Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 09:53
Záleží aj od situácie, v ktorej model prejde do režimu HOLD alebo FailSafe. Pretože tvoje vysvetlenie:

lv:

Ak robím zatáčku proti divákom, tak Hold znamená, že model pokračuje v zákrute (odkloní sa od divákov) a po parabole klesá k zemi, tvoj neutrál spôsobí nekontrolovaný pád medzi divákov...

môže mať aj "odvrátenú" stranu. A síce (použill som tvoju citáciu):

Ak robím zatáčku mimo divákov, tak Hold znamená, že model pokračuje v zákrute (a po chvíli sa môže nasmerovať na divákov) a po parabole klesá k zemi (čiže medzi divákov), avšak corov neutrál spôsobí nekontrolovaný pád ďaleko od divákov...
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 18:33
...môže...
Ibaže ak model točí zákrutu od divákov väčšinou je polomer taký, že na to aby sa so stiahnutým plynom vrátil po parabole k divákom je menej pravdepodobný aj keď sa to vylúčiť úplne nedá.
Nič to nemení na veci, že FS na motorákoch nastavený ako stiahnuť plyn a ostatné Hold je oveľa bezpečnejší ako čokoľvek iné... Je to praxou (hlavne na 35MHz) overené a drvivá väčšina modelárov čo lieta motorové modely nad 5kg to tak používa. Napríklad v Nemecku to býva kontrolované pri technickej kontrole modelov pred akciou.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 20:19
lv:
coro:
Hold znamená opak - t.j. že to zostane bez pohybu (servá, samozrejme, nie model...) ....

Coro, coro? Špeciálne pre teba... model zostane v KĽUDE!!!!!
Ak robím premet a mám potiahnuté, Hold znamená že model pokračuje plynule v premete ďalej.... postupne až do zeme.
Tvoj neutrál znamená, zlom v obrate a model nekontrolovane pokračuje neurčeným smerom...
Ak robím výkrut, Hold znamená, že model vo výkrutoch po parabole pokračuje ďalej - k zemi... Tvoj neutrál spôsobí, že model letí po zlome spôsobenom prechodom serv do neutrále nepredvídaným smerom...
Ak robím zatáčku proti divákom, tak Hold znamená, že model pokračuje v zákrute (odkloní sa od divákov) a po parabole klesá k zemi, tvoj neutrál spôsobí nekontrolovaný pád medzi divákov...
Mám pokračovať?

Môžeš pokrašovať ako chceš, máš názor aj ja mám názor, normálne ich máme rozdielne, aký problém?..
Ale podľa mňa model s vychýlenými kormidlami, či krídelkami či výškovkou alebo smerovkou, má ďaleko od názvu "v kľude". Leda že by stál na zemi..
To že nemci požadujú HOLD, je pre mňa novinka. Nepožadujú ale zároveň aj dostatočnú vzdielenosť divákov za sieťou?

Podľa mňa keď sú kormidlá rovno, model zostane v smere (ak je naklonený a má aspoň malú stabilitu tak možno bude robiť mierny oblúk ale na celý okruh mu to buď nevydá alebo sa stihne postupne zrovnať...
ale je to jedno, ak bol nasmerovaný hoci aj do zeme tak tam vletí a keď pilot nebol debil tak to nebude do divákov... ).
Je mi jasné že to nepristane bez poškodenia, aj keď existujú aj stabilné modely ktoré by to zvládli. Minimálka modelu v pomalom klesaní je stav kedy má najmenej rýhlosti = energie, a aj keby sa odklonil a niekoho trafil, ten bude mať najviac času uhnúť a šancu na najmenej vážne zranenia..

- ale ak necháš hold v momente kedy nie sá servá v neutrálnych polohách ( = v tých istých čo chcem ja nastaviť napevno takže to bude presne rovnaký stav!), tak to môže robiť hocičo. A to je o tej náhode...
Výkrut nemusí byť dosť rýchly na to aby z neho bola len zvlnená parabola, ale môže skončiť pomalou plynulou otočkou cez nožák hore kolečkami - už mimo smeru kam bol namierený predtým, loopingy kvoli pritiahnutej výškovke takisto nebudú pekné kruhové, hlavne keď sa vypne motor, a po zastavení to na niektorú stranu prepadne, - smerovka to zhodí možno do špirály ktorá môže byť ku koncu dosť energická.. Pri dopade to môže mať podľa mňa viac energie.. Ale hlavne, nie je jasné kam to poletí. Murphyho zákony hovoria, že sa o otočí presne medzi ľudí..

