autor | správa | |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Je jedno, aká je príčina. Jednoducho, každému sa stane, že aj sebelepšie nastavený motor občas zhasne. Niektoré motory to majú v povahe, pretože sú citlivejšie na zloženie paliva, jeho čistotu, nastavenie ihiel a počasie. Niektoré bez úprav nie sú schopné ani stabilného chodu, ale také sa snáď už ani nepredávajú. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
je to 10ccm magnum motor ,no a ked som lietal v 5tich stupnoch tak môže byť že zhasínala tá sviečka lebo je to univerzalna ASP sviečka je to asi studená sviečka a je tam hrubšie vlakno ako v tej sviečke A3 niečo poriešim s tou A3 sviečkou . |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Pravdepodobne sa budeš musieť pohrať aj s nastavením karburátora. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
s tým som sa hral len ešte nastaviť volnobeh musím tip top |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Myslel som, po výmene sviečky. No, tak, či tak ho zrejme nemáš nastavený celkom správne. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
no je to prvý žhavík tak sa s ním zoznamujem |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Najlepsie spravis ak poprosis niekoho kto ti to nastavy a zauci ta ako na to. |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Motor sa najlepšie nastavuje keď je v Max. otáčkach ale.....treba dávať veľký pozor!!!!! na prsty v blískosti vrtule..... Takže......na zimné obdobie si musíš kúpiť teplú sviečku ako som ti už písal pozháňaj OS A3 /najlešie bude úplne nová/.....vymeň ju za doterajšiu a na karburátore si nastav /na hlavnej ihle/ aspoň 1,5 otáčky /zakrúť ihlu úplne dnu a potom ju vykrúť speť o 1,5 otáčky/.....ďalej.....naštartuj si motor a nechaj ho zohriať nech už vrčí ako koľvek musí biť zohriaty aby si ho mohol nastavovať.....ak je už zohriaty tak pridaj plyn na max. otáčky a skús krútiť /pomaly zúbok po zúbku/ buď do jednej alebo do druhej strany ale večšinou motor začne reagovať zvyšovaním otáčok keď budeš zakrúcať hlavnú ihlu dnu do karburátora......musíš to robiť opatrne a hlavne pomaly až kým sa ti bude zdať že motor jačí v max. otáčkach a ak pohneš ihlou ešte o jeden zubok tak motor už reaguje znížením alebo brblaním otáčok....to znamená že si na vrchole max. otáčok......vrátiš sa speť do toho maxima a potom ešte povolíš /vykrútiš/ ihlu o 1 až 2 zubky do ľava-čiže mu trocha pridáš paliva.......potom si stiahni plyn na volnobeh a budeš nastavovať zase volnobežnú ihlu /to je na druhej strane karburátora na šupátku/......nastavenie volnobežnej ihly....../dráha kniplu po celej dlžke je 100% čiže si musíš nastaviť knipel asi do prvej tretiny dráhy čiže od volnobehu je to asi 33% približne asi prvá tretina dráhy kniplu/.....a začneš nastavovať volnobežnú ihlu do takej polohy /vľavo alebo vpravo / až kým sa ti bude zdať že motor má čistý pravidelný chod.....proste aby to bolo pravidelné odpaľovanie zmesy.....nesmie sa ti zakuckávať alebo nejako chrchlať.....pravdepodobne budeš musieť tiež tú ihlu asi zakrúcať do vnútra aby si ulahodil ten správny pomer paliva a vzduchu..../toto musíš robiť tiež ale v pomalých krokoch a zároveň sledovať reakcie motora/.......ak sa ti zdá že už máš vyladené tie správne /čisté/ otáčky tak si môžeš plyn ubrať na nulu a trocha sa potom pohrať s pridávaním plynu na max. otaáčky....no a na záver si ešte ráz pridaj plyn na max. otáčky a skús ešte raz poštelovať motor v najvyšších otačkach tak ako som to písal na začiatku nastavovania......plný plyn....vyladiť karburátor hlavnou ihlou na max. otáčky potom potočiť ihlou doľava / čiže povoliť/ o 1 až 2 zubky a stiahnuť plyn........motor by mal biť vyladený a pripravený na let..... Musíš samozrejme dodržať niektoré základné veci bez ktorých si s ladením motora asi nikdy neporadíš...... Doržiavaj čistotu palivového sistému......čistá nádržka ....nepoškodená riadne utesnená bez možnosti nežiadúceho úniku tlakovania sistému.....riadne nasadené bimbátko ktoré zaručuje stále ponorenie hadičky do paliva v akej koľvek polohe /zabraňuje nasávanie nežiadúceho vzduchu do hadičky/.....