Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 8. 12. 2018 o 18:13
Bacha na akku - v niektorom vlákne sme to tu už riešili ak treba tak nájdem a pridám link - treba byť k nim ohľaduplnejší - netrápiť hraničnými hodnotami. Toto bol takmer vždy môj problém - po zimnom lietaní mi akku častejšie odchádzali (mäkli). Ak potrebujem ukojiť absťák tak v zime už len s jednoduchým vetroňom. Pokiaľ ide o prevádzkovú teplotu tak hlavným problémom je stále sa zvyšujúca miniaturizácia. Jeden z výrobcov elektroniky ma upozorňoval napríklad na to, že prudký rozdiel teplôt dokáže "urvať" súčiastky z plošného spoja. Vinou je jeho rozťažnosť. Preto on vraj používa plošné spoje s keramickým základom. Podotýkam, že nie je výrobcom UHF zariadení. Nestačí teda len vyberať správne zapuzdrené súčiastky s vyhovujúcim teplotným limitom. Mimochodom za starších dôb bol výberovým symbolom "mečík" - znak armádneho použitia. Samozrejme problémov sa dá nájsť viac - stvrdnuté a lámavé káble, znížená "účinnosť" elektrolytov atď...
Pokiaľ ide o kondenz tak ten je naozaj málo pravdepodobný. Skôr si myslím, že si jeden nedá pozor, model s teplým motorom niekam položí. To čo okom nebolo viditeľné ako voda sa na vodu premení, zafúkne sneh... Skôr si myslím, že si treba dávať pozor pri návrate zvonku kam model pôjde. Tu sa zvyšuje pravdepodobnosť orosenia čo motoru nepomôže.
Bydlisko: Dolný Kubín
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 9. 12. 2018 o 08:49
Nie som si istý, či vlhkosť motorom až tak veľmi škodí, pozrite si fotografie:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=907&n=skodi-vlhkost-ci-priamo-voda-modelarskym-elektromotorom
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 10. 12. 2018 o 07:04
Môj názor je, že záleží od kvality materiálov. V tomto prípade som nemyslel na skraty (možno Peťov prípad). Rybár z vody vytiahne zavážaciu loďku s teplým motorom, čo neodkvapká to sa odparí. Priniesť však studený motor po lietaní do teplej izby, kde sa ti na ňom vytvorí rosa samozrejme tiež neurobí žiadne skraty, časom sa to, hlavne na ložiskách, však musí prejaviť. Pokiaľ ide o regulátory tak tam naozaj závisí od kvality návrhu a výrobcu. Jednoduchý papierový plošný spoj sa po navlhnutí môže zmeniť na ktoviečo. Najextrémnejší prípad v mojej ére opráv bol konektor na jednej kamere. Po zvlhnutí, pravdepodobne po prevádzke v prostredí kde nemal byť, sa na ňom objavovalo napätie rádovo mV. Pri tom na čo bol určený to už boli hodnoty rovnajúce sa jednotkám až desiatkam percent prenášaných hodnôt. Kombinácia kovov opláštenia, izolácie s pinmi v agresívnom prostredí z neho urobila malý zdroj energie. Po jeho výmene za nový bolo všetko OK. Viem si teda kľudne predstaviť prípad, kedy sa "papierový" plošný spoj vplyvom vlhkosti časom zmení na odpor nedefinovateľných hodnôt. A ak sa to skombinuje s vyšším počtom článkov...
Bydlisko: Dolný Kubín
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 391 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 26 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: