Výrobca: | Hacker |
Rozpätie: | 2030 mm |
Hmotnosť: | 5000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1330 mm |
Materiál: | balza |
Motor: | TGY Aerodrive SK3 50/55 430Kv |
ID Modelu: AM8685 | Zobrazenia: 5586 | Pridané: 15. 2. 2018 o 19:50 | Autor: laos
Autor | Správa | ||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Dnes bol Decathlon aj zalietany, moj 1 postreh, dost nervozne sa hova pri malom rychlosti chce padat po kridle. Mam aj velky Decat 2700 a ten to vobec nerobi, niekto neaky napad? Pri vzlietnuti treba ho trosku rozbehnut a pri pristavani drzat rychlost s motorom inac pada na cumak /tazisko, vyosenie je spravne/. Mozno niekto spozna ten Decat. minuly rok bol dost znami tu na RC portali. |
||
jojo68 modelár Príspevkov: 213 Moje modely Poslať správu |
Od Vlada ? |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Bingo uhadol si mozes ist na pivo |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Môžeš to vzlietnutie troška lepšie popísať?????.......Potrebuješ na vzlet asi.....koľko metrov???....približne..... Mne sa toto dialo na Cessne.....nechcela sa pridvihnúť pri vzlete skoro celú dráhu letiska....../máme 100M letisko/.....Vyosil som motor viac do dola...... /správne vyosenie pomáha pridvyhovať za letu predok /krídlo/ lietadla.....vytvára lepší vztlak/......a mám trocha viac naložené v Cessne na predok.....Môj štart sa zlepšil na nejakých 10-15metrov......To padanie po krídle.......Hmmm....ja by som povedal že si už príliš spomalil a si pod hranicou pádovej rýchlosti.....je to predsa len motorák a nie vetroň......tieto lietadlá veľmi nechcú plachtiť....a ak sa ti zdá že na tvojom inom lietadle je to inak tak......by som to pripísal tomu že na inom lietadle máš ťažší predok a tak sa lietadlo nakloní za spomaleného letu viac do predu a má snáhu vytrácať rýchlosť a výšku prirodzenejším spôsobom.....Ono ak to máš /nožno/ trošíčka na tejto Belanke ťažšie na zadok tak pri spomalení ti začne mierne ovísať zadok /chvost/ lietadla a vtedy sa stáva o niečo ťažšie riaditelné a zároveň už nemá tú prirodzenú schopnosť mierneho vytrácania výšky a rýchlosti.....čiže príliš rýchlo straťí rýchlosť lebo hlavné krídlo sa naklápa proti vetru v smere letu a tak vytvára večšiu brzdiacu plochu /plachtu/ a následne sa otáča po krídle......Ak s ním neplánuješ nejakú ostrú akrobaciu tak potom sa nemusíš vôbec báť priložiť o niečo viac závažia do predu...... /ja lietam zo všetkými lietadlami viac zaťaženýmy v predu a môžem povedať že to funguje..../ |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Na vzlietnutie potrebuje okolo 8-10m ale hlavne ide o ten rychlost ked ho skor podvihnem /pod istom rychlosti/ zacne sa do strany naklanat mozno v tom pomohol aj vietor lebo trosku fukalo. Na predok je tazsi trosicku musim potlacat s vyskovkou ale len trosicku aby letel rovno a drzi to aj v plnom plyne. To iste mi robil Piper 2230mm neznasal pomaly let raz som na to zabudol a otacal som pomalsie a bac padol do vyvrtky /15m/ a bol dole pri malom vyske neni sanca sa zachranit. Ani prilis rychlo nestraca rychlost bez plynu kludne aj 200m preleti miernym klesanim a ked baterku posuniem o 2cm dopredu je horsie. Budem sa s tym laborovat ale to vyosenie na dol trosku viac vyskusam. |
||
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Laci ta belanka ma sumerny profil kridla vravel som ti ze neplachti a bez motory ide k zemi a taktiez na zemi ho treba nechat rozbehnut,Zial nie je to telemasterk ktory vyskoci z travi. |
