Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Autor: rudolf Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 17:45
redix, aby ta slak netriafal, tak si vyber oblubenca a komunikuj s nim emailom, nie na verejne otvorenej teme DF. To bude najlepsie.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 19:01
redix:
vies ze ja tride nelietam

Preto radíš...
Ale ty radíš vo všetkých kategóriach naprieč celým fórom. Univerzálny odborník.
Jeden taký bol aj v rozprávke o Ferdovi mravcovi.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 19:25
zas ti dosli argumenty 55 ? ja som svoje tvrdenia oprel o skusenosti a realne motory a baterie co mam doma, teoretizoval si tu bez faktov ty a ked nevies kam dalej tak zas znevazujes niekoho o kom nic nevies.

fakt je ze do 1,5 alebo 1,6m akrobata patri 6S a je to okrem efektivneho aj prakticke riesenie, kedze sa daju pouzit aj 2 3S baterie.
sa uz konecne zobud a chod trosku z dobou, uz sa nelieta na CO2 motorceky a neriadis vysielackou znacky modela ako v roku 1970 ked si bol kralom medzi modelarmi
Bydlisko: Senec
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Autor: rudolf Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 20:00
vyskusajte si http://www.drivecalc.de/
Po upgrade databaze ma k dispozicii vacsinu pouzivanych motorov a esc.

redix, LV mal v roku 1970 4 roky, takze tazko bol kralom medzi modelarmi, este tahal kacera na snurke. Ak ti niekdo oponuje, tak oponuj protiargumentami a nie ubohou agresivnou retorikou, takto sa budes moct aj nieco naucit.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 20:16
redix:
zas ti dosli argumenty 55 ? ja som svoje tvrdenia oprel o skusenosti a realne motory a baterie co mam doma, teoretizoval si tu bez faktov ty a ked nevies kam dalej tak zas znevazujes niekoho o kom nic nevies.

fakt je ze do 1,5 alebo 1,6m akrobata patri 6S a je to okrem efektivneho aj prakticke riesenie, kedze sa daju pouzit aj 2 3S baterie.
sa uz konecne zobud a chod trosku z dobou, uz sa nelieta na CO2 motorceky a neriadis vysielackou znacky modela ako v roku 1970 ked si bol kralom medzi modelarmi

Somarik. Na rozdiel od teba som tie pohony lietal. Scorpion 4020/14; Scorpion 4025/14, Hirotex 1500W5; Hacker 50_14SVII.
Kilowattove elektro som mal v dobe ked si ty v predajni Dracik pokukoval po svojom prvom lietadle.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 20:27
tak by si mal potom vediet ze 4020/14 s 5S je ekvivalentna s 4020/16 a 6S a to je to co ti tu pisem od zaciatku. tiez som sa ti pokusil vysvetlit vyhody vyssieho napatia a mensieho prudu, ale ty si stale melies to svoje dokolecka.
ale ty vies ze som rad, mna to s tebou bavi, niekto ma saska, ja mam na to teba
Bydlisko: Senec
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 20:35
Špeciálne pre teba keď si menej chápavý.
Prečítaj si čo napísal mac. Ak ti je raz málo, tak si to čítaj stále dokola.
Inak ten 4020/14 som lietal v 1,4m Jaku. Do 1,6m je nevhodný. Aj keď, pre teba by bol až moc.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 20:53
ze si to ty, tak skusim este raz a pomalsie rekapitulaciu.
1) ze treba zacat od vrtule a prisposobit jej motor a bateriu som napisal hned na zaciatku, mozno si prehliadol.
2) ked viem ze potrebujem dostat vykon na vrtuli 1000W mechanickeho vykonu, tak je lepsie, ked ich dosiahnem s vyssim napatim a nizsim prudom, pretoze budem mat mensie straty a budem potrebovat mensi elektricky vykon (prikon) z baterie, takze mi bude stacit mensia kapacita baterie.
3) scorpion 4020/16 a 6S mam v 60 palcovom edge a 2600mah mi v pohode staci na 5-7 minut.
4) suhlasim s tebou ze 4020 je nevhodny do 1,6m, tam patri 4025 a 6S, 4020 som pouzil len ako priklady aby si pochopil zakony fyziky. a ked mi neveris pozri si po albumoch , pripadne v manualoch k 63" akrobatom ze tam patri 6S.

