autor | správa |
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
PeePo teda menej olova ti bude treba v čumáku. Napr. trupka od PURES je o 7mm kratšia, ale má iné priemery a hmotnosť 18,24g. |
aviatik modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Zdravým všetkých RESkárov!Otázka na Vás,robíte chladenie elektroniky v trupe?Ak áno,akým spôsobom?Vďaka za rady. |
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Nie, neriešim chladenie |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ak myslíš chladenie motora v ERES tak pokiaľ máš správne navrhnutý pohon tak chladenie netreba na tých pár sekúnd motorového letu. |
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Ahoj PeePo!Ja som sa pýtal na čisté RESko.Ohľadom ERES mám na ne svoj osobný názor.Vďaka! |
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
U klasickych RES nemas co chladit. Spotreba je tam minimalna - len co serva "zozeru" + nieco malo prijimac. |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
No keďže na normálnom vetroni nie je potrebné čo chladiť tak ma logicky napadlo že asi je skôr otázka na ERES. |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Keď sme už pri tej spotrebe ERES, tak by som sa rád spýtal - včera som si meral spotrebu motoru na mojej ERES na zemi. Motor za chodu na zemi bral cca 15 A z LiPo dvojčlánku = cca 100 W. Model nastúpa do cca 70 - 80 metrovej výšky za 10 - 12 sekúnd. Nemám telemetriu, tak to všetko len tak odhadujem. Neviem, či je to vyladený pohon, poskladal som ho z toho, čo bolo v dielni . Chladenie nemám riešené, beh motoru je krátky, regulátor má 20A, nezdá sa že by sa niečo prehrievalo, pri teste na zemi nič nebolo ani vlažné. Baterka LiPo 1200 mAh 2S mi v pohode a s veľkou rezervou umožní 7 - 8 motorových štartov. Tak som pre zaujímavosť zmeral aj odber bez motora - prijímač 0,7 W, pri súčasnom pohybe serva smerovky a výškovky eroplán bral tak 2,5 - 2,8 W (= maximálne pol ampéru). Súťaže síce v SR asi nehrozia (aspoň v kalendári nie je ani jedna), ale aj tak ju plánujem pre polietanie a tréning osadiť obmedzovačom chodu motora na výškový limit (90 alebo 100 metrov). Niekde som videl zariadenie F5-switch, že je vraj lacné a vhodné, len neviem nájsť, kde sa taká vec dá zohnať a čo stojí. Mohol by sa asi použiť aj nejaký ALTIS produkt? Ak by niekto vedel poradiť, potešil by som sa Ďakujem... |
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
dodo_bb ale aj tak ju plánujem pre polietanie a tréning osadiť obmedzovačom chodu motora na výškový limit (90 alebo 100 metrov). Niekde som videl zariadenie F5-switch, že je vraj lacné a vhodné, len neviem nájsť, kde sa taká vec dá zohnať a čo stojí. Mohol by sa asi použiť aj nejaký ALTIS produkt? Ak by niekto vedel poradiť, potešil by som sa Ďakujem... https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/rc-supravy/telemetria-rozna/1RC21519-foxy-resitch/ |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
To nevyzerá zle, škoda že to nemá displej. A treba k tomu dokúpiť Jeti box, čo trochu dosť zvyšuje cenu tej vecičky . Keďže lietam na systéme Spektrum, ani ako telemetria mi to fungovať nebude. Ale to ani tak nepotrebujem. No každopádne zaraďujem to do uvažovania, ďakujem |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Na ERES možeš používať Altis a iné používané značky čo sa využívajú napríklad v F5J, ohľadom iných značiek by si mal potom na súťaži preukázať, že máš naozaj nastavenú vypínaciu výšku akú máš mať. Poprípade by si tam mal mať nachystaný káblik (voľný vývod na prijímači) kde organizátor môže napojiť kontrolný výškomer. Ale to všetko bude o dohode a uvidíme ako sa to bude riešiť až keď nejaká súťaž bude. Ohladom tej súťaže sa zatiaľ nenahlásil nikto kto by chcel organizovať ERES súťaž, ale je možné že po zvolnení opatrení keď už budeme môcť na 100% organizovať súťaže sa niekto nájde a rád takú súťaž zaradím do kalendára. Ohľadom výkonu pohonnej sústavy by som asi uvažoval tak, že výkon by mal byť taký, aby ma za dovolenú dobu zapnutého motora dokázal aj za silnejšieho vetra nastúpať maximálnu dovolenú výšku. To by bol pre mňa asi minimálny výkon, ktorý potrebujem. Zbytočnú raketu netreba z toho robiť, lebo aj tak máme zatiaľ v predbežných pravidlách zavedený takzvaný obmedzovač výkonu pri dosahovaní maximálnej výšky. Tak by sa malo zabrániť "vystreleniu" modela do vyššej výšky ako je povolená. A túto funkciu má väčšina výškomerov. |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Vďaka za reakciu. Altis poznám. Asi pôjdem do neho, je to najuniverzálnejšie riešenie s displejom a vie spolupracovať s telemetriou Spektrum... Inak ak súťaže nie sú povolené, nešlo by to aspoň formou neoficiálnych "meraných tréningov"? Ak sa 15 chlapov náhodne stretne kdesi na pokosenej lúke, nasprejuje na trávu 6 bodiek a bude si tam poletovať s lietadielkami... |
panter modelár Príspevkov: 132 Moje modely Poslať správu |
Všetkým tým ktorý už vlastnia výškomer od firmy AEROBTEC , Altis V, Altis V+ a nano altis , práve sme doladili firmware pre elektro RES. V najbližšej dobe sa bude dať nový firmware stiahnuť aj z ich stránky, potom dám aj krátke inštruktážne videjko ohľadom ovládania ktoré je veľmi jednoduché a nepotrebujete na to žiadne karty ani počítač / okrem prvotného prehratia firmwaru/ budú tam nastaviteľné 4 druhy výšky 90m, 100m, 150m, 200m a bude sa to dať veľmi rýchlo preprogramovať cez vysielač. |
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Súbežne s RES odlietať aj ERES sa neuvažuje? |