Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: JaroEDF
Rozpätie: 1300 mm
Hmotnosť: 4300 g
Kategória: Lietadla - turbíny, EDF
Dĺžka: 1700 mm
Materiál: EPS/XPS/Balza
Motor: 2800W Leopard 3674
Popis

Model F-100, prvá nadzvuková stíhačka vo svete (USA), prvý let absolvovala v roku 1953. Svoj vrchol dosiahla vo vojne s Vietnamom, kde slúžila ako stíhací bombardér. Model F-100D sa oproti predchodcom F-100C líši upravenou aerodynamikou kvôli problémom so stabilitou v určitých rýchlostiach. Známe sú aj havárie pri pristávaní, kedy lietadlo stratilo vztlak pri určitej rýchlosti a nebolo schopné získať rýchlosť ani napriek plnému výkonu motorov. Tento úkaz dostal názov "Sabre dance" - šabľový tanec.

Stavba modelu bola realizovaná z klasického EPS, XPS. Krídla potiahnuté balzou, celý model potiahnutý papierom. Striekané autolakmi.

Hmotnosť bez pohonu je 2600g, pre to je potrebné 2400W+ 90mm EDF.

Model je veľmi pevný, ale kvôli vysokej letovej hmotnosti potrebuje dostatočnú vzletovú plochu s hladkým povrchom.

ID Modelu: AM567 | Zobrazenia: 24309 | Pridané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF


Namontované klapky,…


Štúdia zaťahovacieho…


Krídla a trup po…


Krídla z ľahkého…


Krídla a trup po…


Prierezy…


Štúdia nasávacieho…


Časť…


Prierez trupu pod…


Profil…


Vytmelený trup, krídla…

1 2 3 4 5 6 7
Autor Správa
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Autor: pajlotmato Správa zaslaná: 29. 7. 2011 o 10:33
Ja som mal ten podvozok kovovy, som ho predal robovi, ten znesie dost, je to robustna kovova konstrukcia...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 29. 7. 2011 o 18:56
Tak dnes som spravil zopár fotiek, síce už nebolo dobré svetlo ale čo už:



Ešte mi chýbajú klapky a servá. Kokpit je zatiaľ len provizórny, kabínu ešte vyrobím nanovo a na ceste je aj superscale kokpit. Spojenie krídel a trupu chcem ešte tiež vyhladiť, ale to až po zálete. Rovnako aj výtokovú trysku spravím až potom.

Povedal som si ešte, že ho postavím na váhu a vida, 2,3kg bez baterky a motora... Tú váhu som prešvihol, komplet to bude mať medzi 3,6-3,8kg. S tím som nepočítal, takže okrem podvozka, musím pravdepodobne vymeniť aj celkom nový pohon... Ak niekto má záujem, ponúkam ho v bazáre http://rcmodely-forum.sk/p-edf-lander-90mm-na-6s-esc-trunigy-dlux-100a-baterka-t4679.html#.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
peterkuk
modelár

Príspevkov: 397

Moje modely
Poslať správu
Autor: peterkuk Správa zaslaná: 29. 7. 2011 o 22:53
Waw....vypada to skvele!!!
Bydlisko: Zvolen ( 41 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 06:51
Skôr by som to vyskúšal s pôvodným pohonom ,vymeniť ho môžeš kedy koľvek .Ak je statický ťah 3kg je to dostačujúce ráta sa 0,8 násobok váhy .
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 09:51
No až na to, že v trupe z toho 3kg ťahu nevyžmýkam... Zatiaľ sa mi podarilo dostať z toho v trupe 2,5kg a to robí pomer ťahu a hmotnosti len 0,7. Ešte spravím novú výtokovú rúru a vylepším sanie, ale veľa z toho už asi nevyťažím.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 11:15
Sanie a výtoková rúra je dlhá preto sú tie úbytky veľké ,asi by som išiel cestou odtučňovačky aj keď tá váha nie je až tak vysoká ,určite by som to vyskúšal s týmto pohonom .Podstatný je dynamický ťah a ten zistíš až pri letových režimoch.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Autor: edf Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 21:33
ja si myslim to iste co joba,das tam vykonejsi pohon a zase ti stupne vaha,kludne to vyskusaj aj z timto pohonom koniec vytokovky daj na 70mm zvisis tim rychlost a zotrvacnost uz urobí svoje,urcite to poletí pomer 0,7 staci
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 22:05
Dobre stíhači, máte pravdu, vyskúšam to tak ako to je. Dnes som vyrobil klapky, už len potiahnuť, nastriekať a osadiť. Na záver si nechávam ešte výrobu riadenia prednej nohy a potom hor sa na taxi test a do týždňa možno už aj zálet, ak na to bude počasie.

Čo sa týka váhy, obávam sa, že som zabudol zarátať servá, BEC s baterkou a nejaké daľšie drobnosti a keď tak nanovo rátam, už mi tam vychádza hmotnosť mad 3,8kg a to by bol pomer ťahu a hmotnosti len 0,63 - neviem či to vôbec vzlietne. edf, myslíš, že ešte takýto pomer je únosný? S Leopardom som zrátal, že pri konfigurácii na 10S 4000mAh by celková hmotnosť stúpla o 520g, ťah by stúpol o ~1300g ak nerátam straty.

