autor | správa |
Bacigaldusan modelár Príspevkov: 53 Moje modely Poslať správu |
Zdravím,chcem sa spýtať na názory nakoľko som sa po rôznych fórach k ničomu nedostal skladám elektro extru 1700 mm na 6 s lipol 4200mah,regulátor hobbywing platinum 100A,na základe predchádzajúcich doporučení som na aku packy a ESC naletoval konektory XT90.V snahe čo najjednoduchšieho zapojenia,asi napájať všetko hlavnou bateriou nakoľko má regulátor BEC no odrádza ma prskanie z konektora a nehožnosť pri rozhodnutí jednoducho odpojit napájanie elektroniky spínačom na boku vozidla. pozeral som niečo takéto bolo by to elegantné riešenie,vysielačom by som páčkou pustil napájanie z aku na regulátor cez 100A relé,no musel by som dokupiť dalšiu batériu na napájanie palubnej elektroniky ktorej spínanie by som riešil neakých mechanickým spínačom pripevneným na trupe lietadla lietadlo by som si pripravil na let zapojením akumulátora - zakryl kapotáž a jednoducho spínačom zopnem a páčkou cez prijímač zopnem ESC takže pri zmene rozhodnutia idem lietať - čakám ,stačí jednoduchá zopnutie a nie rozoberanie a spájanie lietadle prosím niekoho dajte mi info ako sa to bežne robí, Samozrejmä asi by sa to navyšovalo na hmotnosti zaujíma ma hlavne názor či to má niekto takýmto spínačom urobené ďakujem |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Robí sa to tým najjednoduchším možným spôsobom. Pred lietaním pripojíš baterku (pohonnú, prípadne aj prijímačovú, v prípade oddeleného napájania serv a prijímača) a ideš lietať. Keď nejdeš, konektory rozpojíš. Každý podobný prvok v silovej časti napájania, ako navrhuješ je skôr, či neskôr, cestou do pekla. Pokiaľ ide o iskrenie pri pripájaní batérie, v takom prípade sa používajú antispark konektory, napr, XT90 v tomto prevedení, alebo vlastná úprava štandardných konektorov. ttot je jeden z možných spôsobov. https://www.rcportal.sk/public/galeria_modely/model_gal39345.jpg Ide o to, nabiť najprv filtračné kondenzátory regulátora pri pripájaní pohonného akumulátora prúdom, ktorý je obmedzený odporom vradeným do napájacieho okruhu a až potom pripojiť silový konektor. |
aviatik modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Používam XT-90S ANTI-BLITZ napríklad od Lindingera, ale dá sa aj inde a je po "prskaní". |
TimL modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Taktiež sa pripájam k verzii v jednoduchosti je krása a hlavne spoľahlivosť existuje emcotec spínač hlavného napájania ale nieje ho možné použiť s regulátorom s BEC-om iba OPTO a potom drahá a ťažká varianta od Jeti model - týmto by som dôveroval(ani jeden som nepoužíval) a určite si sprav anti-spark zapojenie či už kúpiš tie XT-čka alebo ja používam dutinky a na plusovom je priletovaný ďalší kábel ako to je na obrázku a nezabúdaj že na nejakej čínskej krabičke je odkázaný model tak by som nešpekuloval i keď treba dávať pozor aj na opotrebovanie konektorov to som mal šťastie že to nebolo v modeli ale na nabíjačke, tak preventívne ak sa mi nepáčí mením. P.S tiež som to riešil ale nič čo by som použil nakoniec som nenašiel (nad týmto https://www.rcdude.com/product-p/6993.htm som premýšľal (vyrobiť) ale nakoniec som to zavrhol s problematikou poriadneho uchytenia toho konektora v trupe) |
radondca modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
Zaujmave riesenie s tym tenkym kablikom s odporom. A da sa to pouzit aj na XT60 konektory, kedze tam sa naraz pripaja + aj -. Teda nakjskvor by sa pripojil + s malim kablikom, ale ako pripojit - aby sa nabil kondenzator? ci tiez obchadzku na - pole? |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Na XT60 nevieš zabezpečiť, aby sa najprv spojil len jeden pól, resp. aby sa spojil len ten druhý, v tomto prípade mínusový. |
radondca modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
Ved prave, mozno len taku istu obchadzku ako na + , ale to neviem ci pomoze |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Potrebuješ, aby sa najprv nabili kondenzátory v regulátore cez odpory. To dosiahneš tak, že najprv zapojíš nabíjacie vodiče s vradeným odporom. (Zvyčajne sa dávajú na plusovú vetvu, ale nemusia.) Potom zapojíš mínus pól napriamo. Keď sa kondenzátory nabijú (zlomok sekundy), pripojíš na priamo plus pól. Toto na zapúzdrených konektoroch, bez mechanickej úpravy nevieš zabezpečiť. Dá sa to spraviť aj sofistikovanejšie, zložitejšie, alebo kúpiť už upravený konektor, kedy nepotrebuješ pri pripájaní šachovať s konektormi, ale vyššie spomenutý spôsob je ten najjednoduchší. Pár príkladov - https://www.google.sk/search?q=antispark+connector&client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwia2rLB38XZAhXlA8AKHfdvB_QQsAQIOA&biw=1920&bih=915 |
radondca modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
chapem tvoje vysvetlenie, ale nechapem tu prilozenu foto |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Ktorú? |
radondca modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
ked som klikol na odkaz co si dal, vyskocila mi len jedna divna foto, teraz uz to funguje. a je tam aj riesenie pre xt60 to zvlast pripajat aj - |
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
|
Casper1 modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
Autor: Casper1
Správa zaslaná: 11. 3. 2018 o 17:27
Namiesto pripajkovania dalsieho konektora na baterku ,by som využil balancny konektor a do modelu by som dal protikus balancneho konektora s rezistorom... Treba zapojiť dva krajne vodiče |