Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 20:20
Alfa:
Miloš.K.:
Chlapci, vykašlite sa na to a chodte lietať , prišla jar !!!!

Teraz som sa vrátil z letiska Ale ktovie či coro ? Alebo stále sedí pri PC a je na diskuzie ? Ešte by som si teraz večer rád prečítal tie dlhéééééééééééé a poučné príspevky .

Tu celý víkend fučalo a potom som musel robiť.. ale štvrtok som rozšlahol nerozbitné krídlo a piatok cessnu
Hral som sa s Turnigy 9x vysielačom - Ale nebola to jeho chyba, ale moja blbosť - že som to ponastavoval len tak frajersky od oka a to konkrétne moooc zle....
A to že nelietam veľa, neznamená že nemôžem mať názor.. Failsafe si na modeloch ladím už roky (tak že v dostatočnej výške vypnem vysielač) tak pri modeloch čo mám ja, viem o čom píšem.. a aj keby som to vyskúšané nemal, tak mám na to ako letí model s potlačenou výškovkou a trochu natočenými krídelkami, názor..
Že o veľkých modeloch viem trt, akurát to že by som nechcel aby ma niektorý trafil, je pravda.. ale žeby tam bol až taký rozdiel v tom ako sa budú pohybovať???
Koľkí z Vás si to vyskúšali? Ja si to s malými modelmi vyskúšať trúfam, všetky modely čo mám majú takú pokusy za sebou..
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 20:47
CORO,nechcel som reagovat, ale ja na rozdiel od teba, ako píšeš, lietam a to čo píšeš o nastavení F/S je ..... nie moc dobré. Tiež som zastával názor taký ako máš ty ale po zrušení Wigensa a následne Ravena som dostal rozum a skončil na tom, že.....písal to tu LV. Ked by si mal 22kg mašinku a tá by sa ti vo štvrtej- tú točíš vždy proti ludom- pri pristátí rozbehla v dosledku prestavenia serv do ludí, tak si v ....a nie len ty. Tak prosím nenapovedaj takím, čo to ako ty, ešte nikdy nevyskúšali.
Ináč, ja nastavujem na motor aj batery F/S, lebo stále lietam na NiCd a používam FASST. Ale aj tak hlavne silno a stále fandím a držím palce tomu mojemu andelovi strážnemu. Nech mu to vydrží a nafurt.
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: petertn Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 21:57
pri takom velkom ere je uz fakt pluser ze to vobec vypadne, nie este riesit FS len tak aby bolo.
Inac niekde som cital ze pri tych lietadlach vasich velkosti je dobre z dovodu bezpecnosti nastavit FS do nejakeho extremu aby to hned islo k zemi. Ci na tom nieco je netusim.
Ale ani na vetroni vo velkej vyske si neviem predstavit aktivaciu FS do neutralu, ked sa to rozbehne nejakym smerom a je moznost ze to zaleti kua daleko tak si neviem predstavit co to narobi v mieste dopadu o ktorom ani netusim kolko kilakov daleko bude ...
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 15. 3. 2011 o 23:14
Mňa fakt štve že ten princíp (v čom je lepšie ponechanie posledných nastavení tak ako boli) proste nedokážem pochopiť. To čo uvádzate ako argumenty mi nesedí s tým čo si predstaviť viem a na menších som skúšal,... hmm.
Možno raz budem aj ja mať veľký model a pochopím . Len aby to už nebol zo zákona povinný nejaký autopilot či padák.
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 08:20
[quote=petertn]pri takom velkom ere je uz fakt pluser ze to vobec vypadne, nie este riesit FS len tak aby bolo.
Inac niekde som cital ze pri tych lietadlach vasich velkosti je dobre z dovodu bezpecnosti nastavit FS do nejakeho extremu aby to hned islo k zemi.


..... čítaš somariny a tak to potom aj vyzerá. Fóra na rozdiel od chatov a podobných facebook diskusii by mali byť o tom, aké má kto vlastné skúsenosti vo svojej oblasti a nie o tom, čo kto kde čítal. Pritom si ani neoverí vieryhodnost zdroja.

Ci na tom nieco je netusim.

.....verím ti, že o tom ani netušíš....hlavne akú ....si napísal. Len si predstav, že pri pristávaní ti to pri ludoch skočí do neákeho extrému. A to len koli maličkému chvilkovému rušeníčku, ktoré by si ani nezaregistroval. Doporučujem, vyskúšaj a over si to a potom nám sem napíš aký bol výsledok tvojich skúšok a nie ....kdesi som čítal.
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 08:26
CORO, verím, že pri velkostiach lietadiel aké používaš ty je to tak ako to máš nastavené to najlepšie a proti gustu žiaden dišputát.Ak si steš vyskúšat aké je lietanie s velkým érom a v čom je rozdiel prídi ma pozret, dám ti zakaruvat a uvidíš voč tu gou.
P.S. Nie je dvojmetrovka ako dvojmetrovka a em vé na druhú lomeno dvoma...proste nepustí.
saki
modelár

Príspevkov: 104

Moje modely
Poslať správu
Autor: saki Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 09:45
Cisto teoreticky, prax nemam, s lietanim len zacinam. Ak ma ist o ochranu osob a nie vykryvanie kratuckych vypadkov ci ruseni, myslim, ze najlepsie by bolo, ak neovladatelne letiace teleso prestane letiet. Teda vypnut pohon a maximalne brzdit vsetkymi moznymi plochami. Vsetky ovladane plochy na maximalne vychylky (dokonca az za rozsah pri normalnom lietani). Cielom by malo byt uviest to co najrychlejsie do neletoveho stavu a co najviac skratit drahu "letu". Pri velkych, tazkych a drahych modeloch by bolo zaujimave pouzit aj padak, ktory dokonca zachrani aj model. Nieco take maju napr. aj ultraligty.
Bydlisko: Bratislava
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 10:40
Ja len opatrne doplním jednou vetou, že ten failsafe čo používam už roky na MPX IPD príjmačoch, sa aktivuje až po 1,5 sekunde.
A na Duplexe som si síce na začiatok nastavil krátky čas, lebo som chcel vidieť či náhodou nedochádza k výpadkom, ale je možné tiež ho nastaviť na dlhší čas - a po tú dobu na ktorú sa nastaví, drží Hold - to je možno to isté ako ten prvotný Hold o ktorom píšu skúsenejší?
Samozrejme že som nechcel aby to pri pár desatinách sekundy výpadku mávalo kormidlami!
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 13:21
hasanuel:
CORO, verím, že pri velkostiach lietadiel aké používaš ty je to tak ako to máš nastavené to najlepšie a proti gustu žiaden dišputát.Ak si steš vyskúšat aké je lietanie s velkým érom a v čom je rozdiel prídi ma pozret, dám ti zakaruvat a uvidíš voč tu gou.
P.S. Nie je dvojmetrovka ako dvojmetrovka a em vé na druhú lomeno dvoma...proste nepustí.


Hehe, alebo takto:
Keď sa milý s milou lúči
slza padá na kabát.
Volný pád si vyrátame gé krát té pol na kvadrát.
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 16:32
coro:
Ja len opatrne doplním jednou vetou, že ten failsafe čo používam už roky na MPX IPD príjmačoch, sa aktivuje až po 1,5 sekunde.
A na Duplexe som si síce na začiatok nastavil krátky čas, lebo som chcel vidieť či náhodou nedochádza k výpadkom, ale je možné tiež ho nastaviť na dlhší čas - a po tú dobu na ktorú sa nastaví, drží Hold - to je možno to isté ako ten prvotný Hold o ktorom píšu skúsenejší?
Samozrejme že som nechcel aby to pri pár desatinách sekundy výpadku mávalo kormidlami!

No, a o to ide....že pri prvom kratučkom zarušení nesmie model urobiť niečo iné, ako pokračovat. Ako som už písal....prišiel som o 2,4m Wigensa a Ravena. Bolo to niekedy v 96 až siedmom. Mal som nastavené F/S tak ako som si myslel že by to bolo najbezpečnejšie.... neuletelo a nesposobilo škody. Čiže aby éro zastavilo a iba začalo padať. Niečo ako á jednička s determalizátorom. Pri pritávaní prímač ...PCM....zaňuchal čosi čo mu nevoňalo a...... lietadlo bolo na sr...kašu. Dovod. Horela v zemi elektrika ktorá napájala vežu. Druhý prípad sa mi stal podobný ale na inom letisku kedy som sa pri pristávaní skoro trafil.... urobil to čo som vobec nečakal.... a to ma už definitívne presvedčilo že........niečo neni s nastavením F/S v poriadku. Lebo keby sa model správal tak, že pokračuje dalej, tak som ani nevedel že tam bolo rušenie a Raven nebol v instantnom balení....v sáčku. Je toho ešte vela čo som zažil na vlastnej koži a čomu som bol na akciách osobne prítomný. Dá sa ale povedať, že čím toho človek zažije viac, tak tým sa viac bojí. Preto zastávam názor, že najlepšie je, ked nebudem potrebovat žiaden F/S. Ktoré systémy tak pracujú, že opúšťaju rušený kanál určite každý vie.
P.S.Dnes som zase nič nerozbil. A nie preto, že mám fujtabu....ale preto, lebo som nelietal . Prajem šetkým vela šťastia pri lietaní a čistý luft.
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 16:37
Keď sa milý s milou lúči
slza padá na kabát.
Volný pád si vyrátame gé krát té pol na kvadrát.
[/quote]

.......ááááááá pán DeltaForce je znalec, a ešče aj s básnickým črevom Dávam im pane...za jedna.
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: petertn Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 21:13
hasanuel:
coro:
Ja len opatrne doplním jednou vetou, že ten failsafe čo používam už roky na MPX IPD príjmačoch, sa aktivuje až po 1,5 sekunde.
A na Duplexe som si síce na začiatok nastavil krátky čas, lebo som chcel vidieť či náhodou nedochádza k výpadkom, ale je možné tiež ho nastaviť na dlhší čas - a po tú dobu na ktorú sa nastaví, drží Hold - to je možno to isté ako ten prvotný Hold o ktorom píšu skúsenejší?
Samozrejme že som nechcel aby to pri pár desatinách sekundy výpadku mávalo kormidlami!

No, a o to ide....že pri prvom kratučkom zarušení nesmie model urobiť niečo iné, ako pokračovat. Ako som už písal....prišiel som o 2,4m Wigensa a Ravena. Bolo to niekedy v 96 až siedmom. Mal som nastavené F/S tak ako som si myslel že by to bolo najbezpečnejšie.... neuletelo a nesposobilo škody. Čiže aby éro zastavilo a iba začalo padať. Niečo ako á jednička s determalizátorom. Pri pritávaní prímač ...PCM....zaňuchal čosi čo mu nevoňalo a...... lietadlo bolo na sr...kašu. Dovod. Horela v zemi elektrika ktorá napájala vežu. Druhý prípad sa mi stal podobný ale na inom letisku kedy som sa pri pristávaní skoro trafil.... urobil to čo som vobec nečakal.... a to ma už definitívne presvedčilo že........niečo neni s nastavením F/S v poriadku. Lebo keby sa model správal tak, že pokračuje dalej, tak som ani nevedel že tam bolo rušenie a Raven nebol v instantnom balení....v sáčku. Je toho ešte vela čo som zažil na vlastnej koži a čomu som bol na akciách osobne prítomný. Dá sa ale povedať, že čím toho človek zažije viac, tak tým sa viac bojí. Preto zastávam názor, že najlepšie je, ked nebudem potrebovat žiaden F/S. Ktoré systémy tak pracujú, že opúšťaju rušený kanál určite každý vie.
P.S.Dnes som zase nič nerozbil. A nie preto, že mám fujtabu....ale preto, lebo som nelietal . Prajem šetkým vela šťastia pri lietaní a čistý luft.