Inak na zváženie potom môže byť nastavenie všetkých serv nadoraz - taký nejaký kopaný zmot, to by malo každý model zastaviť na mieste kde riadenie vypadne... , ak teda neodhodí krídla a nebude pokračovať ako oštep bez nich..
- A ja hovorím že Hold je dobre len pre výrovbcu - výrobca potom povie že ten pilot je blb ktorý nenabil baterky alebo mal slabý BEC. Kdežto prechod do Failsafe by nemohol zvaliť na zlú inštaláciu, lebo naň tie servá elektriku potrebujú a príjmač musí žiť.
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 20:50
Narýchlo som našiel len austrálske požiadavky pre modely nad 7kg.
Vyjadrenie slovami AT LEAST je podľa mňa v preklade do slovenčiny "PRINAJMENŠOM",
It is recommended that Failsafe be used on at least the throttle channel. For most PPM systems, an add-on Failsafe would be needed.

Podľa mňa je to takmer jedno ako sa to nastaví, aj tak to raz švihne do zeme...
Jediná požiadavka ktorú tam vidím je na možnosť zhasnúť motor aj iným spôsobom ako plynom - t.j. nutné použitie nejakého kill switchu alebo druhého serva (s odporučením zavesiť ho na druhý príjmač ak sú použité dva) - to keby odišlo servo na plyne. Nechcel by som dostať modelom do hlavy, ale ak stojí motor tak verím že rozchodiť by sa to nejak dalo - je to určite neporovnateľný rozdiel oproti rozsekaniu na cucky. Pri spalovákoch nestačí že príjmač bude bez elektriky, na to aby motor zastavil..
6.3.1.6 Engine(s)
In the case of ignition engine powered aircraft they shall be capable of being shut down from the transmitter by an alternate
means to the throttle control (for example a separate servo operated kill switch). In the case of a dual receiver system this
shall not be controlled by the receiver operating the throttle control.

http://www.maaa.asn.au/maaa/mop/procedures/MOP015%20-%20%20Heavy%20Model%20Aircraft%20Inspection%20and%20Oper.pdf
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 20:57
coro:


Podľa mňa keď sú kormidlá rovno, model zostane v smere (ak je naklonený a má aspoň malú stabilitu tak možno bude robiť mierny oblúk ale na celý okruh mu to buď nevydá alebo sa stihne postupne zrovnať...

Popíš mi ako sa servo dostane do neutrálu z výchylky 45% tak, aby motorový model zostal v kľude?
coro:

ale je to jedno, ak bol nasmerovaný hoci aj do zeme tak tam vletí a keď pilot nebol debil tak to nebude do divákov... ).

Ďalšia perla... ako to ovplyvní počas FS?
coro:

Je mi jasné že to nepristane bez poškodenia, aj keď existujú aj stabilné modely ktoré by to zvládli. Minimálka modelu v pomalom klesaní je stav kedy má najmenej rýhlosti = energie, a aj keby sa odklonil a niekoho trafil, ten bude mať najviac času uhnúť a šancu na najmenej vážne zranenia..

http://www.krill-model.com/eu/en/index.php?id=kits&model=104
Je toto stabilný model? Odpoviem za teba. Áno. Len neviem ako to zvládne samo letieť

coro:

- ale ak necháš hold v momente kedy nie sá servá v neutrálnych polohách ( = v tých istých čo chcem ja nastaviť napevno takže to bude presne rovnaký stav!), tak to môže robiť hocičo. A to je o tej náhode...

