenie a opaľovanie komutátora. Po krátkom čase sa v komutátore vypália dve drážky, ktoré ho čiastočne znehodnotia. Uhlíky si po čase síce "sadnú" na komutátor celou svojou plochou, ale zničené časti komutátora už nebudú plniť svoju funkciu. Prechodový odpor medzi uhlíkmi a komutátorom aj iskrenie budú väčšie ako u správne zabehnutého motora. Znehodnotenie komutátora bude priamo úmerné jeho zaťaženiu. Ak bude zaťaženie motora v oblasti jeho najväčšej efektívnosti bude znehodnotenie komutátora takmer zanedbateľné. V oblasti maximálneho výkonu je znehodnotenie veľké.
Zábeh motora vo vode: Motor zabiehame v destilovanej vode. Voda plní viacero úloh. Zníži iskrenie pri zábehu, plní funkciu záťaže motora, chladí uhlíky a komutátor, vyplavuje zvyšky obrúseného uhlíka. Pri zábehu najprv začíname z nižším napätím, ktoré postupne zvyšujeme. Zábeh je podstatne kratší, pretože motor je zaťažený. Destilovanú vodu vymieňame, čím sa zbavujeme vyplavených zvyškov uhlíkov. Zábeh ukončíme keď sa prestanú vyplavovať zvyšky uhlíka. Pri zábehu nie je vhodné používať obyčajnú vodu, kvôli minerálom ktoré obsahuje. Motor nakoniec dôkladne vysušíme a namažeme klzné ložiská. Používame len malé množstvo oleja (kvapka na ložisko) a dávame pozor, aby sa olej nedostal na komutátor !

A nechápeš, čítaj to stále dookola !!!

ja som cital poriadne len ci aj ty , nekupuj cinu a nesnaz sa znej dostat neviem co a nedaj boze na cine zvysovat zivotnost



Draper:
A že si to ty 500w tak zajtra si idem pre jeden jednosmerný motor a poviem ti akou plochou sa dotýka komutátora.

Dobre tak napíš na OXFORD alebo na volakú Akadémiu v USA nech vypracujú projekt zábeh jednosmerných el. motorov.

pokial kupis smej tak to bude chabe, na oxford pisat nemusim a americku akademiu tiez nie , v USA je 30% ak nie viac negramotnych a nie samostatne rozmyslajucich , opicit sa po amikoch nie je najlepsie.

Ja chcem len jeden jediny rozumny dokaz toho ze to ma nejaky zmysle pokial ho tu nikto neda ze sa to da preukazat tak je to umna blud. Ziadna zivotnost sa nezvysi , ani vykon a neviem co este . Jediny motor vo vode co uznavam je ponorka v studni houk , Chcem dokaz.


Draper:
Opakovanie matka múdrosti (y)

500w a čo sa týka fyziky po teoretickej časti nie som toho zástancom.

A tú stránku čo som ti poslal to už nie je len záľuba ale aj vzdelávanie detí na základnej škole.

na vzdelavanie takych veci nie je zakladna skola ale odborne , stredne a vs skoly

forum plne autickarov a nikto sa nechce zapojit ? ja by som ocenil hlavne tych co zabehali tie motorceky aby sa zapojili, a objektovne sa ktomu postavili. O nic nejde len o diskusiu.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:46
Teraz si zase niečo prečítaj o HPI:
HPI Racing patrí medzi svetovú špičku medzi výrobcami RC modelov. História tejto značky sa píše od roku 1986 a za viac než 20 rokov si získala státisíce fanúšikov ! https://www.hpiracing.com/

Možno, že sa nikto nechce zapojiť, lebo Ťa už poznajú z iných diskusií, ako písal Draper !
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:51
ARRMA:
Teraz si zase niečo prečítaj o HPI:
HPI Racing patrí medzi svetovú špičku medzi výrobcami RC modelov. História tejto značky sa píše od roku 1986 a za viac než 20 rokov si získala státisíce fanúšikov ! https://www.hpiracing.com/

drzal si nejaky motor od nich v ruke rozobrany ? tu spicku s ktorymi jazdia ? nie tie co su v tychlo lacnich autickach. sak za zamysli ine komutatorove motory nikto nezabehava (spominane vrtacky vsetko co bezi principialne na takych motoroch.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:55
Mimochodom, napísal si, že články čo som poslal nie sú bludy, niečo tam pravdy je, ale veď tie články sú jednoznačne o zabehávaní. Tak potom prečo to tak tvrdohlavo odmietaš ?

Tu nikto nepíše o zabehávaní špičkových motorov ! Ja som zabehával motor za 9,40 € ! A aj vďaka Tebe som presvedčený, že to určite malo zmysel !
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 17:56
z inych diskusii ? akoze akych co som niekoho pohryzol ? Stale sa tu bavime o zabehavani , a nedali ste mi jediny preukazatelny dokoz toho ze naco sa to robi ? Okrem nezmyselneho videa s motorom vo vode. Znova chcem jedneho tu z fora alebo niekoho kto rozozna zabehnuty od nezabehnuteho motora ak nerozozna tak sa nemame o com bavit tudis to nema vyznam.


