Výrobca: | JaroEDF |
Rozpätie: | 1300 mm |
Hmotnosť: | 4300 g |
Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF |
Dĺžka: | 1700 mm |
Materiál: | EPS/XPS/Balza |
Motor: | 2800W Leopard 3674 |
ID Modelu: AM567 | Zobrazenia: 24177 | Pridané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF
Autor | Správa |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Vyzerá to dobre, snaž sa ho udržať na nízkej váhe a bude to krásne lietať...rozmer fakt poriadny |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Akurát rozmýšľam, či na ten rozmer nepoužiť uz 100-120mm EDF s motorom HET 700-98 na 12S kvôli odporu vzduchu, ale asi najprv odskúšam na 90mm a spravím to tak aby sa dalo v prípade potreby prerobiť na väčší priemer. Ono hmotnosť zatiaľ vyzerá dobre, ešte mám tak cca 500g rezervu na povrchovku. A práce je na tom ešte teda dosť, sa mi zdá že čím ďalej tým viac |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
To je stale s takymito modelmi, len to netreba podcenit...ja som sa dal naopak na mrnave edf od 40mm nizsie Uz mam na ceste 27mm EDF s 11000kv |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Hehe, ja som pôvodne rozmýšľal, že tento projekt spraviť na odskúšanie a ak to výjde podľa očakávaní, spraviť dvojmetrový Su-17 na 120mm EDF a 5000 W... Teraz sa mi ale otvorili oči, že to je strašne veľa roboty takéto veľké éra, obrovské plochy ktoré treba opracovať... Takže najbližší model, ktorý budem stavať bude mať asi pod jeden meter, inak by som ho snáď ani nemal trpezlivosť dokončiť. F-100ka má ešte tiež ďaleko k dokončeniu, vyrezanie tvorí možno tak 20% celkovej práce čo na tom treba spraviť. Inak musím ešte povedať k tej stavbe, že pôvodne som vyrezával z XPS, ale to by bol model 2-krát ťažší. Na XPS by aj tak bolo treba spraviť povrchovku a všetko, takže výsledok by bol, myslím si, minimálne tak ťažký ako keby to bolo celé z laminátu, ale oproti EPS by tie vlastnosti o moc lepšie neboli. Navyše, EPS sa naozaj ľahko reže, trúfol by som si z neho vyrezať aj väčšie modely, ale jasná vec, chce to veľa času. Odskúšal som aj poťahovanie (treba toľko vrstiev papiera až kým to nezačne klopkať), striekanie, brúsenie, tmelenie,.., a všecko ide bez väčších problémov, takže tento typ stavby môžem každému odporučiť. |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Hmm 5000kW? To bude teda výkon |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
No možno sa raz do toho pustím, ale toľko času už nebudem mať, takže by to bol niekoľkoročný projekt... Také malé modely ako teraz postavil pajlot sú v tomto lepšie, nie je to toľko roboty. A netreba na to letisko |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Stíhači, pre inšpiráciu, 24 kg stíhačka, 2x 120mm EDF, ťah > 1:1, celkový výkon 10kW+
http://www.youtube.com/watch?v=e6VAAZFvRtY&feature=related http://www.youtube.com/user/XtremePowerSystems#p/a/u/1/ej9gQiSqMz0 ... a F20 Tigershark 1/6 Scale, 1x 127mm EDF, 2460x1630mm, 12kg: http://www.youtube.com/watch?v=f9n3MIXvl7o |
edf modelár Príspevkov: 517 Moje modely Poslať správu |
pekna inspiracia,uz len treba eurace |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
No aj euráče a aj plno, plno času Inak aký máte názor na toto dúchadlo a motor?: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?currency=EUR&products_id=1776 Má to mať podľa popisu cca 4000W a ťah 7kg, ale tento údaj sa mi nejak nepozdáva, podľa mňa to bude buď viac W, alebo menej kg... |
edf modelár Príspevkov: 517 Moje modely Poslať správu |
do tohto by som urcite nesiel |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Tak tento týždeň som zas trocha popracoval, vyrezal som nasávací tunel, upravil nos a začal som s prípravou tunelov pre servo-káble.
