autor | správa | |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
coro, nesekol som sa. motory s nizsimi kv maju vyssi krutiaci moment a akrobaty nejazdia stale na plny plyn ako combataky, pri 3d je dolezity krutiaci moment pri prechode z nizkych otacok. preto som aj napisal ze pri tride akrobatoch. pri lietadlach co lietaju stale na plny plyn je zas dolezitejsi mechanicky vykon pri urcitych otackach. a neplet si a nespajaj krutiaci moment s vykonom, to su dve rozdielne veliciny. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
No, to je pekne povedané, ale nesprávne Dve rôzne veličiny to sú u spaľováku, pri dvoch rôznych otáčkach, dá raz max moment a inde zas max výkon. Nie spolu.. Elektromotor dá najvyšší moment zablokovaný, keď stojí, keby ho teda regl bol ochotný nakŕmiť prúdom, a preto sa o ňom baviť nemusíme. V každom bode priebehu vyrátaš moment jasne ako výkon deleno uhlová rýchlosť. Takže ano tie s menším KV musia dať vyšší moment ak sa na ne pozeráš pri rovnakom napätí a chceš ich (zaťažuješ ich) na rovnaký výkon - no proste lebo sú nižšie tie otáčky ktorými ten výkon delíš... Ale to sú pre tie motory úplne rozdielne pracovné body, na rovnakom napätí aj výkone je ten s menším KV preťaženejší.. Ale tu sa hovorí o tom že tomu s menším KV dáš vyššie napätie a menší prúd. Zamysli sa. 5 otočiek vinutia na kuse železa, a 10 otočiek na tom istom kuse železa. Dvojnásobné napätie, polovičný prúd, 4násobný odpor. Presne rovnaké magnetické pole a teda aj moment... NIE JE tam rozdiel. Ani pri rozbehu.. Ale teraz som si konečne vydelil 16/14, a krát 5 to nedá 6 článkov ale 5,7. Takže takmer o tretinu článku je na tom príklade 6s pohon roztočený viac. Ak bol na hranici tak môže byť aj trochu za ňou, ak mal rezervu tak to môže byť aj vhod.. Ale teda ako píše LV, môže prirodzene aj žrať nie o 15A ale len o 5A menej, ale pri trochu vyšších otáčkach a teda mal podať aj vyšší výkon. Takže čosi ako 1/3 článku je v tomto prípade bolo možné pridať, alebo ubrať prechodom medzi 5s a /14 a 6s a /16 |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
chybaju mi tam straty na zeleze. inac dobre pises. mal som moznost porovnat 500, 450 a 410kv motory na tom istom lietadle , vaha rovnaka +- 10g , aj tak ten s najnizsimi kv mal pocitovo najlepsi tah pri zrychleni. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ale nie s rovnakou vrtuľou a s odstupňovaným napätím v pomere k tomu KV, čo bolo v tej zvrhnutej téme v podstate pointou.. Ak mal väčšiu vrtuľu tak to je veľký bonus lebo myslím že tam sa stráca najviac, no to je ale iná téma. Keď už sme pritom, počítal si niekto v číslach, že ako rýchlo by mal stúpať kilový model pri 100W výkonu, pri 100% účinnej vrtuli? (10m/s !!!) Reálne by človeku väčšina napísala že so 100W pohonom mu kilový model ani nemôže letieť v rovine.. Ten rozdiel, a že sakra veľký, musí byť v účinnosti tej vrtule, hlavne ak ide o model čo slušne kĺže a teda sa to nedá hodiť na odpor.. Lepšie povedané asi tá vrtuľa koná prácu, ale malou silou pri veľkej dráhe čo vznikne pohybovaním prúdu vzduchu, a nie pohybom modelu. A čím je menšia vrtuľa tým asi rýchlejší prúd vzduchu, t.j. dráha vo vzorčeku výkon=sila krát dráha.. a teda nutne menší ťah. Ale až tak?? |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
...no a počítal si s odporom modelu? |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
