Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 5. 10. 2013 o 16:27
No takže.....stavebnica v rozsipe je na ceste a do nej pôjde jednoznačne tento http://www.rcking.eu/cs/letecke/61552-os-max-25-la-stribrna-verze-vcetne-tlumice.html motor. A čo ďalej? Aké palivo akú nádrž? Aké žhavítko (trvám na tom aby v ňom bola batéria Ni-CD)?......... O niečom (skoro všetkom) som sa rozprával s pánom Kapuscinským (veka)) ale on mi to vysvetloval za čo som mu veľmi vďačný. Ale neviem že aké palivo (konkrétny link) atď.
PS: Idem do OS MAX.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
oto771
modelár

Príspevkov: 227

Moje modely
Poslať správu
Autor: oto771 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 12:40
Motory s označením LA sú len z klznými ložiskami. Mám s nimi osobné skúsenosti veľmi dobré, ale sú menej výkonné motory vhodné pre rekreačné účely a zároveň veľmi vhodné pre začiatok. Sú jednoducho nastaviteľné a majú kľudný chod. Nakoľko ich výkon ale aj váha nezodpovedá štandardným ložiskovým "dvojtaktom", tak pri ich výbere veľkosti objemu by som bol veľmi opatrný. Aby sa Ti nestalo, že po namontovaní do modelu, ktorý je určený (štandardne) pre objem 4,0 cm2, budeš mať problém s výkonom ale aj s vyvážením modelu. Vyberal by som rozhodne väčší objem ako je doporučený objem motora pre daný model. Ako pomôcku by som Ti poradil porovnávací výber urobiť podľa váhy motora ale aj výkonu motoru. T.j. Ak má napr. štandardný motor MVVS 4,0 cm2 váhu 280 gr. a výkon 0,9 PS/17 000 ot./min, bude mať tvoj váhu len 190g a výkon (0,44kw) 0,59PS/15 000ot./min. Z toho vidíš že môže byť problém s vyvážením modelu ale aj s výkonom počas letu. Pokiaľ je model určený na štandartný 4,0cm2 motor, rozhodne by som sa váhove klonil skôr k OS MAX 46 LA, aj keď má väčší výkon. Stačí dať menšiu vrtuľu a väčší výkon je eliminovaný. Pre taký neložiskový motor treba rozhodne používať palivo (minimálne pre zábeh) 80:20 t.j. 80%metyl a 20%olej (najlepšie syntetický). Dostaneš ho hotový v najbližšej modelárskej predajni a zvyčajne Ti ho nepošlú poštou. Čo sa týka žhavenia, sú na trhu rôzne (aj lacné) žhavítka, ale ja by som Ti doporučil (pokiaľ to myslíš zo žhovíkmi vážne zriadiť si minimálne takýto pover panel: http://www.iminitra.sk/index.php?action=detail&idecko=6788&obchod=5&id_kateg=139&podkat=&vyr_naz=Q-Model&dostup_naz= * SKLADOM *. Výhodou je, že vydíš či Ti odoberá sviečka prúd pri štartovaní a teda či máš dobrý kontakt na sviečke a či nie je sviečka spálená. Čo ináč nezistíš alebo zistíš oveľa ťažšie. Čo sa týka palubných batérií sú dnes už možnosti aj iné ako NiCa (zbytočne ťažké) batérie a hlavne sa musíš o nich stále starať. Pokiaľ aj naďalej lietaš aj elektro, tak mne sa osvedčilo používať na palube spalováku pohonné lipo-batérie z elektroletu cez UBEC ja používam tento ale výber je podstatne väčší: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=31420. Výhoda je, že lepšie využijem batériu (menší sortiment), menšia váha a väčší zdroj energie. Ja napr. používam 3S 850mAh (- 1300mAh) lipoly do svojho akrobatu ako palubný zdroj cez UBEC (3S 850nAh = 5ks 1700mAh NiCa AA) Váhovo je určite podstatne ľahšia moja kombinácia.
Bydlisko: Košice ( 73 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 12:46
No ja ten motor chcem dať do modelu ktorý by mal mať 2,5-3,5cm3.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
oto771
modelár

