Autor | Správa |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Tak som popozeral wiki, betón má mernú hmotnosť okolo 1/5 olova. Ale ak sa vám to páči, ja s tým nemám problém. |
Futura3D modelár Príspevkov: 126 Moje modely Poslať správu |
Tak hold olovo klasifikované ako nebezpečná látka. Takže dnes ho zadovážiť už je trocha oriešok. O tom by vedeli rozprávať jachtári aký je problém ho zadovážiť v potrebnom množstve. Najlepšie boli staré zlaté olovené lepiace závažia na zliatinové disky, dnešné zliatinové je katastrofa. A. |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Potápačské závažia. |
Othello modelár Príspevkov: 2218 Moje modely Poslať správu |
Stale sa da pouzit zmes olovo-zinok...iked ta vaha nieje taka ako pri cistom olove ale naklady su nizsie a urcite aj ta zavadnost je mensia. No tak ci tak je to zloba pozhanat si to. Tie potapacske sa daju pouzit no ta cena..... za 3 kg sackovaneho olova das viac ako 30€ |
PeterPP modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
Asi sa dá zohnať aj za normálnejšie ceny: http://www.formybrno.cz/olovo/olovo-v-kokilach-vaha-1-kg http://www.medeko.sk/sk/olovo-a-oloveny-drot http://www.machtrade.sk/sk/default.htm Bývajú aj súkromné inzeráty na predaj olova. Občas sa dá zohnať v zberniach kovošrotu. |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Díky za užitečnou diskuzi, použil jsem olověné pláty zalité do epoxidové pryskyřice, na beton nedošlo. Dal jsem tak na pevno tolik, že mám do čáry ponoru ještě 1000 g rezervu, nedokážu odhadnout, kolik budou vážit nástavby, nátěry atd., když tak dovážím. Takhle vypadá zadní paluba a pohon. Už jsem zjistil, jak na obousměrný regulátor, když ho dám do kanálu jiného než plyn, třeba AIL či ELE, funguje oboustranně i s brzdou (myslel jsem, že regulátor musí být vždy přes THR kvůli napájení). |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Brzdu používajú letci a autíčkári, do lode nie je vhodná. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Brzdu nepotrebuješ, funkciu plní lod.skrutka, ja si ich vyrábam tak že ťah dopredu aj dozadu je zhruba stejný /oproti fabrickým , tam je dozadu ovela menšia účínnosť. cca 30% / čiže keď dám reverz loď mi zastaví skoro nafleku toto používame pri cúvaní na dráhe získam čas, ktorý môžem potrebovať pri pristávaní do doku čo je dosť ťažký manéver ak fúka vietor. Inak cúvanie s modelom s jednou skrutkou je vôbec najobtiažnejší manéver niekedy priam nemožný myslím medz bojky na trati pri súťaži NS F 2 |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Dobře, dobře, brzdu vypnu. Začal jsem s různýma nástavbama. Potřeboval bych poradit, jak správně zasklít okna: do kulatých jsou ve stavebnici plastové kroužky, prázdné - - a do trupu by teklo. Na hranaté okýnka v nástavbách je průhledná folie, asi k nalepení zevnitř, ale to nebude moc hezké, překližka je dost tlustá (2mm) . A musel bych to už mít nabarvené, než je tam dám. Vystřihovat přesné obdélníčky asi nechci. Nějaké doporučení? Díky |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
gulaté okienka ja robím tak,že vyseknem z folie cca 0,5 mm zatlačím do stredu rámiku a z obidvoch strám zalakujem revel.lakom číslo 1 číry z obidvoch strán a po zaschnutí rámiky zatlačím do trupu a znútra zalepím alebo zas, prelakujem a tým sa zalepia a nemám zababranú vonkajšiu stranu môžeš ich montovať po laku trupu a rámečky predtým nalakujem farbou trupu , dopasovanie gul.okienok presne pred zatlačením dopasujem kuželovou frézkou ručne .Čo sa týka hranatých okienok sory, je to stavebnica kde je kabína s preglejky, jediná pomoc le vyrobiť nové kabíny s folie HPS sklolaminátu. |