Nie , nebude to robiť hocičo, bude pokračovať ďalej v tom čo to robilo tesne pred FS
coro:

Výkrut nemusí byť dosť rýchly na to aby z neho bola len zvlnená parabola, ale môže skončiť pomalou plynulou otočkou cez nožák hore kolečkami - už mimo smeru kam bol namierený predtým, loopingy kvoli pritiahnutej výškovke takisto nebudú pekné kruhové, hlavne keď sa vypne motor, a po zastavení to na niektorú stranu prepadne, - smerovka to zhodí možno do špirály ktorá môže byť ku koncu dosť energická.. Pri dopade to môže mať podľa mňa viac energie.. Ale hlavne, nie je jasné kam to poletí. Murphyho zákony hovoria, že sa o otočí presne medzi ľudí..

Prosím ťa skús písať o tom čo si už niekedy urobil. S akrobatom sa dodržiava určitá letová rovina a tá je mimo os divákov. Ak vo výkrute nastane FS a servá zostanú v Hold, tak model energiou čo má udrží tú rovinu a spadne vždy +- v smere letu. Pri premete to isté...
coro:

Inak na zváženie potom môže byť nastavenie všetkých serv nadoraz - taký nejaký kopaný zmot, to by malo každý model zastaviť na mieste kde riadenie vypadne... , ak teda neodhodí krídla a nebude pokračovať ako oštep bez nich..
- A ja hovorím že Hold je dobre len pre výrovbcu - výrobca potom povie že ten pilot je blb ktorý nenabil baterky alebo mal slabý BEC. Kdežto prechod do Failsafe by nemohol zvaliť na zlú inštaláciu, lebo naň tie servá elektriku potrebujú a príjmač musí žiť.

Hold nie je pre výrobcu, ale pre pilotov akrobatov či vrtuľníkov. Na tie poletuchy čo lietaš ty nemusíš nastavovať nič. Je to zbytočné ...
Prestaň sedieť pri PC a občas vylez na letisko
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 21:08
coro:
Pri spalovákoch nestačí že príjmač bude bez elektriky, na to aby motor zastavil..

bez elektriky si možeš nastaviť FS ako chceš
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 14. 3. 2011 o 21:57
lv:
coro:
Pri spalovákoch nestačí že príjmač bude bez elektriky, na to aby motor zastavil..

bez elektriky si možeš nastaviť FS ako chceš

Bingóóóóó
Bydlisko: Trnava, vek-46
Miloš.K.
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Autor: Miloš.K. Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 18:02
Chlapci, vykašlite sa na to a chodte lietať , prišla jar !!!!
Bydlisko: Piešťany, vek 50
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 18:16
Miloš.K.:
Chlapci, vykašlite sa na to a chodte lietať , prišla jar !!!!

Teraz som sa vrátil z letiska Ale ktovie či coro ? Alebo stále sedí pri PC a je na diskuzie ? Ešte by som si teraz večer rád prečítal tie dlhéééééééééééé a poučné príspevky .
Bydlisko: Trnava, vek-46
Audino
modelár

Príspevkov: 2521

Moje modely
Poslať správu
Autor: Audino Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 18:50
Ta aj ja som bol dnes dat tri baterky a bez nehody a aj tak by som asi nestihol HOLDovat.
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 19:10
ZOOM, a mna by zase zaujímalo. ako nastavit F/S pre prípad, ked sa zrazu v ose pristávania na prahu dráhy objaví vínovočervená oktávia, vodič vystúpi, pootvára všetky dvere, vypráši koberčeky a spokojne odíde. Podotýkam, že fuka bočný, lietaš s 2,6m Veloxom a jeho činnosť trvá min desat minút.
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 19:21
Ja by som potreboval fail/safe, keď sa stretnem s idiotom, chlapi však poraďte.
Nemyslím borovičkový reset, ale iba maličký, malilinký micro fail safe...
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 19:57
Hasanuel, DeltaForce...
Toto treba nastaviť vo FS na ON
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 20:00
Alfa:

Teraz som sa vrátil z letiska Ale ktovie či coro ? Alebo stále sedí pri PC a je na diskuzie ? Ešte by som si teraz večer rád prečítal tie dlhéééééééééééé a poučné príspevky .


Ja som nelietal už mesiac. Nebaví ma to. V januári som dal veľa štartov a teraz mám blok....
Ale zato som trošku pokročil v lepení
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Audino
modelár

Príspevkov: 2521

Moje modely
Poslať správu
Autor: Audino Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 20:03
Tu bol BRAKE OFF.hahahahha

1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 760 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: