Výrobca: | Nikto netuší |
Rozpätie: | 2000 mm |
Hmotnosť: | 6000 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové |
Dĺžka: | 2000 mm |
Materiál: | smreková preglejka, balza |
Motor: | DLA 56 |
ID Modelu: AM8215 | Zobrazenia: 28559 | Pridané: 19. 7. 2017 o 14:01 | Autor: matusmrva
Autor | Správa | |
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Addo7 má pravdu, ale ide o to, že slová "veľká" aj "hrubá" sú relatívne. Nikto neuviedol žiadne rozmery, takže ... Najprv k tej hrúbke: Samozrejme by bolo zbytočné, aby tá platňa bola hrubá 10mm a viac. Hoci jej váha by koniec-koncov prispela ku kľudnejšiemu chodu motora. Na druhú stranu: keby bola hrubá 1mm, tak sa bojím, že by pružila viac ako samotné silentbloky a napokon by únavou materiálu praskla a bolo by po srande. Takže za mňa: 3, možno radšej 4mm. Teraz k tomu, aká by mala byť veľká: Poďme na to tak, že čo by sa stalo, keby bola veľmi malá a čo, keby bola priveľká, čo bude horšie? Keby bola veľmi malá, tak by vzdialené časti motora - skrutka, čo drží vrtuľu a aj samotná vrtuľa (obzvlášť jej konce) priveľmi vibrovali. Je to tým, že by boli na dlhšej páke voči ťažisku motora, než na akej sú silentbloky voči ťažisku motora. Takže pár milimetrový zdvih (pohyb) silentblokov by sa touto pákou "vynásobil" aj na pár centimetrový pohyb konca vrtule. Ak by platňa bola veľká, tak by sa zdvih silentblokov násobil menším číslom, ako v predchádzajúcom prípade a vibrovanie vzdialených častí motora a koncov vrtule by bolo menšie. Ak by platňa bola fakt veľmi veľká, tak by násobiaci koeficient bol menší ako 1 a rozkmit vzdialených častí motora a koncov vrtule by bol menší ako zdvih silentblokov. Jedinou nevýhodou veľkej platne je, že kam ju v modeli umiestniť a jej váha, pretože okrem rozmeru je tu ďalší faktor - čím väčšia platňa bude, tým by mala byť aj hrubšia, aby sa zachovala jej primeraná tuhosť. |
|
happy.hippo modelár Príspevkov: 58 Moje modely Poslať správu |
https://www.engelmt.de/mtmotoren-und-zubehoer/benzinmotoren-zubehoer/motoraufhaengungen/richter-motorhalterung-verstellbar https://www.lindinger.at/de/flugzeuge/antriebe-verbrenner/motortraeger/e-r-modellbau-richtermotorhalterung-einstellbar?gclid=EAIaIQobChMI283dh6266QIVBs53Ch3NygKrEAQYASABEgLw_fD_BwE http://www.flugmodellbau-shop.eu/product_info.php?info=p496_Richter-Motorhalterung-fuer-30---170-ccm-Motoren.html |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Chlapi, rozumiem všetkému čo vravíte, lenže ja mám motorové lože fakt prťaté a uspôsobené presne na rozmery uchytenia motora. Keď si porovnáte fotku čo poslal addo7 a mojimi fotkami pochopíte o čom točím. Nemám žiadny priestor manipulovať s motorom do smerov x a y (pokiaľ smer z je pozdĺžna os modelu). |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Riesenie ktore tu pridal happy hippo uz vyzera celkom seriozne a budem nad nim uvazovat. |
|
happy.hippo modelár Príspevkov: 58 Moje modely Poslať správu |
|
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Pekne vyriesene! Malo to aj citelny efekt? Tie gumene vlozky bolo treba menit po nejakom case ci ani nie? Dakujem. |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Dnes som zobral model na letisko, všetko nachystal, motor chytil po pár razoch, 1/4 plynu... nechám vyvrdžať jednu nádrž, dotankujem ďalšiu... nechám vrndžať a po 5min ( model bol asi 20m od nás aby nerušil ostatných) sa mi zdá že to má nejaký trošilinku iný zvuk... Myslím si, asi sa to zabeháva... Nechám vrndžať ďalej nejakých pár min... Potom mi to už nedá