Takže minulý rok som sa rozhodol, že si ako ďalšie lietadlo postavím
Bird of Time od firmy DynaFlite v rozpätí 3000 mm.
Tak som si objednal v mesiaci september roku 2012 stavebnicu v rozsype v modelárskom obchode v Nitre (nemenujem) no ale stavebnica nechodila čo ma už dožralo a v mesiaci november som si ju zohnal v obchode vo Zvolene
www.najlepsiemodely.sk a do 14 dní som mal stavebnicu doma a pomaly započala stavba.
Doteraz som postavil len jednu stranu krídla a rozhodol som sa, že spravím na ňom brzdiace klapky a chcel som aj krídielka avšak či som ich nakreslil rovnobežne, napasované do tela ucha krídla ... stále to bolo hnusné tak som od toho upustil, a tiež aj preto lebo smerovka je šikmo tak bude tieto dúfam, že dostatočne nahrádzať.
Takto vyzerá krabica stavebnice a jej obsah
a vzhľadom k tomu, že v nej nebola samolepla loga tak tu je
A na rozhodovanie čo a ako, a ako aj pomoc pri stavbe som našiel toto vlákno
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1331363&page=54
Ku stavbe je nutné dokúpiť cca 4 ks balsových plátov 1,5 mm a vzhľadom k tomu, že som v krabici nenašiel nábežné lišty tak som si musel kúpiť aj 10mm plát ... mmm
Začiatok krídla som olaminátoval nakoľko upevnenie krídla bude na kolíky a nylónové skrutky.
Laminát na krídle obrúsený, nalepená preglejka ako spevnenie pre nylónové skrutky na upevnenie krídla, dokončené brzdiace štíty a na rohoch vlepené magnetky 3x1 mm ( super to narovnáva štíty a sú aj dostatočne pevné ). Pri ich lepení pozor na polaritu !!! mmm
Plávajúca výškovka je spravená a už som sa pustil aj do smerovky :
Smerovka, výškovka a obe strany krídla pripravené na umiestnenie kolíkov a spravená motorová prepážka :
Zlepené bočnice trupu aj s prepážkami. Prvá prepážka je spravené zo 4 mm preglejky na ktorej sa nachádzajú dve dierky na zapadnutie kolíkov z krídiel a je nalepená z predu na pôvodnú, pričom som do nej vypílil otvor na baterku. Serva som umiestnil cca do ťažiska lebo presne neviem ako vyjde nakoľko na pôvodnom boli pred prvou prepážkou a dal som ich na stenu trupu vedľa seba ale v rozdielnej výške. Tiahla som tiež umiestnil do stredu a nie tak ako boli umiestnené na pláne pri stene trupu. Taktiež som doplnil prepážku na umiestnenie skrutiek M6 z nylónu na zaistenie krídiel. Taktiež som doložil 1 mm preglejku na spevnenie uloženie mosadznej rúrky klbu ovládania výškovky. FOTO:
Ešte som zabudol napísať, že prednú časť som musel kvôli motoru rozšíriť tzv. som len nedodržal zúženie na predku a nechal som vnútornú šírku 45 mm a do predu som vložil na spevnenie balzové trojuholníkové lišty.
Z dôvodu mojej 180 cm širokej pivničky som uši prilepil až teraz ešte budem spoje laminovať z dôvodu pevnosti. Predbežná foto :
No vzhľadom k tomu, že už takmer so stavbou finišujem tak som sa rozhodol prilepiť motorovú prepážku ale zle som si navrhol postup jej umiestnenia tak som ju aj zle prilepil, netrafil som sa na stred tak som musel ju z lietadla vytrhnúť naštasie ešte epoxid dobre nestvrdol tak to išlo bez následkov
.
Z druhého pokusu som spravil aj foto, pričom na správne umiestnenie na stred som si nakreslil orientačný kríž aj na trupe aj prepážke a už je to dobre ... dúfam ...
Taktiež som spravil kabínku a na trup som ju zaistil magnetmi :
No a toto je celkový vzhľad skeletu :
Predný vrtuľový kužeľ som spravil na 50 mm, a predbežný odhad váhy 1600g + - cca 100g
Foto výškovky, pričom jej zaistenie som sa rozhodol spraviť vybrúsením poloblúka do nosnej tyčky a zaistil nylónovou skrutkou a zo spodku kovová matka zbrúsená na šírky 1,5mm
Už som započal s veľkým poťahovaním, teda krídiel kamufláž je taká ako originál bielo oranžová s čiernymi pásikmi :
No a tu je pohľad na rozloženie elektroniky, pričom som dnes oživil elektroniku ako aj brzdiace štíty :
a od dnes stojím lebo nemám 50 mm vrtuľový kužeľ aby som mohol definitívne uzavrieť opracovanie čumáku a pokryť trup ...
Vrtuľový kužeľ 6.5.2013 dorazil z IMI Nitra spokojnosť vysoká s rýchlosťou dodávky - super !!!
Po tom, ako som ho mal v rukách stavba pokročila, až do takej miery, že - tento úkon je, že hotovo
Ku stavbe
Na spodok trupu som dal ochrannú smrekovú lištu 5x5 mm a potiahol som ju čiernou fóliou.
Z dôvodu estetického vzhľadu prechodu medzi trupom a kužeľovom som ešte pred poťahovaním nalepil balzový krúžok z 5 mm hrubého materiálu a presný tvar som obrúsil.
A toto je už hotový trup
Potrebujem ho ešte vyvážiť a odmerať odber vrtule aby sme nevyhoreli ..... dnes sa mi už nechcelo lebo 22.00 je večierka a trochu by som hučal.
Elektronika a výbava :
Kužel 50 mm
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19018
Baterka :ZIPPY Compact 2700mAh 3S 25C
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21349
Vrtuľa : Carbon Fiber 13x6 Folding Propeller
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17887 s touto to ide kolmo hore mmm
Serva: 2x D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608
Motor : Turnigy Aerodrive SK3 - 3548- 1050kv
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18121
Regulátor : Hobby King 60A ESC 4A UBEC
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16892
no a prijímač AR7000
Dnes 9.5.2013 bol vykonaný zálet, dopadol nad moje očakávanie lietadlo nebolo treba trímovať, stačilo len trochu pritiahnuť výškovku inak nič... mmm mi odľahlo.
Pred letom som ho ešte dovažoval 29 g na čumák je to váha jedného článku NiMh baterky.