Výrobca: | Staufenbiel |
Rozpätie: | 3500 mm |
Hmotnosť: | 3700 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1510 mm |
Materiál: | laminat, preglejka, balza |
Motor: | AXI 2830/12 GOLD LINE V2 LONG |
ID Modelu: AM8478 | Zobrazenia: 21219 | Pridané: 9. 11. 2017 o 08:32 | Autor: misiatko
Autor | Správa | |
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Caute, este som googlil kadejake info o motoroch a pod.....zatial mi to vychadza na ten AXI. Vsade pisali o AXI ako o TOP a ze maju aj pri mensich rozmeroch a prudovych nárokoch porovnatelny vykon ako ine motory vacsich romerov. V podstate som aj tak donuteny k vymene, lebo pri poslednom lietani cez vieknd ten povodny motor odisiel do vecnych lovist a to som tam mal vrtulu od vyrobcu. Neviem comu to pripisat - jedine co bolo od iných lietani ine bolo dost velke teplo skoro 30 stupnou. Neviem ci netreba na ten trup dorobit nejake vetracie otvory na chladenie. Nejake ucinne ale zaroven aby nekazili celkovy vzhlad. Ked som to mal chvilu na slnku tak ta cierna kabina bola hned poriadne horuca. Poslal som ten motor na reklamaciu, ale nejako vela sanci tomu nedavam. Ohladom folie...hej ked som to mal prvy krat vonku tak tiez sa urobili take bublinky.....potom som to cele poriadne prezehlil zehlickou s vyssou teplotou a dalsie leitanie to uz bolo lepsie - minimalne bubliky, takmer ziadne. Ale ako vravis, tiez som ich trochu prepichoval so spendlikom. S celym modelom som inak velmi spokojny - akurát ten motor mali dat hned iny, dam tam ten vykonnejsi a bude to u mna model TOP ONE. |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, co by ste povadali na takuto spojku kridla...nasiel som teraz par obrazkov, ze to tak uz niekto robil. Celkova hrubka ma byt 12 mm - tak by som pouzil 12 mm duralovu trubku s hrubkou steny 1mm a do nej by som vlepil uhlikovu tycku 10mm. Axi motor mi uz prisiel...zatial to este skusam na zemi, ci je vsetko OK....vyzera to dobre. Este by som tam chcel dorobit zaloznu bateriu cez schottkyho diodu. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Kup uhlikovu tyc 12mm a mas pokoj ja mam vo foxovi 10mm a kridla drzia ako prikovane. |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Pre istotu po minulom zlyhani motora som dnes som spravil taky simulovany test letu na zemi radsej. Motor som mal v modely a pustal som ho na cca 30 sekund (akoze stupanie) na plny plyn a potom som nechal model v klude na zemi asi 4-5 minut (akoze bezmotorovy let) a potom zase na 30 s na plny plyn. Trup je dost uzavrety vzhladom na dizajn. Chladenie je akurat cez motorovu prepazku a dieru v kuzely. Pri tomto teste ked som meral teplotu na povrchu motora tak sa pohybovala medzi 65-75(na chvilu som nameral aj 80 chvilku po stiahnuti plynu). Na plny plyn motor takto pocas testu bezal asi 9-10 krat vzdy tak. po pol minute. Myslite, ze je OK to v takomto rezime pouzivat? Alebo je nutne dorabat nejake chladiace otvory alebo dat mensiu vrtulu? |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Toto testovanie velmi nenapovie co ak budes musiet nechat motor pusteny 45s aka bude potom teplota? 80 stupnov je este relativne v pohode ale ja by som to neriskoval uz som tak jeden motor spalil a vypomstilo sa mi to ostal v skrate a odpalil mi vsetku elektroniku.aSamozrejme si to odnieslo aj lietadlo bud tam sprav neake vetracie otvory alebo zmen vrtulu za mensiu najlepsie je to odmerat aky to ma vykon a kolko A to taha. |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Vrtula je tam presne podla vyrobcu. este uvazujem ako spravit tie chladiace otvory nejake co az tak nepokazia dizajn. Vyrobca mi napisal, ze motor ma odporucanu najvyssiu teplotu 90 stupnou ale ze to len kvôli mazaniu v loziskach , motor ako taky ze zvaldne aj vyrazne vyssie teploty este. |