moc neverim ze ta konecne osvieti, ale nadej umiera posledna. a kludne si dalej pis ze ja som menej chapavy, ja som to co som napisal zdovodnil nie len teoriou ale aj praxou, ty si svoje mylne tvrdenie, ze tam nemoze ist nic insie ako 5S nicim nepodporil, len si to verklikujes dokola.
Bydlisko: Senec
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Autor: rudolf Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 21:41
priznam sa, ze takuto arogantnu diskuziu som este nezazil nikde. Ako som uz pisal vyssie, je lepsie pocuvat a diskutovat, pricom sa da zachovat aj ucta k oponentovi.
prajem dalsiu dobru neplodnu diskuziu a kecy......
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 21:44
Rudolf, az tu budes dlhsie, prides na to, ze tieto prestrelky LV a Redixa tu byvaju...len si z toho musis vybrat to spravne.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 22:10
rudolf:
No, ja som tocil AXI 4120/20 na 6clanku s 16x8 vrtulou a rychle som tam dal 15 palec, pretoze regulator aj motor dostavali zabrat, nepoznam scorpion, ale 1 palec pri stupani 8 palcov vie urobit problem vsetkym motorom. Samozrejme sa to dalo riesit vymenou baterky za 5S, ale nemal som
Co sa tyka rozdielu hmotnosti, tak 150 gramov ako pise LV mi sice nerobi problem pri mojom lietani, ale verim ze pre 3D to moze byt signifikantne, ja mam radsej tazisko viac vpredu

On píše Scorpion, a pozrel som si ich a teda je tam sakra rozdiel v označení
- Scorpion 4120/16 má KV332 a Tvoj AXI 4120/20 má KV465
Takže hrušky a jablká, vôbec to nesúvisí, len sú to podobné čísla, možno veľkosti motorov, ale vlastnosti rôzne.

Z pohľadu teoretika, Redix má pravdu.
Skúsenosti z praxe si vážim ale keď je raz podobný motor s podobným plnením meďou vinutia, tak zmena počtu závitov sa presne vyruší v danom pomere rovnakou zmenou napätia čiže počtu článkov, a dostanem to isté, také isté otáčky, moment, príkon, výkon, straty, účinnosť,sýtenie plechov... proste všetko. Len z menšieho napätia to žerie viac prúdu a zas musí byť aj kapacita baterky v pomere vyššia, čiže na hmotnosť ak baterka bude presne rovnako veľká aj letový čas.
Možno je niektoré KV výhodné a iné nie, kvoli tomu že pol článku na napätí sa pridať ani ubrať nedá, len celý. Ale o tom tu tuším nepíšete.

EDIT: Hups, pardon, nevšimol som si dobre čísla,.. takže 4120 Scorpion som nenašiel vôbec, asi sa nerobí, a 4020/16 má KV 415. Aj tak je to menej než tenAXI 4120/20 takže to čo som napísal aj tak platí, len to nie je až taký rozdiel..
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 23:00
no, vidim ze 55 nasu diskusiu uz vzdal, ani sa necudujem, kedze svoje tvrdenia o vyhodnosti 5S oproti 6S by len tazko argumentoval, takze by som to rad uzavrel a dufam ze tato diskusia autorovi clanku pomoze pri vybere vhodneho setupu na zvysenie vykonu jeho lietadla.
LV je podla mojho nazoru najskusenejsi modelar co sa tyka lietadiel na tomto fore, comu sa nikto nemoze cudovat, kedze je v tomto hobby viac ako my vsetci ostatni v tejto diskusii dokopy. som presvedceny ze vsetky jeho modely, ktore spravil su vyborne, maju dobry setup a rovnako dobre aj lietaju. vychadza z dlhorocnych skusenosti ktore su na nezaplatenie. jeho jedinym handicapom je absencia prislusneho odborneho vzdelania v elektrotechnike a aplikovanej fyzike, co ale neznamena ze co navrhuje je zle. len to ze sa to da spravit aj lepsie
kedze, ako som pisal, uz nasa diskusia nebude dalej pokracovat, tak by som vytiahol este jeden argument co som si setril na neskor, myslim ze o dost zavaznejsi ako efektivita pohonu s vyssim napatim, a to je fakt ze ked zvolim vyssie napatie, tak musim pouzit motor s nizsimi otackami na volt, co odbornej verejnosti (mimo bezprizornych prispievatelov a klikacov na suhlasim, ako je bajza a celadnik) hned napovie ze ziskam vyssi tocivy moment na hriadeli, co je pri 3d akrobatoch viac dolezite ako efektivnost.

a rudolf, preco si myslis ze tu mas narok niekoho sudit, ked si uplne mimo obraz? v mojom okoli sa za arogantne povazuje skor to, ked sa niekto miesa do cudzieho rozhovoru bez toho aby sa ho pytali na jeho nazor
Bydlisko: Senec
zagloba
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Autor: zagloba Správa zaslaná: 10. 9. 2013 o 23:44
Chlapy ďakujem za rady a je mi ľúto že som svojím člankom rozprúdil až takú divokú diskusiu, hneď idem porovnávať a testovať, ešte raz ďakujem.
Bydlisko: Ilava ( 46 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 11. 9. 2013 o 08:17
coro:
Z pohľadu teoretika, Redix má pravdu.
Skúsenosti z praxe si vážim ale keď je raz podobný motor s podobným plnením meďou vinutia, tak zmena počtu závitov sa presne vyruší v danom pomere rovnakou zmenou napätia čiže počtu článkov, a dostanem to isté, také isté otáčky, moment, príkon, výkon, straty, účinnosť,sýtenie plechov... proste všetko. Len z menšieho napätia to žerie viac prúdu a zas musí byť aj kapacita baterky v pomere vyššia, čiže na hmotnosť ak baterka bude presne rovnako veľká aj letový čas.
Možno je niektoré KV výhodné a iné nie, kvoli tomu že pol článku na napätí sa pridať ani ubrať nedá, len celý. Ale o tom tu tuším nepíšete.