že idem to pre istotu skontrolovať. Vypnem na diaľku motor a kukám že sa mi tam dačo pohlo smerom k vrtuli. Už šípim dajakú habaďúru. Prídem k modelu a výfuk ledva držal na jednej skrutke. (A to som po prvej nádrži kukol všetky skrutky a podoťahoval ich. Teda, až na tieto dve) Tesnenie v háji spálené. To by bolo ešte pohode. (2,5eur v tatramodeli) I keď mi z toho stúpol tlak na 110. A teraz k veci. Otázka na vás. Keď som motor vybalil z krabice a namontoval na model mal 0-lovú vôľu pri pohybe vrtule v smere otáčania (v kladnom aj zápornom smere otáčania). Po dnešnom čiastočnom zábehu má jemnú vôlu... Počuť jemné "cinkanie" keď človek hýbe s vrtulou doprava a dolava s amplitúdou 1 stup. Je to pohoda alebo reklamovať? (Áno výfuk je moja chyba ale skôr toto "cinkanie" Benzín som použil čistý s originál Husqvarna olejom určeným pre 2taktné motory. Používam ho v píle a krovinoreze. Pomer pre obe nádrže bol 1:30 ako predpisuje výrobca pre zábeh. Skúšal som aké vôle majú motory ostatných čo tam boli. Jedej nemal absolútne žiadnu (v septembri kupovaný motor) a druhý mal ešte väčšiu ako ja (a to mal tern motor komplet nové ložiská. Vek neviem) Pýtam sa to z toho dôvodu že starý motor mi z tohoto dôvodu "cinkania" odišiel. Ano je pravda že to bolo omnoho väčšia vôla a motor bol po 4rokoch prevádzky (hardcore) ale i tak... |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
predpokladam ze skrutky si zalepil? ak nie tak sa necudujem ze sa to stalo, aj ked niekedy sa aj zalepene povolia...ja som na vyfuk tesnenie nedaval, utesnil som ho len tenkou vrstvou tmelu na vyfuky (liqui moly) to pomerne hrube tesnenie tam nerobii dobrotu... tuto vôlu čo tu popisuješ som mal a aj mam tiez, ale maju to aj ostatne motory čo som skusal, tak si myslim ze je to normalne |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Dneska dorazili nové nálepky... Ide o istý druh humoru ktorý pochopí asi viac mladá generácia... Plus nálepka a umiestnenie otáčkomeru na ľavej strane motorového krytu. Tatramodel má prísť tento týždeň s novým tesnením a i syntetickým olejom, takže v piatok sa bude pravdepodobne pokračovať v zábehu... |
|
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
Nalepky su parada este by sa ti malo byt schopne po stlaceni prepinaca na vysielacke poskladat do kufrika |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
haha Presne preto som to tam dal... Neboj nič, Tony už pracuje na prototype Keby len tušíš, čo všetko to bude mať za vymoženosti a vychytávky. |
|
Mikee modelár Príspevkov: 10 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Maťo, chcem sa ťa prosím opýtať, či si použil aj základnú farbu ? + to si použil spreje Montana Black ? Kryciu fóliu treba pred farbením prebrúsiť ? .... Pozerám tu benzínové modely a na druhej strane nájdem teba ☺. |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Serus, základnú som nepoužil žiadnu, keďže montany majú dobrú kryteľnosť aj priľnavosť k rôznym materiálom vrátane fólií. Akúrat to bolo treba PORIADNE odmastiť od motorového oleja. Zatiaľ spokojnosť, farba stále drží aj po rokoch. Akurát, ak sa pokrčí fólia pod farbou (náraz, nadmerné ohnutie a pod.) tak sa farba odlúpi. Ale tak to je myslím pochopiteľné. |
|
Mikee modelár Príspevkov: 10 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ďakujem za radu, raz to možno vyskúšam. Rozmýšľam o novom modele. Nedávno som skúšal nafarbiť fóliu auto-lakom a po zaschnutí to išlo ľahko zoškrabať nechtom. Práve preto som sa ťa na to chcel opýtať. Ďakujem ti. .. Ahoj |