Othello modelár Príspevkov: 2218 Moje modely Poslať správu |
tak tak...potvrdzujem slova Stefanove Ak sa ti hranate okienka pripadne aj tie gulate nechce rezat tak si najdi niekoho s CNC frezou a nech ti ich vyfrezuje s tenuckeho lexanu. Moze ti ich vyfrezovat aj s osadenim, aby sa ti lepsie usadzali z vnutornej strany do spravnej hlbky v stene. |
peterzak37 modelár Príspevkov: 2635 Moje modely Poslať správu |
Neda mi, aby som nezareagoval na temu OLOVO. Ja som podobny problem riesil minuly rok, mal som potrebu asi 20 kil odhadom na Jecko a este jednu lod, dalsich 15-20 do Fairmounta . Tiez som z toho zacinal mat koprivku, ked som obiehal zberne suroviny a pytal sa kolegov, lebo ze NIC,nikto !! Potapacsky obchod kazdy jeden, presiel iba na broky, liate olovenne bloky nikto nepouziva.. No a 10 euro za kilo brokov...dovi dopo.. Potom som sa dostal k firme na Orave, kde maju kilove krasne ingoty, s dokonalym povrchom tusim za 3 eura za kilo a problem som vyriesil okamzite.Prierez 2x2 centimetre, dlzka 30 cm Tam nebola otazka, ze kolko ho chcem, lebo zjavne nemaju problem ani keby som objednal tonu... Mal som ho doma za 3 dni.Takze staci iba hladat... Samozrejme rovnakym spôsobom budem riesit aj zataz do Missouri v 1:96, kde budem potrebovat odhadom 35 kil... Samozrejme olovo bude vyberacie, ako v kazdej lodi, takze v pripade potreby prehodim z jednej lode do druhej |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
|
Mishung modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, ja som takisto investoval to tejto stavebnice a potreboval by som pomoc s elektrikou v nej... vedel by mi niekto skúsenejší dať tip na motor a regulátor? Baterku mám NiMh 7,2, resp. 8,4V 5000 mAh.,niečo z toho by som tam chcel využiť, resp. som uvažoval nad použitím 6V olovenou baterkou. Chcel by som to chladiť vodou podľa možnosti... viem, že tu spomínal peterzak37 motor Speed 700 , resp. 745 od Robbe, ale vôbec neviem, kde ho mám hľadať, aspoň doteraz som nič nenašiel :/ elektrika nie je moja silná stránka, preto za každý tip vďaka! |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Musíš hľadať SPEED 700 alebo MIG 700 a nájsť obchodníka ktorý to predáva, ale myslím že sa dajú použiť aj menšie (600,500) kde je cena polovičná a výkon ešte stále postačujúci. Ja mám dobré skúsenosti s Iragashi SP3657 prevádzkované na 12V PB. Dajú sa použiť aj motory používané v autách 1/10, konkrétne k baterke ktorú máš mám na mysli typ 550-55T(tzv 55 závitový s vysokým krútiacim momentom).Ak sa chceš dozvedieť viac, veľa čítania o motoroch a ich použití na megamotors.cz . Vodné chladenie nie je problém, obyčajne sa použije hliníková trubka okolo motora cez ktorú preteká počas jazdy voda, ktorú berieš niekde z miesta šróbu pod hladinou a vypúšťaš bokom alebo na zrkadle tesne nad hladinou. Treba pamätať na to že príliš tenké trubky brzdia prietok vody. Trubky nemusia byť po celej trase, stačí okolo motora, vstup a výstup z trupu, zvyšok môže byť hadička. Ale je dosť možné že chladenie ani nebudeš potrebovať. Regulátor treba vybrať podľa zvoleného typu napájania a motoru (teda jednosmerný ale určený pre auto alebo loď - letecké nemajú spiatočku), buď si vyberieš niektorého z domácich predajcov alebo si objednáš zo zahraničia kde sa dá kúpiť celkom výhodne ale dlhšie sa čaká(napr aliexpress). Je veľa možných kombinácií a treba s niečím začať napr. určiť si napájacie napätie a potom k tomu vyberať komponenty ako motor a regulátor. |