S pohľadu teórie ano. Ibaže v praxi neexistujú polčlánky, polzávity, polpóly... poprípade menšie zlomky...
A preto v praxi (príklad) motor v rovnakom "tele" (14-25..) navinutý na 14 či 16 závitov a rovnakej vrtuli (v mojom prípade 17/10) vychádzal lepšie ten používaný na 5 článkov ako ten na 6 článkov ktorý sa viac hrial. Podľa teórie by mal ten na 6S brať o 15A menej. V praxi to ale na meráku bolo cca 5A.
Takže predstava že 5S musím lietať s kapacitou 3500mAh a 6S budem iba s kapacitou 2600mAh (teda približne rovnaká hmotnosť paku) je mylná.
Pri viac wattových motorch ten rozdiel už je značný. Preto som lietal dvojmetrovky na 10S a nie 6S. Tam už sú rozdiely v špičkách do 50A a potom vznikajú problémy s regulátormi, konektormi.... kapacitou.
Ale ako Redix správne podotkol nemám vzdelanie ani elektrotechnické ani jadrového fyzika. Aj keď elektrotechniku som v prvom ročníku na strednej mal... takže určite sa mýliť môžem. Preto mi nezostáva nič iné ako merať a nie počítať.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 11. 9. 2013 o 11:33
redix:
..., tak by som vytiahol este jeden argument co som si setril na neskor, myslim ze o dost zavaznejsi ako efektivita pohonu s vyssim napatim, a to je fakt ze ked zvolim vyssie napatie, tak musim pouzit motor s nizsimi otackami na volt, co odbornej verejnosti (mimo bezprizornych prispievatelov a klikacov na suhlasim, ako je bajza a celadnik) hned napovie ze ziskam vyssi tocivy moment na hriadeli, co je pri 3d akrobatoch viac dolezite ako efektivnost.

Redix, teraz si sa pekne sekol aj v teoretickej aplikovanej fyzike.
Výkon má dva vzorce.
Jeden je z elektriky P=U*I*účinnosť, ten všetci používajú a poznajú, ok.
Ale druhý je z mechaniky a to je P=moment krát uhlová rýchlosť.
Uhlová rýchlosť to sú v podstate otáčky..
Aj tretí pohľad na vec cez magnetizmus možno napovie. Plechy sa sýtia presne rovnako, či je to 5-závitov alebo 10 závitov pri polovičnom prúde, a teda ten magnet na rotore to ťahá rovnakou silou.
Takže ak to raz točí pri 1kW 7000rpm, tak to má aj moment presne daný bez ohľadu na to či je to na 3s alebo 10s.


lv:
..
A preto v praxi (príklad) motor v rovnakom "tele" (14-25..) navinutý na 14 či 16 závitov a rovnakej vrtuli (v mojom prípade 17/10) vychádzal lepšie ten používaný na 5 článkov ako ten na 6 článkov ktorý sa viac hrial. Podľa teórie by mal ten na 6S brať o 15A menej. V praxi to ale na meráku bolo cca 5A.
Takže predstava že 5S musím lietať s kapacitou 3500mAh a 6S budem iba s kapacitou 2600mAh (teda približne rovnaká hmotnosť paku) je mylná.

Pevne verím že dôvodom bolo konkrétne prevedenie, t.j. že sa výrobcovi nepodarilo dosiahnuť rovnaké plnenie meďou a ten motor na 6s je jednoducho povedaný horší než ten na 5s.
Ale u iného typu či výrobcu to môže byť zas naopak.

Motor má len tri základné parametre, KV, Odpor a prúd naprázdno. Škoda že číňanovi robí (zrejme marketingový) problém uviesť ich v cenníkoch/popisoch..
Zmeraním odporu tých dvoch motorov a porovnaním či sa zmenil v správnom pomere druhej mocniny pomeru závitov (aj KV), si osobne dovolím porovnávať a poviem tomu lepší a horší motor.
- Nie je to asi tak jednoduché ak ide o iného výrobcu alebo rozmery, lebo ak niekto dá menej železa tak má viac miesta na meď a vyjde mu to lepšie, a pritom to môže mať problém pri vyššom prúde.. Alebo nejakú tenšiu izoláciu čo môže skončiť skratom.. ale kým sa nesnažím motory preťažovať a nie sú nejak príliš poruchové tak ten zjednodušený pohľad celkom stačí.
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 587 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 7 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Tomas18, Tomas18,