autor | správa | ||||||
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Záleží aj od situácie, v ktorej model prejde do režimu HOLD alebo FailSafe. Pretože tvoje vysvetlenie:
môže mať aj "odvrátenú" stranu. A síce (použill som tvoju citáciu): Ak robím zatáčku mimo divákov, tak Hold znamená, že model pokračuje v zákrute (a po chvíli sa môže nasmerovať na divákov) a po parabole klesá k zemi (čiže medzi divákov), avšak corov neutrál spôsobí nekontrolovaný pád ďaleko od divákov... |
||||||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
...môže...
Ibaže ak model točí zákrutu od divákov väčšinou je polomer taký, že na to aby sa so stiahnutým plynom vrátil po parabole k divákom je menej pravdepodobný aj keď sa to vylúčiť úplne nedá. Nič to nemení na veci, že FS na motorákoch nastavený ako stiahnuť plyn a ostatné Hold je oveľa bezpečnejší ako čokoľvek iné... Je to praxou (hlavne na 35MHz) overené a drvivá väčšina modelárov čo lieta motorové modely nad 5kg to tak používa. Napríklad v Nemecku to býva kontrolované pri technickej kontrole modelov pred akciou. |
||||||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Môžeš pokrašovať ako chceš, máš názor aj ja mám názor, normálne ich máme rozdielne, aký problém?.. Ale podľa mňa model s vychýlenými kormidlami, či krídelkami či výškovkou alebo smerovkou, má ďaleko od názvu "v kľude". Leda že by stál na zemi.. To že nemci požadujú HOLD, je pre mňa novinka. Nepožadujú ale zároveň aj dostatočnú vzdielenosť divákov za sieťou? Podľa mňa keď sú kormidlá rovno, model zostane v smere (ak je naklonený a má aspoň malú stabilitu tak možno bude robiť mierny oblúk ale na celý okruh mu to buď nevydá alebo sa stihne postupne zrovnať... ale je to jedno, ak bol nasmerovaný hoci aj do zeme tak tam vletí a keď pilot nebol debil tak to nebude do divákov... ). Je mi jasné že to nepristane bez poškodenia, aj keď existujú aj stabilné modely ktoré by to zvládli. Minimálka modelu v pomalom klesaní je stav kedy má najmenej rýhlosti = energie, a aj keby sa odklonil a niekoho trafil, ten bude mať najviac času uhnúť a šancu na najmenej vážne zranenia.. - ale ak necháš hold v momente kedy nie sá servá v neutrálnych polohách ( = v tých istých čo chcem ja nastaviť napevno takže to bude presne rovnaký stav!), tak to môže robiť hocičo. A to je o tej náhode... Výkrut nemusí byť dosť rýchly na to aby z neho bola len zvlnená parabola, ale môže skončiť pomalou plynulou otočkou cez nožák hore kolečkami - už mimo smeru kam bol namierený predtým, loopingy kvoli pritiahnutej výškovke takisto nebudú pekné kruhové, hlavne keď sa vypne motor, a po zastavení to na niektorú stranu prepadne, - smerovka to zhodí možno do špirály ktorá môže byť ku koncu dosť energická.. Pri dopade to môže mať podľa mňa viac energie.. Ale hlavne, nie je jasné kam to poletí. Murphyho zákony hovoria, že sa o otočí presne medzi ľudí.. Inak na zváženie potom môže byť nastavenie všetkých serv nadoraz - taký nejaký kopaný zmot, to by malo každý model zastaviť na mieste kde riadenie vypadne... , ak teda neodhodí krídla a nebude pokračovať ako oštep bez nich.. - A ja hovorím že Hold je dobre len pre výrovbcu - výrobca potom povie že ten pilot je blb ktorý nenabil baterky alebo mal slabý BEC. Kdežto prechod do Failsafe by nemohol zvaliť na zlú inštaláciu, lebo naň tie servá elektriku potrebujú a príjmač musí žiť. |
||||||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Narýchlo som našiel len austrálske požiadavky pre modely nad 7kg.
