Výrobca: | Staufenbiel |
Rozpätie: | 3500 mm |
Hmotnosť: | 3700 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1510 mm |
Materiál: | laminat, preglejka, balza |
Motor: | AXI 2830/12 GOLD LINE V2 LONG |
ID Modelu: AM8478 | Zobrazenia: 21047 | Pridané: 9. 11. 2017 o 08:32 | Autor: misiatko
Autor | Správa | ||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Je možné že keď sa vrátiš z letiska tak....už nebude čo prevzdušňovať......ak to do vtedy neupečieš.... |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
Ta posledna verzia sa mi najviac pozdava...trup uz nema dalej nejaku uzavaraciu prepazku takze by ti mohlo fungovat. To tam mozem spravit kazdopadne...urcite to pomoze a ani to nebude vidiet. Pripadne chladiace otvory priamo v tej ciernej kabine v prednej casti. Uz som to tak na jednom vetroni spravil a tiez to na tej ciernej bolo vidiet minimalne a znacne mi to vtedy pomohlo. Len neviem ci by mali aj teraz taky efekt lebo ta cierna kabina zacina pomerne tak dalej za motorom. Uz som takto raz tiez laboroval pri inom mensom vetroni postupom ze som vystupal a 1-2 krat a rychlo pristal a skontroloval teplotu. Vtedy sa potvrdilo ze to bolo velmi horuce tak som dorobil vetranie a teploty sa hned umudrili. |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
|
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Tie otvory na kabíne vyzerajú celkom dobre,určite lepšie ako diery v trupe. Robil si ich vrtákom? Len ma napadlo-nebudú robiť problém tie otvory v prednej časti kabíny? (neviem,pýtam sa). Ja som lietal cez víkend s Epsilonom a dal som na skúšku vrtuľu 14x8 čo bola k modelu. Stúpanie bolo veľmi pomalé na plný plyn občas sa model normálne prepadal kvôli nízkej rýchlosti. Motorový let bol na 4S 4000 mAh, 6:30min a po pristátí žiadne teplo. Druhý let som dal vrtuľu 16x8 ktorú používam. Stúpanie neporovnateľne lepšie na 2/3 plynu. Motorový let 5:40 napätie článku 3,73(celkový let 55min-bola termika). Skúška na zemi -16x8 vrtuľa plný plyn 1 minúta,motor na dotyk horúci meranie ukázalo cca 75 stupňov. V teréne nepoužívam plný plyn tak dlho. Ak by som potreboval dorobiť otvory,určite by som ich riešil ako Ty. Daj vedieť ako sa ti pozdáva ten motor pri zálete. |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
Diery som robil malou frezkou - vrtakom by to bolo skarede asi. Dorobil som tam este zalozne napajanie cez schottkyho diodu s bezneho prijimacoveho packu 4,8V. To pre istotu, ked som uz na vlastnej kozi videl ako sa moze nieco odpalit. Minule som mal stastie, ze si to odniesol "iba" motor a regulator vydrzal aby som s tym mohol pristat. Teraz sa moze odpalit aj motor aj regulator aj hlavna bateria a stale to budem moct ovladat a pristat. Ten motor AXI je celkom fajn, vykonovo by som povedal, ze podobny ako ten pred tym - mozno trosku vykonnejsi. Stupa to odhadom pod takym 45-60 stupnovym uhlom podla poveternostnych podmienok. Dalsie vylepsenie pohonu moze byt ta 4S bateria. Ale rozhodol som, ze najskor este vymenim tu spojku kridla za taku ako som spominal vyssie 12mm duralova trubka s 1mm stenou a v tom bude vlepena 10mm uhlikova tycka. Kdesi som to nasiel na zahranicnych forach...teraz uz nemozem najst ten obrazok - ale vyzeralo to ako dobry napad. Ratam, ze by sa s tym mohlo usetrit nejaka polovica vahy tej ocelovej gulatiny co by mohlo byt 200-300g. Celkom ma to vylepsovanie zacalo bavit |
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Ako sa to zapája tá schottyho dióda? Možno by som to niekedy využil. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Už keď tam vozíš "záložnú" batériu, tak ňou rovno napájaj prijímač a servá. Samozrejme, BEC na regulátore odpoj a diódu vyhoď. |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
...a aky by to malo zmysel? Kedze bec mi dava vyssie napatie a o kapacite hlavnej baterie ani nehovorim...
Zapojenie je uplne jednoduche...google to hned najde na kopu modelarskych strankach. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Určite väčší, ako voziť tam takto zapojenú batériu. Predovšetkým nezávislosť na pohonnej sústave a poruchách na nej. O vyššej kapacite pohonnej batérie, v súvislosti s kapacitou batérie napájajúcej palubnú elektroniku nemá veľmi zmysel hovoriť. Ale je to, samozrejme, tvoja voľba. |
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
|
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
Toto iste sa stalo aj mne a tusim uz hned nejako pri 3-4 pristati tusim. Tiez povolila ta hrubsia uhlikova rurka. Ja som ju nahradil uhlikovou tyckou tej istej hrubky a zatial vsetko OK. Mozno by som mal aj tu tensiu pre istotu, ked vidim co to urobilo Tebe. Tak som pokracoval v upravach a konecne som sa odhodlal na upravu tej tazkej ocelovej spojky kridla. Pouzil som to co som uz vyssie spominal hlinnikovu rurku 12mm a do nej vlepena 10mm uhlikovy tyc. Vaha vysla uplne paradne : uspora 320g Vcera som to bol otestovat na letisku a vsetko vyzera OK vzhladom na pevnost. Usporu vahy citit ako v motorom tak aj v bezmotorovom lete. |
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
A ako je to teraz z ťažiskom? Robil si nejaké úpravy ( posunutie batérie, dovažovanie). Tiež rozmýšľam nahradiť tú ťažkú tyč. Našiel som v Tatra modeli tú 12mm hliníkovú a 10mm uhlíkovú tyč,tak to asi skúsim. |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |
S taziskom som nerobil vobec nic kedze ta spojka mi vychadzala v podstate skoro v tazisku. Bol som zvedavy vo vzduchu ci sa to nejako prejavi, ze ci budem musiet nieco niekde dovazovat...ale ukazalo sa, ze nic netreba. Vzhladom na tazisko som nespozoroval vobec ziadny rozdiel pocas letu. Ano aj ja som to mal z tatramodelu Este mi ostala polovica aj rurky aj tycky....nechces? |
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Zoberiem to |
||
misiatko modelár Príspevkov: 171 Moje modely Poslať správu |