Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 19:53
Pekný, to hej. Škoda, že nebude mne hovoriť pane...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 20:18
Laco, skoda ze ani mne nie
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Autor: macil Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 20:20
lv:
Takže nie, nikto mi nehlásil "práve som spadol a bol to killswitch".

No vidíš, to si mohol napísať hneď a bez zbytočných rečí. Nič iné som vedieť nechcel.
A vďaka za odpoveď.
Bydlisko: KE - Furča
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 20:51
To ale neboli zbytočné reči.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 11:27
Netýka sa ma táto téma. Ale

saroj:
Zlyhať môže čokoľvek.


Takže ak je to v sérii, zdvojnásobuješ pravdepodobnosť zlyhania.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 12:45
Tiez si myslim, ze to neboli zbytocne reci. V dalsom lietadle urobim celu tu elektroinstalaciu jednoduchsiu.
Teraz v poslednom lietadle som uz nedaval ani ziadne vypinace, baterky idu napriamo do prijimacov.

A este jedna vec, niekde som cital, ze ked ma niekto iny nazor, neznamena to hned osobny utok
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 15:46
lv
Zdeno36
Ja som doposial nikdy killswitch nepouzil, motor zhasinam bez problemov.

Malá poznámočka. A čím vlastne vypínate zapaľovanie a kedy ? Je niekoľko možností. Lebo ja keď odošlem povel, vypnúť motor, súčasne vypnem zapaľovanie a zastavím motor, ktorý už nespustí (na zemi) ani náhodné pretočenie. A to je dôležité. Len klapkou to nedosiahneš. (Aj motor auta zastavujeme vypnutím zaľovania.)

marianr
Takže ak je to v sérii, zdvojnásobuješ pravdepodobnosť zlyhania.

Samozrejme, ale toto platí všeobecne, ostatné čítaj vyššie. Lebo je diskutabilné čo s čím je v tejto aplikácii v sérii.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
MUSTANG52
modelár

Príspevkov: 231

Moje modely
Poslať správu
Autor: MUSTANG52 Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 16:33
Evidentne tu nemá význam nikoho presviedčať o tom že killswitch je treba použiť. Každopádne používateľovi Bacigaldusan ho odporúčam použiť, to či tak spraví alebo nie je už na jeho zvážení. Ja samozrejme el. vypínač zapaľovania používam a idem ho osadiť aj do 2,6m akrobata.
Bydlisko: Nové Sady
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 16:49
saroj:
.....Len klapkou to nedosiahneš.

Ja používam motor z krovinorezu Homelite 25 ccm ktorý nemá žiadne el. zapaľovanie a......zhasínam ho úplným uzavretím klapky.......takže......nevidím v tom žiadny problém.....



MUSTANG52:
Evidentne tu nemá význam nikoho presviedčať o tom že killswitch je treba použiť.

Evidentne je tu jasné že si dokážeme poradiť aj inak......
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 17:33
palci72
ktorý nemá žiadne el. zapaľovanie
Vážne? Máš samozápalný motor, leješ tam naftu či éter ? Také motory sme kedysi používali, no v malých kubatúrach. Dobre si ten motor prezri.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 17:48
saroj:
Malá poznámočka. A čím vlastne vypínate zapaľovanie a kedy ? Je niekoľko možností. Lebo ja keď odošlem povel, vypnúť motor, súčasne vypnem zapaľovanie a zastavím motor, ktorý už nespustí (na zemi) ani náhodné pretočenie. A to je dôležité. Len klapkou to nedosiahneš. (Aj motor auta zastavujeme vypnutím zaľovania.)

Malá otázočka, už si videl niekedy bežať dobre nastavený spalovací motor bez vzduchu? Ja nie. Na počudovanie som to dokázal klapkou na každom motore. A dá sa to aj na tom tvojom.
Ale zle nastavený motor dokáže odpaľovať aj s vypnutým zapaľovaním. Škodovky, motorky ČZ toho boli dôkazom...


saroj:
Vážne? Máš samozápalný motor, leješ tam naftu či éter ? Také motory sme kedysi používali, no v malých kubatúrach. Dobre si ten motor prezri.

No zrejme má magneto...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 17:49
Tak "SORRY"
Troška sa poopravím....to "el. zapaľovanie" som myslel "elektronické zapaľovanie" ale......modelári ktorí s tým majú večšie skúsenosti si vedia určite domyslieť že aké zapaľovanie tam je...../pre neznalých....je tam magneto zapaľovanie/

Súslasím s "LV"....žiadny motor nefunguje bez prívodu vzduchu.....na porovnanie....aj u žhavíkov je zhasínanie uzavretím klapky
/šupátka/ dosť dobre účinné......tam žiadne el. zapaľovanie a ani magneto neexistuje......

A ešte jeden malý typ na zníženie možnosti zničenia serva tiahlom plynu.......pokial máte na karburátore účinnú strunu na vracanie klapky do volnobežnej polohy tak.....namiesto tiahla použite oceľové lanko..... dosť znižuje vybrácie na ozubenie serva......na pridanie plynu lanko potiahne /otvori/ klapku a naspeť ťahá klapku struna.....
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 18:23
palci72
Už to znie lepšie.
citujem zdroj--http://diskuse.elektrika.cz/index.php?topic=1243.0
Funkce magneta je jednoduchá,pohybem vodiče v mangetickém poli vzniká v tomto vodiči el.napětí.
Nutno ještě dodat,že se s tímto způsobem magnetoelektrického zapalování můžeme setkat i v současnosti u některých jednoduchých spalovacích motorů jako jsou,motorové pily,kosy,sekačky trávy a pod.Hlavním kladem je to,že při startu motoru odpadá nutnost použití cizího zdroje tj.baterie
lv
Nedozvedel som sa čím vypínaš zápalko, no ale za mňa už stačilo. Mal som Škodovku aj ČZ 150. Na letisku v TN som nelietal možno "dobrých" 30 rokov. Občas sa, teraz, zatúlam, tak niekedy možno polietame, nech je trochu veselo.
Prajem pekný večer. JS
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 19:23
saroj no to je rozumná reč Treba prísť polietať k nám do TN a uvidíš že sa dá bezpečne lietať aj bez killswitch A kto chce nech si ho namontuje aj do auta hehe
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 2. 2017 o 19:53
Zapaľovanie vypínam elektronickým vypínačom. Na jednom benziňáku vypínač Vlach, na druhom Jeti SPS 20, na treťom od Dořičáka (fly henry).
Pre tých čo namietnu bezpečnosť, elektronický vypínač pri poruche zostáva vždy v zopnutom stave.


palci72:
A ešte jeden malý typ na zníženie možnosti zničenia serva tiahlom plynu.......pokial máte na karburátore účinnú strunu na vracanie klapky do volnobežnej polohy tak.....namiesto tiahla použite oceľové lanko..... dosť znižuje vybrácie na ozubenie serva......na pridanie plynu lanko potiahne /otvori/ klapku a naspeť ťahá klapku struna.....

To je predsa samozrejmosť. Aspoň u mňa. Aj keď na Katane mám tiahlo. Nemontoval som to ja a ešte som nemal chuť to prerábať bo je tam blbý prístup.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 666 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: