autor | správa | ||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Ak zlyhá Kill Switch, no tak vtedy použijem servo. Servo za 5€ by použil len blázon. Na plyn používam HS 5565 za 53-60€, 14kg/cm, spoľahlivé, rýchle, digitálne servo. Napriek tomu používam aj Kill Switch. Ide aj o to, že keď za letu zlyhá servo, tak nemusím v strese čakať až spálim benzín, ale sám pomocou Kill Switch rozhodnem kedy pristanem. Skús to a pre spomenutý komfort už ani inak nepôjdeš. |
||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Ja mám presne to isté servo ako ty na plyne, by si sa čudoval kolko bláznov som už videl že dali smiešne serva na plyn. Mne to vyhovuje tak ako to mám a keby servo zlyhá o čom pochybujem tak nemám problém v klude a bez stresu lietať dalej až by došiel benzín treba len udržovať správnu výšku a nemáš byt prečo v strese a ked máš odmerané kolko ti vydrží lietať na plnú nádrž tak vieš odhadnúť približný čas pristátia. Ale každý ma svoje pocity bezpečnosti a to je dobré. saroj akú používaš bateriu na zapalovanie..? Neviem prečo ale mne sa už druhá bateria v priebehu 3rokov nafúkuje ale iba na zapalovaní..nevieš prečo? |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Zdeno36 saroj akú používaš bateriu na zapalovanie..? Neviem prečo ale mne sa už druhá bateria v priebehu 3rokov nafúkuje ale iba na zapalovaní..nevieš prečo |
||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
práve že ich nepdvybíjam lebo vždy nabíjam rovnako ako tú s ktorou napájam elektroniku a to sú vybité max na 40%.. možno mám smolu na nekvalitné baterky ktoré používam na zapalovanie...idem objednať druhú som zvedavý kolko vydrží. Teraz skúsim túto http://www.modelarstvoimi.sk/kypom-2s-2200mah74v-3060c-max/produkt/1322/664 |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Predmetom tohoto vlákna je niečo iné, snáď nám prepáčia. Pri LiPo sa orientujem podľa napätia U. Dám asi sedem letov po 10-14 min. a nabíjam, vtedy je U cca 3,7 - 3,8V/ článok. LiPo zapaľovania mám ok. K téme vlákna. Bacigaldusan ešte jednu otázku k nádrži je v nej bimátko ale zaujíma ma v prípade ak model letí strhmlav dulu palivo je v spodnej časti a v mieste nasávania nieje ako je to zabezpečené aby nezhasol?,začínam s benzinom ďakujem |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Killswitch je ak si dobre myslím ďalšia vec v sérii, ak vec v sérii prispieva k bezpečnosti, tak potom neviem o čom sa bavíme. To, že zlyhá kvalitné servo plynu mechanicky je ďaleko menej pravdepodobné ako že zlyhá killswitch či jeho konektory, kábliky... Ak ti ten zlyhá v nečakanej chvíli, tak servom plynu nič nevypneš, nezachrániš, pretože motor je zdochnutý. Ak ti zlyhá servo plynu elektronicky, tak ti pružinka na páke karburátora v spojení z vibráciami motora karburátor uzavrie a motor chcípne. Ak servo zlyhá mechanicky tak ti nezostane nič iné ako pár minút lietať a vylietať palivo. Mimochodom jazdím asi 10 rokov dosť intenzívne na akcie v čechách, poľsku, nemecku, švajčiarsku, rakúsku, francúzsku a občas aj na slovensku a iba jeden krát som videl na Bahne vo Frýdku ako jeden model krúžil do vyčerpania nádrže z tohoto dôvodu. Po vylietaní bezpečne pristal. Takže killswitch si kľudne používajte, ja proti tomu nič nemám, len tu nepíšte bláboly o bezpečnosti, lebo je to hlúposť. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
A koľkí za ten čas spadli na zabijácky spínač? |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Áno je v sérii, no a čo. Je overený a spoľahlivý. Táto séria je len prospešná. Aj prípade akejkoľvek krízovky (na zemi), najrýchlejšie zastavenie motora je odpojenie zápalka od U. Vtedy je rýchlosť prvoradá, vlastná skúsenosť. lv Ak ti ten zlyhá v nečakanej chvíli, tak servom plynu nič nevypneš, nezachrániš, pretože motor je zdochnutý. lv a iba jeden krát som videl na Bahne vo Frýdku ako jeden model krúžil do vyčerpania nádrže z tohoto dôvodu. Po vylietaní bezpečne pristal. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Áno je v sérii, no a čo. Je overený a spoľahlivý. Prečo zdochnutý, zlyhať môže aj do trvalého zapnutia, vtedy motor ide. Ako som už písal, skús takto spínať zapaľovanie a už inak nepôjdeš. Ako by asi vyzeralo to krúženie keby sa servo seklo v polohe plný plyn.
Nie som štatistik. Písal som o vlastnej skúsenosti. Ako som písal vyššie lietajte si s killswitchom nič proti to mu nemám. Len nepíšte somariny, že to je nevyhnutné a zvyšuje to bezpečnosť. Opak je pravdou. |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Z lietania nemám žiadny stres. Lietam aj vetrone. Napíšem to ešte raz. Skús takto spínať zapaľovanie a inak už ani nepôjdeš. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Veď ja sa pýtam na tvoju vlastnú skúsenosť. Isto by si si to všimol. Predpokladám, že aj tú jednu skúsenosť so zaseknutým plynom v priebehu desiatich rokov, nemáš zo svetových štatistík, ale bol si pri tom. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Veď ja sa pýtam na tvoju vlastnú skúsenosť. Isto by si si to všimol. Takže nie, nikto mi nehlásil "práve som spadol a bol to killswitch".
Nevidím jediný rozumný dôvod to skúšať. Nič naviac do série čo nemusí byť do modelu nedám. |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
lv Nevidím jediný rozumný dôvod to skúšať. Nič naviac do série čo nemusí byť do modelu nedám. Aj keď elektro výzbroj je stavaná tak, že jej inštaláciu zvládne aj laik, základom úspechu a minimalizovania možných porúch bude vždy dôkladná a precízna práca, za použitia primerane kvalitných komponentov. Takto môžeme argumentovať do nekonečna, ale stačí, treba aj niečo robiť. Práve teraz idem osadiť taký Swith do nového stroja. Prajem pekný deň. Jaro Sumera. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
|
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
lv Ja tiež furt niečo robím a aj osádzam... PS: Pekný Valach. |