||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Skús najprv len nastaviť cca 2-3 mm smerom hore neutrálnu polohu na oboch krídelkách. |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Viem ze si ma zo vsetkym oboznamil a s modelom ziadny problem nie je. Len to iste mi robilo Piper a zatial nevedel som na to prist ze preco. To mi bolo povedane ze s piperom pri malej rychlosti sa otacat je riskantne. No ked uz z travy nevyskoci tak budem s tym lietat sviznejsie |
||
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
S modelom typu Piper,Cessna,Bellanca sa rozbieham po zemi 20-30 m,minimálne.Vyzerá to realistickejšie,ako zdvihnúť model do vzduchu po piatich metroch Najkrajšie štarty boli s Aslanom(od P.Bosáka),ktorý mal cez 2 m,hmotnosť do 2 kg,a mal som tam MVVS 2,5 ccm.Aby sa ten model odlepil od zeme,potreboval 50-70 metrov dráhy na vzlietnutie. |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Mne //maketovost// nie je prvorady. Mne je dolezity aby lietal stabilne a reagoval na povely presne. Ako Vlado pisal ze moj Telemaster vyskoci z travy mal pravdu, ked trosku fuka tak staci nie 5m ale 50cm a ide hore a pritom aj stabilny. Nebolo to vzdy tak, aj u tohoto modelu som musel laborovat s uhlom nabehu kridla tak ako u ostatnych 3. U Piper a Decathlon je horsie lebo nie je moznost skusat uhol nabehu kridla bez zasahu do trupu. Teraz pri oprave Pipera som par veci zmenil //na vysledok som zvedavy//. Ale tak sa mi zda ze je suvislost medzi vahou, rozpatim a uhlom nabehu kridla, nie som letecky ing. aby som to vedel vypocitat tak mi zostane len skusanie. Ja nemozem dovolit 70m start letisko mame len 135m |
||
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Toto bol moj uplne prvy let s tuto belankou.Baterku som mal turnigy 5S 3000mah inu som vtedy este nemal.Obe kridielka boly asi 1,5mm-2mm sklopene dolu potom som v kridlach menil serva a mozno som ich nastavil do 0 skus to zmenit mozno to pomoze. odkaz na Youtube |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Naklon pri starte uz vyrieseny treba este skusat ze ci ozaj bude funkcny dlhodobo. Akonahle troska umudri pocasie idem a vyskusam ale v takom horucave sa mi nechce bojim sa ze opalim. |
||
martin- modelár Príspevkov: 41 Moje modely Poslať správu |
Ako si vyriesil ten naklon? |
||
laos modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Dnes som bol zase laborovat s Decathlonom, a na chvost som dal 20g olovo tak je trosicku tazsi na zadok. Po 1 vzlietnutie hned bolo citit mierne zlepsenie, takto som lietal 4 x 7min aby som vedel porovnat dalsiu zmenu. Nasledovalo nastavenie kridielka hore okolo 3mm tak ako Pavol odporucal uz pri starte bolo citit neuveritelna zmena v stabilite a cuduj svetu zacal reagovat aj na kridielka, predtym skoro letel rovno teraz pekne sa otoci aj bez smerovky. Lepsie sa aj pristava ale padovu rychlost som nemal odvahu vyskusat Pavol este raz velka vdaka zase som nieco naucil //mne by v zivote nenapadlo tak vyskusat kridielka// keby som nebol vyskusal tak to neuverim co moze spravit taka mala zmena. |
||
destelant modelár Príspevkov: 918 Moje modely Poslať správu |
Moj skromny nazor je ze tym nastavenim znizujez vztlak kridla. Ake to ma dalsie dosledky - neviem, nie som moc aero odbornik ale tak nejako mi z toho vyplyva ze mozno by stalo za to skusit znizit uhol nastavenia kridla (cize zdvihnut odtokovku) - ak sa to da... A potom by si mohol mat kridelka v nule. Alebo to nahaj tak ako mas a spokojne lietaj... |