Na prvom diely zľava sú pripravené tunely pre servokáble výškovky, hore v strede je na ňom hlavný tunel v ktorom pôjdu všetky káble z chvosta. Na prostrednom diely je časť, na konci ktorej bude vložené EDF. Rozširuje sa z 96mm (diameter EDF) na 120mm. Na treťom diely zľava je nos už s prilepeným balzovým sacím krúžkom: Sací tunel zadnej časti, výfukový diameter je 80mm, v trupe sa rozširuje plynule na 120mm v hlavnej časti, v ktorej bude zospodu vyrezaný prídavný sací otvor: Sanie spredu. Nasávací otvor je pomerne úzky, pre to je potrebné zospodu pridať ďalší sací otvor - za krídlami - (plánujem otvor o ploche 78 cm2): Predná časť trupu, nie celkom dokonale poskladaná (ešte nie je zlepená) ale inak sedí perfektne: Dúchadlo teda bude 90mm, rozhodol som sa zatiaľ pre RCLander s ťahom 3000g. Hmotnosť celého EPS draka (ale bez chvostových krídelok, ktoré samotné veľa nepridajú) je teraz 440g. Vzhľadom na záťaž vyrežem zadné krídelka z XPS, aby nebolo potrebné dávať príliš veľa vrstiev poťahového papiera. |
edf modelár Príspevkov: 517 Moje modely Poslať správu |
pekna praca Jaro...davaj postupe sem foto celej stavby |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Ďalujem , v nedeľu sem dám ďalšie fotky, už som začal lepiť trup a keď bude v kope (okrem krídel), môžem ho začať brúsiť. Inak stíhači, vedeli by ste poradiť ohľadom tohto EDF?: http://www.himodel.com/plane/LEOPARD_90mm_Aluminum_Ducted_fan_W_1300KV_4-pole_motor_L90EDF-8B1.html - cena 140 USD. Je to pre mňa veľmi aktuálne, lebo za chvíľu (mesiac ) bude model v kope a bude chýbať už iba pohon... Je to značka Leopard, 90mm, 1300KV motor. Je tam aj tabuľka a údaje, ale nejak neviem nájsť nikde na fóre ani na youtube nič o tomto systéme (a myslím že to nie je úplná novinka). 10S~4,3kg, na 9S má mať ťah 3,7kg len pri 63A (2100W) čo sa mi veľmi pozdáva. Dá sa použiť aj na 8S pri ťahu 3kg a prúde len 50A (1500W). Lenže toto sú len tabuľky tak si nie som istý, ako by to vyzeralo v praxi... Je to konkurencia pre Lander nad ktorým som pôvodne rozmýšľal, ale teraz som na pomykove, Leopard je lacnejší (v tomto prípade o 50 USD)... PS: Podobá sa veľmi nápadne na Lander ale niektoré detaily má odlišné. |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ja mam v starfirovi pohon s 1500 kv na 8s a mozem len odporucat, tah cca 4,1 az 4,2 kg a prud spicka 84A...staci tomu pol plynu a prud cca okolo 45 az 50A a uz je to stihackovsky let, na plny plyn uz potom zverstvo...1300 kv je dost malo na 8S, to uz fakt radsej ist do 10S...ak chces ist na 8S odporucam tak mas 1480 az 1500 kv... |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
No konkrétne tento by som zamýšľal na 9-10S. V podstate sa mi pozdávajú dve odlišné možnosti: 1. RCLander 90mm 1900KV 6S pri 73A, ťah 3000g, hmotnosť jednotky 430g 2. Leopard 90mm 1300KV pri 73A 10S pri 73A ťah 4300g, hmotnosť jednotky 560g Prvá možnosť má nižší ťah, ale je ľahšia a aj baterka ktorú by som do toho dal (6S 5000mAh) by bola oproti druhej možnosti ľahšia. Odhadujem že pohon leopard aj s baterkou (5000mAh) by bol ťažší o cca 650g. S Landerom by malo éro odhadujem okolo 2800g (ťah 3kg), s Leopardom 3500g (ťah 4,3kg)... Takže tu vidím hlavnú dilemu a neviem sa zatiaľ rozhodnúť, či je v tomto prípade lepší väčší ťah aj hmotnosť, alebo menší ťah a menšia hmotnosť. Trup už mám takmer zlepený, už len potrebujem vlepiť podpornú konštrukciu pod prednú nohu, lebo to by už neskôr nešlo a hodím sem foto. Zatiaľ išlo všetko hladko, teraz ale idú na rad krídla a tam to je trocha komplikovanejšie (osadenie uhlíkovými trubkami, presné zostavenie aby "nelietali" ). |