Výrobca: | otec |
Rozpätie: | 3070 mm |
Hmotnosť: | 1316 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1316 mm |
Materiál: | balza, preglejka, smrek, vlies |
Motor: | RAY C3536 |
ID Modelu: AM5823 | Zobrazenia: 6325 | Pridané: 3. 6. 2015 o 10:26 | Autor: mojco
Autor | Správa | |||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Toto bude lietať samo, inak tie otvory pre chladenie na bokoch špice trupu by som dal preč. Dutý kužel úplne stačí. |
|||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Wow, nádherná ručná prácička. |
|||
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Prečo dávať niečo, čo je funkčné a aj pekné, preč? Budú mať nejaký negatívny vplyv na letové vlastnosti? |
|||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ja by som sa skôr bál, že tieto otvory budú prekážať vrtule pri rozbehu. List sa pri bezmotorovom lete pritlačí o trup a keď zapneš motor, tak sa môže stať, že vrtula pri prvom roztočení, kedy ešte nie je vyhodená odstredivou silou zachytí o tento otvor. Ak to máš ale vyriešené tak, že sa nemôže dotknúť otvoru, potom je to v poriadku. |
|||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Má to len zbytočne veľký odpor pri motorovom i pri kĺzavom lete. Čo sa týka chladenia, je dôležitejšie, aby vzduch prúdil práve priamo cez motor, ako okolo neho. Dôležité je ale aby aj výstupný otvor chladiaceho vzduchu bol na takom mieste, kde vzniká na povrchu trupu podtlak. Zároveň by mal byť o niečo väčší ako vstupný otvor. Inak chápem, že sa ti to páči, ale všetky takéto výstupky na modeli majú dosť veľký súčiniteľ odporu a i keď sú v porovnaní s plochou krídla maličké, môžu dosť zhoršiť kĺzavosť modelu. Pozri sa na skutočné vetrone, aké sú ulízané. Ťažko by inak dosahovali také výkony. Inak veľmi sa mi páčia celodrevené modely a veľmi dlho mi trvalo rozhodovanie, či kúpiť drevo, alebo niečo pevnejšie. Drevo je ale drevo a modely z neho vyrobené majú zvyčajne aj dlhý život - proste majitelia si ich opatrujú. |
|||
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Rýchlosť prúdiaceho vzduchu turbokuželom sa zvyšuje a tým pádom sa znižuje tlak vzduchu a vzduch je odsávaný medzerou medzi kuželom a motorovou prepážkou. Tým pádom nedochádza k obtiekaniu chladiaceho vzduchu okolo motora ani do neho. Iba, že by tam tá medzera nebola, ale je. Zdroj: RC Modely 04/2011 článok Jak [ne]funguje turbokužel od Ivana Hořejšího. Ďakujem za tip, addo7. |
|||
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
mnohí používajú zásadu, že výfuk má byť 2x väčší ako vstup, určite by som sa toho držal a dal dobrý turbokužeľ. |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... pred casem o dane problematice napsal Tonda Alfery tento clanek : http://www.minfo.cz/leteckymodelar/view.php?nazevclanku=aerodynamika-skoro-bez-vzorecku&cisloclanku=2009040001 Jeste odkaz na starsi debatu na podobne tema u sousedu : http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=4&potec=1171817 veka |
|||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Nadiskutovalo sa dosť, ale akosi mi chýba komplexnejší pohľad. Vzduch v kuželi sa síce môže zrýchľovať, ale zrýchľuje sa aj okolo kužela..... |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Vzduch v kuželi sa síce môže zrýchľovať otazkou je ,za akych podmienok.... Komplexnejsi pohlad moze byt napr Alferyho clanok. Realita je vsak vzdy poplatna konkretnemu rieseniu modelu ako celku, tak sa priklanam k nazoru ze pausalizacia nie je na mieste. Na uputancoch (motory nemaju aktivnu regulaciu .... pracuju cca 5min v konstantnych otackch udrziavanych governorom tj. skoro na hranici pouzitelnosti) to riesime bud pridavnymi chladicmi alebo ventilatormi ..... napr takto: veka |
|||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Súhlasím, vy ale nemáte kužeľ cez ktorý môže prúdiť vzduch. Podobne som to mal vyriešené na modeli Diablo od Black Horse. Vrátim sa ale k téme turbokužel. Ak by sme mali ísť na to seriózne, bolo by potrebné niečo aj namerať - napr. rýchlosť prúdenia vzduchu vo vnútri modelu. Inak pekný je ten Váš model. |
|||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Dá sa to jednoducho zistiť senzorom tlaku (variom), kedy porovnávaš tlak okolitého vzduchu pri modeli položenom na zemi v kľude a počas letu. Vario ako také sníma relatívne rozdiely v tlaku vzchuhu v čase, pričom správnosť funkcie varia ovpyvňuje pretlakovanie kabíny. Ak je v kabíne zbytočne vysoký pretlak alebo podtlak, vario udáva nesprávne/nepresné informácie. Príklad: Vynulujem si vario na zemi a vysielačka mi hlási 0m. S modelom nastúpam do výšky a spravím rýchly prelet 1m nad zemou. Ak mi vario ukazuje veľké rozdiely vo výške pri takomto testovacom prelete (rozdiel aj viac ako +-2m), je potreba izolovať vario napr. bavlnenou vatou pre kompenzáciu pod/pretlaku. Vtedy viem, že sa v trupe hromadí vzduch alebo si ho vyťahuje. |
|||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Presuňme diskusiu do článku "Turbokužel" aby sme na dvoch miestach neriešili to isté. |
|||
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Myslíte, že môžem zameniť pôvodný oceľový drôt fí 7mm za uhlíkovú guľatinu fí 8mm? Myslím pevnostne, lebo mechanicky je to možné. |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... a co uz ta na taky napad priviedlo , mojco. Noze, trosku poodhal ten myslienkovy proces. veka |