Príspevkov: 227

Moje modely
Poslať správu
Autor: oto771 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 13:01
pošli link na ten model...
Bydlisko: Košice ( 73 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 13:08
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
addo7
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: addo7 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 13:23
oto771, preco komplikovat model nejakym ubec? a to ze lipo 3S 850 az 1300 s ubec je podstatne lahsie ako 4AA niklove clanky sa mi tiez nevidi. ten tvoj ubec ma 35g a 3S lipo 850 ma kolko? takych 70g? 4 Ni clanky velkosti AA maju okolo 100g. tiez neviem ako sa musis starat o tie Ni clanky. ja roky pouzivam v zhavikoch 4 AA eneloopy a nestaram sa o ne nijako... pred lietanim nabijem, aj to nie vzdy. mimo sezonu sa o ne tiez nijako nestaram.
Bydlisko: Trencin ( 48 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 14:24
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
addo7
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: addo7 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 17:43
nadrz je mala, kup aspon 150ccm, prijimacovky staci 4clanok a tie NiCd chces naco? zhavitko je komplet aj s clankom
Bydlisko: Trencin ( 48 rokov )
oto771
modelár

Príspevkov: 227

Moje modely
Poslať správu
Autor: oto771 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 18:47
addo7:
oto771, preco komplikovat model nejakym ubec? a to ze lipo 3S 850 az 1300 s ubec je podstatne lahsie ako 4AA niklove clanky sa mi tiez nevidi. ten tvoj ubec ma 35g a 3S lipo 850 ma kolko? takych 70g? 4 Ni clanky velkosti AA maju okolo 100g. tiez neviem ako sa musis starat o tie Ni clanky. ja roky pouzivam v zhavikoch 4 AA eneloopy a nestaram sa o ne nijako... pred lietanim nabijem, aj to nie vzdy. mimo sezonu sa o ne tiez nijako nestaram.

Pokiaľ lietaš len zo spalovákom určite súhlasím. Až na to že ja používam 6V palubu pre servá. Ale mal som rok kedy som spalovák ani nevybral z pivnice a baterky ležali skladom, pričom lipolky používam sústavne do kdejákých malých "nezmyslov". Potom ak chcem isť náhodou lietať zo spalovákom zistím, že nemám nabité Nica baterky. A pokiaľ viem NiCa baterky je potrebné pred každým nabitím vybiť a tak nabiť, čo mi tiež komplikovalo používanie. Súhlasím s tým čo si napísal ale mne sa osvedčil môj spôsob pre moju potrebu výhodnejší.
Bydlisko: Košice ( 73 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 18:54
No ked tam chce kupovat hs-322 tak za podobnu cenu (o nieco malo vyssiu) kupi hs-430, tie su HV a idu priamo na 2S lipo. Ja to tak mam v zhavikovi napajam to 2 LiFE a mam pokoj...
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
oto771
modelár

Príspevkov: 227

Moje modely
Poslať správu
Autor: oto771 Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 19:09
...toto riešenie je tiež dobré...
Bydlisko: Košice ( 73 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 20:09
jetylo:
No ked tam chce kupovat hs-322 tak za podobnu cenu (o nieco malo vyssiu) kupi hs-430, tie su HV a idu priamo na 2S lipo. Ja to tak mam v zhavikovi napajam to 2 LiFE a mam pokoj...

Čo to znamená že sú HV?


addo7:
nadrz je mala, kup aspon 150ccm, prijimacovky staci 4clanok a tie NiCd chces naco? zhavitko je komplet aj s clankom

Nicd chcem ako nahradnu do toho zhavitka.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 6. 10. 2013 o 20:31
HV znamena, ze ich mozes napajat priamo z 2S Lipo, tj ze zmesu vyssie napajacie napatie ako standartne servra, ktore su do 6V maximalne, tieto su na 7,4V, co je nominalne napatie 2S Lipo. V takon pripade nepotrebujes ziaden BEC . Pokial mas aj prijimac ,ktory mozes napajat vyssim napatim ako 6V, mozes to napajat priamo z 2S lipo alebo 2S life a nepotrebujes ziaden regulator(BEC). Aj ked pri tejto velkosti modelu by na to stacil aj obycajny 4 alebo 5 clanok z enelopiek 2000. Tak to mam spravene v starom F3A, kde mam obycajne futaba servra a napajam to z 5clanku enelop.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Autor: walkera Správa zaslaná: 7. 10. 2013 o 16:05
No tak to mi je asi tak na dve veci lebo môj prijímač znesie max 6V ale keď som ešte nemal bec tak na fiku som to riskol a vydržal ale znova by som to asi nerobil.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 7. 10. 2013 o 18:40
Tak tam daj 5canok enelop a si za vodou... ten na nominalne napatie 6V (aj ked v skutocnosti je to o nieco viac)...
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 997 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: marianr,