ARRMA:
Mimochodom, napísal si, že články čo som poslal nie sú bludy, niečo tam pravdy je, ale veď tie články sú jednoznačne o zabehávaní. Tak potom prečo to tak tvrdohlavo odmietaš ?

Tu nikto nepíše o zabehávaní špičkových motorov ! Ja som zabehával motor za 9,40 € ! A aj vďaka Tebe som presvedčený, že to určite malo zmysel !

clanok bol o zabehavani to je pravda ja viem co citam, a je to blud zabehavat , jedina pravda v tom clanku je ze uhlik musi dosadat na komutator , to je tak vsetko
je jedno aky motorcek si si kupil zivotnost mu nijako nepredlzis tym co si mu urobil ci uz vo vode alebo naprazdno alebo neviem ako , mal si razdsej miesto toho jazdit a uzivat si.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:16
V článku od Bálinta sú fotografie na ktorých sú odfotené povrchy komutátorov, zabehnutého i nezabehnutého motora !
To podľa teba nie je dôkaz ???

Keby som motor HPI nezabehol stalo by sa presne toto: Po krátkom čase sa v komutátore vypália dve drážky, ktoré ho čiastočne znehodnotia. Uhlíky si po čase síce "sadnú" na komutátor celou svojou plochou, ale zničené časti komutátora už nebudú plniť svoju funkciu. Prechodový odpor medzi uhlíkmi a komutátorom aj iskrenie budú väčšie ako u správne zabehnutého motora. Znehodnotenie komutátora bude priamo úmerné jeho zaťaženiu. Ak bude zaťaženie motora v oblasti jeho najväčšej efektívnosti bude znehodnotenie komutátora takmer zanedbateľné. V oblasti maximálneho výkonu je znehodnotenie veľké.

Ja jazdím skoro denne, a užívam si až až, ale rád skúšam aj nové veci !
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:23
to nie je dokaz zabehnuteho a nezabehnuteho motora ale je to dokaz ŠPATNE DOSADAJUCEHO UHLIKA a pokial vidim tak ten komutator je od vyroby uz krivy, ci uz na prvom obrazku alebo druhom alebo tretom , nevhode uhliky spatne od vyroby , zly tlak na samotne uhliky , pripadne zaseknuty zle dotlaceny .
Vies ty kolko trva takemu motoru aby zodral jeden mm z uhliku ? To by si ho musel velice dlho vrtiet a ,,zabehavat´´ namiesto nezmyselnej hodiny alebo aj dna.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:25
Tie iné diskusie som asi zle pochopil, určite si nikoho nepohrýzol ! Draper iba napísal, že si tu jediný čo sa volako snaží, vyvracia všetky články nájdene na webe.
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:32
prave preto som chcel a aj ty si mal snahu sem zapojit niekoho kto ma skusenost alebo niekoho kto ti radil. mne osobne je to fuk len nemam rad ked niekto nieco skrikne najde na nete a vsetci to robia lebo to videli , ale preco naco to robia nevedia , ale predsa co keby nahodou to nieco pomohlo. Internet je plny somarin.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:34
Už som Ti napísal ako dosadajú uhlíky na komutátor v HPI 15T Firebolt, veď práve to je dôvod toho zábehu ! Veď sám píšeš, že uhlíky musia dosadať na komutátor. Ak zreteľne, u každého takéhoto motora, vidím že to tak nie je, tak to docielim zábehom ! Súhlasíš ??? Nie je to pre komutátor lepšie ???
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:39
samozrejme ze musia dosadat to je alfa a omega spolahlivosti daneho motora , ale tie uhliky musia sediet pomerne okamzite -dostatocne nato aby ten motor slapal plnym vykonom, v HPI neviem co tym sleduju a z hladicka zivotnosti to vidim tak ze to je len marketingovy tah nejaky, cokolvek seriozne si rozoberies tak uhlik bude dosadat co najvacsou plochou uz z vyroby a nie na nejakych kuscickoch malych bodoch. Co sa tyka toho zabehu tak aby si zodral tie vycnelky neviem ake su vysoke uz len pol mm tak by sa musel sakra dlho vrtiet aby si sadli , ten uhlik sa derie velice jemnucko a pomalilinky takze akoze zabeh hodinu alebo dve baterky alebo co sa tu spominalo nic neriesi, normalne treba jazdit , ten motor bude slapat rovnako ako po hodinovom kruteni na prazdno.
ARRMA
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ARRMA Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 18:43
Aký jednosmerný 15T motor by si mi doporučil ? V ktorom motore sedia tie uhlíky od výroby správne ?

Prepáč, ale neodpovedal si mi na otázku.
Ak zreteľne, u každého takéhoto motora, vidím že to tak nie je, tak to docielim zábehom ! Súhlasíš ??? Nie je to pre komutátor lepšie ???
Bydlisko: POPRAD, SLOVENSKO ( 47 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 591 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: jurajdixi, RCtoy,