hovorime o strate era alebo bezpecnosti divakov
nic nikomu do hlavy netlacim ale keby som lietal obrov tak sa snazim pri vypadku o to aby to niekoho nezabilo ... to som nikde necital je to z mojej hlavy ...
pri normalnom lietani na letisku sa FS da vypnut ... ci nie?
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: petertn Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 21:17
napisal som extrem aby to islo k zemi nie niekde do oblakov, urcite je pri kazdom ere konfiguracia kedy to spadne hlavne pri pristavani ktore ty spominas
a pokial viem tak FS nezapne hned ale po chvili a tu dobu medzi tym je HOLD
ano uceny som z neba nepadol a tak citam, sorry uz asi nebudem citat ani noviny, nie je to overene tak sa to neoplati

hasanuel:
[quote=petertn]pri takom velkom ere je uz fakt pluser ze to vobec vypadne, nie este riesit FS len tak aby bolo.
Inac niekde som cital ze pri tych lietadlach vasich velkosti je dobre z dovodu bezpecnosti nastavit FS do nejakeho extremu aby to hned islo k zemi.


..... čítaš somariny a tak to potom aj vyzerá. Fóra na rozdiel od chatov a podobných facebook diskusii by mali byť o tom, aké má kto vlastné skúsenosti vo svojej oblasti a nie o tom, čo kto kde čítal. Pritom si ani neoverí vieryhodnost zdroja.

Ci na tom nieco je netusim.

.....verím ti, že o tom ani netušíš....hlavne akú ....si napísal. Len si predstav, že pri pristávaní ti to pri ludoch skočí do neákeho extrému. A to len koli maličkému chvilkovému rušeníčku, ktoré by si ani nezaregistroval. Doporučujem, vyskúšaj a over si to a potom nám sem napíš aký bol výsledok tvojich skúšok a nie ....kdesi som čítal.
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: petertn Správa zaslaná: 16. 3. 2011 o 21:22
toto tvrdim hned na zaciatku mojho prispevku ze je to pluser ked to vobec vypadne ...

hasanuel:
... Preto zastávam názor, že najlepšie je, ked nebudem potrebovat žiaden F/S...


a kto lieta v tychto dobach obra (alebo aj ine lietadlo) na 35 tak je podla mojeho nazoru viac ako neopatrny, neplati pre novacikov co si kupia setovku, sam si na nu presiel a tusim lietas len s 2,4
prechodom na 2,4 sa vypadky minimalne rapidne zmensili v porovnani s 35, ak teda neratame sprasene instalacie, na druhu stranu nic nie je dokonale a vyssia moc moze v pohode zauradovat aj keby si to mal riadene po optickom kabli. Deje sa to diat sa to bude a niekedy nepomaha ani pilot v kabine velkeho era na leteckom dni
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 18. 3. 2011 o 08:48
petertn:


a kto lieta v tychto dobach obra (alebo aj ine lietadlo) na 35 tak je podla mojeho nazoru viac ako neopatrny

Napíš jeden rozumný dôvod. Ak nemáš sprasenú elektroniku a ak nelietaš na akciách kde je 50 a viac vysielačov v pásme 35MHz (mimochodom dnes to býva na veľkých akciách tak do 10) tak nevidímjediný problém.
Na 35Mega sa leiatalo 30 rokov a mimo zapnutého vysielača na rovnakom kanále ti nič nehrozilo...
35MHZ systémy sú dokonca odolnejšie na pokles napätia a určité rušenia "po kábli"... ako 2,4G
Ja keby som nelietal na veľkých akciách tak nevidím jediný dôvod na prechod na 2,4G
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 317 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: