Výrobca: | otec |
Rozpätie: | 3070 mm |
Hmotnosť: | 1316 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1316 mm |
Materiál: | balza, preglejka, smrek, vlies |
Motor: | RAY C3536 |
ID Modelu: AM5823 | Zobrazenia: 6414 | Pridané: 3. 6. 2015 o 10:26 | Autor: mojco
Autor | Správa | ||
mojco modelár ![]() Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
... a co uz ta na taky napad priviedlo , mojco. Noze, trosku poodhal ten myslienkovy proces. ![]() veka [/quote ![]() ![]() |
||
veka modelár ![]() Príspevkov: 901 Moje modely Poslať správu |
.. aha, no citat sa nechce? Ze by si skusil napr toto: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=43248 . Pripadne pohladaj info i na dalsich forach. Nazory a prkticke skusenosti s uhlikvymi spojkami napr v niktorych prispevkoch v tomto vlakne: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=12&potec=857522 .... ,nielen rcportalom je zivy modelar,ci nie? veka |
||
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Máš dve možnosti: 1. Použi mosadzné trubky do rybárskych prútov na vymedzenie vôle, majú stenu akurát 0,5mm. 2. Ak použiješ uhlík, môže sa Ti stať čo mne a to, že sa prederie vrchná vrstva vlákien o okraj trubičiek a krídlo zatlieska. Uhlík sa Ti nezlomí lebo má nedostatočný prierez, ale práve z tohto dôvodu. Ak chceš použiť uhlík, trubky, v ktorých je uhlík by mali byť z podobného materiálu, aby sa neotláčal povrch spojky. Oceľ má istú výhodu oproti uhlíku, ak ju preťažíš, tak sa ohne, ale uhlík sa zlomí. S dokrivenou spojkou sa ešte dá pristáť ale z odlomeným krídlom... |
||
mojco modelár ![]() Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Čítať sa chce, ale hľadať moc nie ![]() |
||
mojco modelár ![]() Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Potreboval by som poradiť. Všimol som si, že krídlo má urobené negatívy na koncoch, ale krídelká sú rovné. To znamená, že keď tú stranu krídelka, čo je bližšie k trupu zalicujem ku krídlu, tak na vonkajšej strane krídelka je rozdiel cca 3-4 mm oproti krídlu. Krídelko je nižšie ako krídlo lebo je rovné (bez negatívu). Mám ho tiež ohnúť tak, aby licovalo s krídlom alebo mám zrušiť negatívy na krídle alebo niečo iné? Logika mi hovorí ohnúť krídelka, aby licovali s krídlom, ale nechám si poradiť. |
||
Bobo-BO modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Zdravím 1. Neviem či ešte riešiš dilemu ohľadom uhlíkovej spojky krídla. Ale ako tu BOravec spomínal, a JA som bol toho svedkom, pri uhlíkovej spojke môže dôjsť k jej narušeniu a následnému zlomeniu práve v mieste, kde sa pripájajú polovice krídla k trupu (päta krídla)... Z tohto hľadiska je lepšia kovová spojka lebo oceľ sa pred úplným roztrhnutím deformuje... (medza pevnosti sa tomu odborne vraví)... Alebo to treba trošku konštrukčne upraviť.. 2. Čo sa týka krídelok určite ich skrútiť podľa odtokovej hrany profilu (tej ostrej).. Ja čo mi jeden modelár radil, keď sa robia krídelká, tak sa krídlo postaví ako keby tam krídelká neboli a potom sa len vyrežú z krídla aby mali presne také krútenie ako treba.... Veľa zdaru s dokončením bude to krásny model.... |
||
mojco modelár ![]() Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
1. Dilemu so spojkou som vyriešil. Dám tám oceľovú gulatinu, už ju mám pripravenú a ohnutú. 2. Negatívy boli asi robené pri poťahovaní krídla a krídelká boli poťahované zvlášť. Takže ich nakrútim podľa odtokovky. Ďakujem. |
||
Bobo-BO modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Ono sa ten negatív robí kvôli aerodynamike. Každé lietadlo má na koncoch krídla negatívny uhol nábehu... A to sa robí už pri stavbe krídla- tj. krídlo sa stavia skrútené.... ešte pred potiahnutím... |