Vyjadrenie slovami AT LEAST je podľa mňa v preklade do slovenčiny "PRINAJMENŠOM", It is recommended that Failsafe be used on at least the throttle channel. For most PPM systems, an add-on Failsafe would be needed. Podľa mňa je to takmer jedno ako sa to nastaví, aj tak to raz švihne do zeme... Jediná požiadavka ktorú tam vidím je na možnosť zhasnúť motor aj iným spôsobom ako plynom - t.j. nutné použitie nejakého kill switchu alebo druhého serva (s odporučením zavesiť ho na druhý príjmač ak sú použité dva) - to keby odišlo servo na plyne. Nechcel by som dostať modelom do hlavy, ale ak stojí motor tak verím že rozchodiť by sa to nejak dalo - je to určite neporovnateľný rozdiel oproti rozsekaniu na cucky. Pri spalovákoch nestačí že príjmač bude bez elektriky, na to aby motor zastavil.. 6.3.1.6 Engine(s)
In the case of ignition engine powered aircraft they shall be capable of being shut down from the transmitter by an alternate means to the throttle control (for example a separate servo operated kill switch). In the case of a dual receiver system this shall not be controlled by the receiver operating the throttle control. http://www.maaa.asn.au/maaa/mop/procedures/MOP015%20-%20%20Heavy%20Model%20Aircraft%20Inspection%20and%20Oper.pdf |
||||||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Popíš mi ako sa servo dostane do neutrálu z výchylky 45% tak, aby motorový model zostal v kľude?
Ďalšia perla... ako to ovplyvní počas FS?
http://www.krill-model.com/eu/en/index.php?id=kits&model=104 Je toto stabilný model? Odpoviem za teba. Áno. Len neviem ako to zvládne samo letieť
Nie , nebude to robiť hocičo, bude pokračovať ďalej v tom čo to robilo tesne pred FS
Prosím ťa skús písať o tom čo si už niekedy urobil. S akrobatom sa dodržiava určitá letová rovina a tá je mimo os divákov. Ak vo výkrute nastane FS a servá zostanú v Hold, tak model energiou čo má udrží tú rovinu a spadne vždy +- v smere letu. Pri premete to isté...
Hold nie je pre výrobcu, ale pre pilotov akrobatov či vrtuľníkov. Na tie poletuchy čo lietaš ty nemusíš nastavovať nič. Je to zbytočné ... Prestaň sedieť pri PC a občas vylez na letisko |
||||||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
bez elektriky si možeš nastaviť FS ako chceš |
||||||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Bingóóóóó |
||||||
Miloš.K. modelár Príspevkov: 159 Moje modely Poslať správu |
Chlapci, vykašlite sa na to a chodte lietať , prišla jar !!!! |
||||||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Teraz som sa vrátil z letiska Ale ktovie či coro ? Alebo stále sedí pri PC a je na diskuzie ? Ešte by som si teraz večer rád prečítal tie dlhéééééééééééé a poučné príspevky . |
||||||
Audino modelár Príspevkov: 2521 Moje modely Poslať správu |
Ta aj ja som bol dnes dat tri baterky a bez nehody a aj tak by som asi nestihol HOLDovat. |
||||||
hasanuel modelár Príspevkov: 307 Moje modely Poslať správu |
ZOOM, a mna by zase zaujímalo. ako nastavit F/S pre prípad, ked sa zrazu v ose pristávania na prahu dráhy objaví vínovočervená oktávia, vodič vystúpi, pootvára všetky dvere, vypráši koberčeky a spokojne odíde. Podotýkam, že fuka bočný, lietaš s 2,6m Veloxom a jeho činnosť trvá min desat minút. |
||||||
DeltaForce modelár Príspevkov: 199 Moje modely Poslať správu |
Ja by som potreboval fail/safe, keď sa stretnem s idiotom, chlapi však poraďte.
Nemyslím borovičkový reset, ale iba maličký, malilinký micro fail safe... |
||||||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Hasanuel, DeltaForce...
Toto treba nastaviť vo FS na ON |
||||||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ja som nelietal už mesiac. Nebaví ma to. V januári som dal veľa štartov a teraz mám blok.... Ale zato som trošku pokročil v lepení |
||||||
Audino modelár Príspevkov: 2521 Moje modely Poslať správu |