|
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Ahoj len keď spravíš otvory v oblasti motora,aby Ti to náhodou pri tvrdšom pristátí neprasklo. Tiež keď po pristátí otvorím kabínu tak je tam teplo ale koľko stupňov to veru neviem. Asi to najbližšie zmerám. Ohľadom tej oceľovej tyče som sa tiež zaujímal ale nakoniec som to nechal tak. Veď aj s ňou to dobre letí. Osobne si myslím,že pri "normálnom" lietaní by to tá 12mm uhlíková vydržala. Alebo aj tú možnosť čo si spomínal. Ja som nikde nevedel nájsť 12mm duralovú trubku. Som zvedavý ako sa Ti bude pozdávať ten nový motor. |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Pisal som to co som nameral aj do AXI priamo co na to povedia.....dnes mi odpisal chlapik, ze podla neho je OK, motor znesie aj vacsie teploty. A ze ked som toto nameral na zemi tak vo vzduchu pri lete by to malo este lepsie vrtula tam ma mensi odpor ako na zemi ked model stoji. Inak tak motora je myslim postacujuci je isto vacsi ako pri tom starom motore. Musim to ist testnut na letisko... Ohladom tych chladiacich otvorov ak by som ich spravil v hornej casti pred kabinou tak myslim, ze tam nie je velmi co oslabit az tak. Problem je v tom, ze sa mi tam dizajnovo nepacia - ten trup ma pekny jednoliaty aerodinamicky tvar a tie dorabane otvory by to pokazili. Takze tie by som robil asi len ako naozaj poslednu moznost ked uz nebude nic ine.... Ohadom tej spojky...ako ano leti to aj s tou ocelovou - v podstate to len mi tak vnutorne akosi nesedi taky tazky kus zeleza v modely vozit. Nejako to zase velmi neriesim to len ked niekde nieco uvidim alebo ma napadne - ako teraz tu kombinaciu dural+uhlik, tam by sa zamedzilo javu o ktorom tu uz niekto pisal, ze by uhlik bez varovania praskol namiesto tej ocelovej tyce, ktora by sa mohla prvotne len ohnut. |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Ty máš turbokužel a diery v motorovej prepážke že? Je v trupe aj výstupná diera napríklad za krídlo na odvod teplého vzduchu? |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Ano kuzel s otvorom vpredu a tiez aj otvory v motorovej prepazke. Je to zatial take ako od vyrobcu - nejaky vystupny otvor za kridlom tam nie je. Iba na konci trupu su otvory na plavajucu vyskovku tiahla a pod... |
|
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Za krídlom neni nič ale má to plávajúcu výškovku a tam je drážka v ktorej sa pohybuje a teoreticky cez to by mohol odchádzať teplý vzduch. Tú oceľovú spojku tam 100% dali kôli nákladom. Určite je aj iná možnosť,ale to by bolo cenovo nákladné,tak tam navrhli železo. Tiež mi to celkom nesedí. |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Tak namiesto ďalších chladiacich otvorov by si mal spraviť výstupný otvor pre vzduch. Lebo bez toho ti nebudú ani tie nové otvory fungovať. Dôležité je aby ten výstupný otvor mal väčšiu plochu ako nasávacie otvory. |
|
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Si ma predbehol... |
|
misiatko modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
OK vdaka za radu tie vystupne ma nejako nenapadli ani...pojdem na letisko a vyskusam ako sa to chova vo vzduchu, posledujem este realnu teplotu pri lietani a ak to bude moc tak ten trup trochu "prevzdusnim". |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Je viac možností ako to spraviť. V mieste za kridlom ale to by si aj oslabil to miesto, nad krídlom by sa dalo tam by mohol byť lepší prístup tam nalaminovať roving okolo diery, pod krídlom po bokoch trupu dve dierky alebo nejaké kvázi drážky v zadnej časti kabínky. Alebo ma ešte napadá že ako je smerovka, tak tá je na pántoch a tie su v trupe do nejakej balzy asi zalepené že? možno len tam odrežeš spodný kus tej balzy a tak by vznikol otvor. Len otázka či nie je trup dakde uzavretý |