ďalej hadičky musíš mať čisté nepoškodené a riadne nasadené na trubky a aj poistené plastovými samoistiacimi sk páskami......na palivovú hadičku ktorá ide z nádržky do karburátora si založ palivový filter...../ja používam tento/.....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/prislusenstvo-k-modelom/hadicky-palfiltre/.1164-palivovy-filtr-kovovy-2-ks/..... ďalej musíš mať dobre osadený a utesnený karburátor takým čiernym O krúžkom.....tu to dobre vidno je to ten čierny gumený krúžok okolo príruby karburátora....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/nahradne-diely/9LA13918-s32801h-karburator/....poškodený krúžok znamená že ti motor nasáva falošný vzduch a nedá sa dobre vyladiť..... a v konečnom dôsledku nesmieme zabudnúť na dve základné veci ktoré nám pomôžu proti samovolnému rozlaďovaniu karburátora.....na volnobežnej ihle sa nachádza taký malý čierny gumený O krúžok ktorý musí biť tesný a v neporušenom stave....zabraňuje volnobežnej ihle aby sa sama povoľovala.....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/nahradne-diely/nahradne-diely-asp/9LA5279-52810-volnobezna-jehla/ ide o ten čierny krúžok...ihla môže biť v každom karburátore iná...... A hlavná ihla by sa tiež nemala sama povoľovať čiže musí biť poistená takým čiernym plieškom z boku ktorý spôsobuje rapkanie....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/nahradne-diely/nahradne-diely-asp/9LA0516-12833-pruzina-hlavjehly-12a/ tu je to dobre vidieť....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/nahradne-diely/nahradne-diely-asp/9LA0529-12860-kompletni-hlavni-jehla/....... Keď si dáš dobrého majzla na tieto základné veci čo som ti napísal tak budeš mať možnosť správneho vyladenia každého motora a lietanie so spaľovákmi bude pre teba hračka a nie utrpenie......... |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
tieto základné veci som vedel ale čo som nevedel ako nastaviť volnobeh a max. otáčky .. aj ked mám manuál no tu je to stručnejšie a jasno popísané takže v sobotu to poriadne nastavím a horsa do oblak Dakujem za vysvetlenie najasností .
Už sa my ozval jeden pán odomna 25km Z Nitri ani som nevedel že je tak pomerne blízko tak asi sa stretneme táto sviečka bude pasovať ?? je tam písané pre 2-3ccm motory http://www.modelarstvoimi.sk/sviecka-zhaviaca-lrp-r3-platinumiridium-tepla/produkt/8376/91 |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Zober túto na ktorú som ti už dával odkaz.....http://www.modelarstvoimi.sk/sviecka-os-max-a3-tepla-pre-letecke-motory-la/produkt/3694/91 v Tatramodeli v ZA ju majú tiež.....https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/svieckysvkluce/OS71605300-svicka-os-max-no-6-a3/ Píšeš že máš 10ccm motor....a ja mám túto OS A3 vyskúšanú v 10ccm ASP-čku....tak možem povedať že to funguje... ten postup nastavovania sa pokús dodržať.... 1,ako prvé nastav max. otačky 2,ako druhé nastav volnobeh 3,a ako tretie znova dolaď max. otáčky..... |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Dobre v nedelu alebo večer v sobotu píšem ako som doladil ,a tá sviečka na Imi je vypredaná tak som sa pýtal na náhradu neakú |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Tak skús objednať zo Žiliny.... Táto sviečka od IMI-ho má v popise kubatúri len do 3,5ccm tak ja neviem....aby sa ti zase nestalo že sa ti príliš tenké vlákno prepáli za letu..... |
|
1polo1 modelár Príspevkov: 82 Moje modely Poslať správu |
Mne dobre chodia na ASP 7,5-10ccm tie spominane univerzalne sviecky od asp, alebo os No7, ovsem vsade pouzivam palivo s 8-10% nitra. Na ASP 10ccm mi fajn chodili aj nezname sviecky, co mali isty cas v predajni vo Zvolene za dobru cenu asi 2€, take cierne, vraj studene, ale uz ich nieto. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
vyskúšam tie A3 ky no najprv poriadne nastavím volnobeh ... |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Zbytocne najprv nastavis volnobeh a potom das druhu sviecku???? |