Výrobca: | LM Model |
Rozpätie: | 2100 mm |
Hmotnosť: | 860 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1140 mm |
Materiál: | EPP |
Motor: | aerovlek |
ID Modelu: AM4944 | Zobrazenia: 10225 | Pridané: 9. 11. 2014 o 21:39 | Autor: RastislavVlk
Autor | Správa | ||
fan_tomas modelár Príspevkov: 24 Moje modely Poslať správu |
Hmmm krasny vetron, aky mate priblizne cas plachtenia po odpojeni od vlecny? |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Minulý týždeň som bol svedkom zalietania Blaníka, ktorý ponúka HK s rozpätím 2,3m. Lieta to síce dobre, ale tvar trupu je mimo. Je moc široký a prierez nezodpovedá skutočnému blaníku. Rovnako aj výškovka nemá vzopätie ako Blaník. Zaujímavé je, že vzopätie nemá ani výškovka na Blaníku od Black Horse, pritom to stavebne nie je problém. Blaník od LM Model sa z menších stavebníc podobá vzoru najviac. Prajem spústu vydarených štartov a pristátí. |
||
RastislavVlk modelár Príspevkov: 84 Moje modely Poslať správu |
Jasné že zaleží na dosiahnutej výške no čas sme akosi ešte nikdy nemerali aj keď podľa videa je to asi vlek 1:20min a vlastný let asi 4- 5min, niekedy to chytí aj termiku inokedy pri protivetre je nejako problém dotiahnuť to až na plochu, zatiaľ sa vzájomne spoznávame má to úplne iné letové vlastnosti ako napr. RC V2, no realizmus letu nádhera, plán do budúcna ,,ako Očovský bačovia" |
||
kupo modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ja mam Blanik od FMS 1500mm a v pohode.tiez nemá vyskovka vzpatie. |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Skutočný Blaník mal to vzopätie na výškovke preto, aby sa nepoškodila, keď je koniec krídla opretý o zem. Na letové vlastnosti to prakticky nemá vplyv. |
||
kupo modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Aha ok dik . |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... ano, vzopatie na vyskovke skutocnej masiny, okrem ineho, brani jej poskodeniu. Len hlava nebere, ako dosiahli konstrukteri modelu Blanika s rovnou vyskovkou, stejneho vysledku. Pozn. je dost konstrukcii skutocnych masin, kde sa prave vzopatim vyskovky ladili letove vlastnosti a ovladatelnost poletuchy ,pricom vzhladom k jej umiestneniu, poskodenie nehrozilo (L410, AN26, SU25, .... ) . Z modelov napr F3A Curare,alebo dnes uz historicke vetrone napr Lunak, Zehrovice .... Nikedy to bolo z dovodu potreby dostat vop z uplavu,inokedy zase z dovodu umelo vytvorit stranovu (stabilizujucu) slozku vyslednej vztlakovej sily na vop. Este nieco malo k samotnemu Blaniku.... , ...aj ked vzhlad standartneho Blanika je notoricky znamy, myslim ze dost malo ludi vie,ze prve kusy vypadali trosku inac a mimo ine, mali vodorovnu chvostovu plochu rovnu, nedelenu. Ak by sme pripustili konspiracne teorie ... mozno ti, ktori ho v modelovom prevedni vyrabaju s rovnou vyskovkou, vychadzaju z prototypovej dokumentacie .... mozne je vsetko , nie Pre porovnanie odlisnosti medzi prototypom a seriovym kusom , davam par obrazkov a nejake pismenka: veka |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Vzopätie je dosť malé, aby malo vplyv na letové vlastnosti, ja som lietal na Blaníkoch, ktoré mali vzopätie na výškovke (najmä OK-3818, OK-2705). Možno by sa zišlo osloviť LET Kunovice, aby sme sa dozvedeli skutočný dôvod.... Posledná séria Balníkov už mala výškovku do T, takže asi ten dôvod bude vyhnúť sa poškodeniu pri pohybe lietadla po zemi. Inak s tým ladením súhlasím, naozaj sa oproti prototypom u sériových lietadiel objavujú práve na chvostových plochách zmeny. Zrejme to nie je také jednoduché vypočítať dopredu letové vlastnosti, nakoniec sa aj tak musí všetko overiť v praxi a hlavne medzné stavy ako napríklad správanie sa vo vývrtke a pod. Možno u Blaníka sa tým vyriešilo viac problémov naraz a najvhodnejšie bolo výškovku zdvihnúť. No nič e-mail výrobcovi som poslal, uvidíme, či mi odpovedia. |
||
kupo modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Uf lietať v dospelom Blaniku musí byť zážitok. Si pilot? Aké to je? Ako si sa k tomu dostal?. Využijes ako pilot nejaké poznatky z rc pilotovania? A naopak? |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Njn. bohuzial hlavneho konstruktera ci prveho zalietavacieho pilota sa uz neopytas, .... Ing. K.Dlouhy umrel 22.1.2005 a A.Osvald 30.12. 2005. Tak pockame ,co noveho se dozvieme. Ale pokial viem, tak originalna prototypova dokumentacia sa pravdepodobne nachadza v Technickom muzeu v Brne. Balik pauzakov a inej dokumentacie (cca20kg, povodne urceny do zberu,v ramci likvidacie kancelarii vo VZLU) tam do opatery prevzal Ing. Krumbach. Bohuzel ten uz tiez nie je mezi nami. (+1986). Ale mozna by dost veci dokazal objasnit Ing. Albert Orlita viz: http://albert.orlita.net/ veka |
||
kupo modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Veka, mať tak vaše vedomosti.dovolte aby som takto verejne vyslovil obdiv a dal dolu klobúk. |
||
sergio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Kukam ze sebe tu dajak neškrtneš |
||
RastislavVlk modelár Príspevkov: 84 Moje modely Poslať správu |
Hej ja som rád že mam model okolo ktoreho je značny zaujem,sledujem každý komentar,a nebudem zbytocne zahlcovať portal |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Oslovil som aj technické múzeum v Brne, uvidíme, či nájdu potrebné informácie. Ten blaník je fakt nákazlivá vec..... |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
....asi ano. Ja som sa nakazil niekedy v 69 a uz mi to zostalo. Takto vypada nedoliecena nakaza: http://www.vekamodel.cz/polomakety-kluzaku-ve-vzduchu-i-na-stole/ veka |