koľko metrov za sekundu klesá keď plachtí? To sa rovná tomu čo žerie odpor. Nech z 2m/s z tých 10? ..to už je kameň.. Samozrejme modely sú rôzne.. Ale aj tak. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Pri stúpaní je odpor podstatná veličina. Napríklad Katana 2x2 oproti Jaku55 2x2 s tým istým setupom stúpa kolmo hore o 20-30% pomalšie, napriek tomu že je o pol kila ľahšia. Z celkového odporu u lietadla bez vzpier a lán pripadá na trup asi 15% a na krídlo a chvost zbytok. Tož tak. |
|
Pebo modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Zdravím ľudia. Mám elektrovetroň ASW 17 http://www.peckamodel.sk/produkt/rc-modely-a-prislusenstvo/rc-lietadla-a-nahradne-diely/nahradne-a-tunningove-diely-pre-lietadla/asw-17/4st1486-a-asw-17-arf Viete mi poradiť čo za motor (poprípade regulátor) by som tam musel dať, aby som zvýšil výkon? Bolo by treba aj inú vrtulu? Za každú radu ďakujem. |
|
igel modelár Príspevkov: 961 Moje modely Poslať správu |
teoreticky by tam siel tento motor https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26988__Turnigy_Aerodrive_SK3_2822_1275_Brushless_Outrunner_with_Short_Shaft.html, tento ESC https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11616__Turnigy_AE_25A_Brushless_ESC.html a nejaka 8" vrtula. Ale ziadna raketa to nebude. |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
EPP, ak to nie je nebezpečne podmotorované, nechaj to tak, hrozí rozloženie vo vzduchu. 8-) |
|
Pebo modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
No popravde mi nejde o to aby to trhalo rekordy. Na to by som si kúpil iný stroj Skôr o to, aby to uviezlo váhu naviac a nemalo problém so stúpaním, respektíve aby som nezabil motor. Teórie ohladom prestavby či upgrade pohonu moc nepoznám, preto som doteraz lietal vždy so sériovými pohonmi strojov. No teraz trochu špekulujem s nahrávaním takého videa pre seba, keďže mám doma nečo ako gopro kameru. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Autor: coro
Správa zaslaná: 9. 6. 2014 o 16:43
Na to že má 2100 rozpätie mi pripadá doporučené vybavenie s 3s Lipo 800mAh trochu prehnane odľahčené. Tie baterky s motorom neudú zrejme tvoriť vysoké percento celkovej hmotnosti, nie? Ako to vychádza? Ten motor čo dal Igel má písané max 8A, nie je to preklep v odkaze? Na dvojmetrovku, hoc aj EPP? Ja by som to odhadol na "triedu EasyGlider", aj keď ten je trochu menší zas má väčšiu plochu, a mám pocit že do tých 20A pri 3s , a dokonca ani trochu vyše, by nemal mať samotný model nejaký vážny problém to uviezť, len si treba dať pozor aby bola primeraná motorová prepážka a bola aj patrične spojená s trupom. KV motora cca 1000 je v poriadku a vrtule ako budú vychádzať ku konkrétnemu motoru. A baterku by som menšiu než 2200 netrápil.. Ako nástrel na porovnanie by som teda napísal nejaký AXI 2814/16 ako sa píše k Easyglidru.., na 3s lipo s dosť veľkou vrtuĺou, nebude sa tak rozbiehať na rýchlosť ale ťah by mal maž nadmieru slušný.. K tomu teda prípadne čínsky "ekvivalent", napríklad modročervený T2836-1000 http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?t=22290 - uchytenie treba ale riešiť, nie je to slabý pohon. Ale zmena nosnosti to nie je len zmena výkonu motora, stúpne rýchlosť a možno to bude náročnejšie aj na tuhosť konštrukcie.. No napriek tomu si myslím že vo vzduchu sa samo nerozláme (ak nebude pilot blbnúť), a jediný problém je dotyk so zemou. |