Čo sa týka "odtučňovacej kúry", tak tá je možná jedine na baterke (teraz mám 6S 5000mAh). Inde nemám kde ubrať, váhu robí balzový a papierový poťah - lepidlo a farba, ale hlavne lepidlo.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
Bumpy_SK
modelár

Príspevkov: 1301

Moje modely
Poslať správu
Autor: Bumpy_SK Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 22:51
cim to ides striekat? lakom?
Bydlisko: Hronske Klacany - Levice
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 30. 7. 2011 o 23:12
Nastriekané to už je, klasická farba na auto. Lakovať to už nebudem, experimentoval som aj s lakovaním, ale neprinieslo to žiaden efekt.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Autor: edf Správa zaslaná: 31. 7. 2011 o 13:50
ja na modely vôbec nemeram tah,chytim model do ruky a dam plny,musis to citit v ruke ci to taha alebo nie,ak necitis nic nestartuj,je to dost tazke na ten pohon,uz ta vidim ako sa ti trasu kolena ale nicoho sa neboj,ak je tazisko vporiadku poleti aj zo slabsim vykonom,zo zaciatku ziadne strme stupanie nechaj ho riadne rozbehnut...drzim palce
Bydlisko: Podbrezová
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Autor: pajlotmato Správa zaslaná: 31. 7. 2011 o 14:08
Ja to zalietam, len pridi do Zvolena
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 31. 7. 2011 o 15:35
No jedno mi to určite nebude, ale kolená sa mi hádam neroztrasú Ťažisko som odhadol podľa návodu k FlyFly modelu a radšej ho posuniem viac dopredu.

Maťo, dal by som ti ho zalietať, ale Zvolen je pre mňa ďaleko...

Tento týždeň ešte budem dolaďovať muchy a ak sa umúdri počasie, dám sem potom aj video z taxi testu.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 9. 8. 2011 o 21:47
Konečne som mal trocha času a tak som robil na klapkách. Pánty som dal 3mm po 4 na každú klapku. Klapky sú rovnako ako krídla kompletne potiahnuté balzou a papierom. V každej klapke je naviac vlepený kus cca 20x50mm 4mm balzy do ktorej sa prišrubujú tiahla.




Zo spodu ešte nie je všetko dokončené, dvierka podvozku spravím až po zálete, do predpripravených otvorov pôjdu servá. Na obrázku tiež vidieť prídavné sanie s plochou 0,6dm2, ktoré zároveň slúži ako záklopňa pre predný podvozok. Vnútro bude nastriekané na sivo, takže tento otvor potom ani nebude batať. Jeho vplyv na výkon motora je obrovský, bez neho by bol ťah iba 1,4kg, s ním 2,5kg+:


Výškovky sú odmontovateľné:


Ak výde zátlet tak do kabíny pôjde tento kokpit:


Do vnútorného tunela s priemerom 120mm plánujem vložiť sací tunel z durofolu pre zadmedzenie veľkých turbulencií o kanál pre káble:
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 12. 8. 2011 o 01:08
Dnes som laboroval s pohonom. Spravil som novú výtokovú rúru a aj saciu rúru. Efekt však nebol žiadaný, nedostal som z toho oveľa viac ako 2400g ťahu pri zúžení na cca 76mm (čo som už v podstate čakal aj pri plánovaní stavby). Hmotnosť však rástla a rástla a tak som na WOT 3900g (s tým som teda nerátal, 500g nadváha)... V takejto konfigurácii to nemá dosť výkonu na celkom bezpečný let (pomer je len 0,6). Plošná zátaž je 115g/dm2. Podľa mojich doterajších skúseností by bol aj pomer 0,6 prijateľný, ak by bola plošná záťaž pod 80g/dm2 (napríklad som lietal už havarovanú F-18 60g/dm2 s trocha nižším pomerom a lietalo to horko ťažko, F-16 s T:W 0,73 lietala tak akurát ale záťaž mala len 70g/dm2). Jednoducho som si nedal pozor na hmotnosť (zbytočne 1,2kg spotrebovaného lepidla ach..). Tak som sa rozhodol, že tam dám motor Leopard 3674 1300KV na 10S a chcem z neho dostať aspoň 3kg ťahu v trupe. Baterky pôjdu 2x5S 4000mAh s hmotnosťou dokopy niečo nad 1000g, WOT narastie dokopy asi o 400g (spolu WOT 4300g) a plošná záťaž o 10g/dm2 (spolu 125g/dm2).
Dostal som sa teda nakoniec presne tam kde som nechcel, bude to ťažké a na pristátia ale aj na lietanie "háklivé" éro. Ale nevadí, bude lietať tak ako je

Mimochodom, v F-16 som mal v trupe stratu ťahu 30%, v F-18 35% stratu ťahu, teraz mám 20% aj so zúžením výtoku a myslím že to je veľmi solídny výsledok. S dierou bez založených krídel je ťah 2600g (13% strata), lenže také prídavné sanie sa nedá spraviť Ak si napríklad pozriete videá EDF aj so silnými pohonmi (napr Lander 90mm 2400W v pomerne malom Mig-17) tak si všimnete, že ten výkon nie je až tak vidno a to je pre to, že nie je dostatočné sanie - tipujem stratu nad 30% - a preto aj letové časy sú zväčša krátke. Najlepšie sanie je len ak je motor v gondole, tak ako pri projekte E-Victory, pri ktorom je výkon motorov aj naozaj vidieť a straty sania sú najmenšie: http://www.youtube.com/watch?v=e6VAAZFvRtY a http://www.youtube.com/user/XtremePowerSystems#p/a/u/1/ej9gQiSqMz0

PS: ak máte záujem o inrunner RCLander 3660 1900KV, tak je na predaj.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 493 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Tomas2004,