Výrobca: | Duchosk |
Rozpätie: | 950 mm |
Hmotnosť: | 380 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 810 mm |
Materiál: | XPS |
Motor: | E-MAX CF2822 |
ID Modelu: AM3454 | Zobrazenia: 9993 | Pridané: 11. 10. 2013 o 11:54 | Autor: Duchosk
Autor | Správa | |
jozinko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
Tieto podomacky vyrobene polietanička sa mne osobne velmi pačia . Sam rad experimentujem s XPS a mam viac lietadiel s tohto materialu ktore napodiv velmi pekne lietaju. Držim palce a pokračuj. Chcelo by to viac fotiek a možno aj zo stavby. |
|
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
|
|
jozinko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
Pekne pekne a ako to lieta? Popripade pridaj video radi si ho pozrieme. |
|
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
OK, len času je pomenej, veď to poznáte, a keď je konečne čas, tak je buď tma, alebo strašne fúka a toto šarkan nie je... Ale podľa skúšky v garáži dokáže aj visieť na vrtuli na trištvrte plynu... |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
:O na trištvrte plynu ? tak to tam máš dobrú elektroniku môj váži necelých 300gramov ale o visení na vrtulke môžem snívat. samozrejme mám tam slabší motor ale na 50% plynu ledva lieta. inak máš niejakú výstuhu v krídel ? ja ked mojho strmhlav pustím k zemi a hned vyrovnám uši krídel sa skoro spoja a potom naspat vrátia tam kde majú (krídla mám z 1cm EPP) zbytok je z 6mm deprona. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Tento jav vznika preto ze Epp ma prilis velky modul pruznosti a nosna plocha pri prekroceni pripusneho zatazenia od nasobku, ztrati tvarovu stabilitu, ale k poskodeniu obvykle nedochadza, lebo ten matros ma velku %prietaznost a stlacitelnost. Dojde vsak k takej deformacii dosky EPP, kedy sa krajne vlakna priblizia blizsie k neutralnej ose zatazovanej suciastky (kridla) a ta strati schopnost prenasat tlak a tah, ktory v krajnych vlaknach vyvodilo okamzite ohybove zatazenie. Ak je kridlo vybavene profilom v tvare prehnutej dosky, je nutne jej tvar udrzat i v priebehu zatazovania v prevadzke. Najcastejsie sa to realizuje prilepenim pomocnych rebier na spodnu stranu kridla, pripadne sa kridlo vyrobi ako trojvrstvy sendvic. Pozn. kridlo na fotke je 3mm hruby sendvic, tvoreny jadrom z tuhej peny (herex), vo vakuu olaminovanej sklennou tkaninou 50g/mm2. Rozpatie modelu je 800mm hmotnost cca750g ,rychlost 30-140 km/h a k tebou popisovanym deformaciam kridla nedochadza, ani pri plnom pritahnuti vyskovky a maximalnej rychlosti ( vybranie strmhlaveho letu). Ako sa to lietadlo chova vo vzduchu i na zemi je mozno vidiet tu: http://www.youtube.com/watch?v=HD8_-ie8G0Q http://www.youtube.com/watch?v=zFUtpWV2ayI Alebo je mozne upravit kridlo tak, aby v oblasti nabeznej hrany vznikla uzatvorena dutina ,stabilizovana pomocnymi rebrami,alebo sa pouzije zaprofilovany material vacsej hrubky, tzv. Jedelskeho kridlo http://www.zanoniacup.estranky.cz/clanky/novinky---news---zpravy/jedelskeho-profil.html . K prenosu ohybu a krutenia na kridlach pomaly lietajucich aparatov sa daju vyhodne vyuzit vzpery v tvare V ako ma napr. lietadlo Piper. . Ciastocne zvysenie odporu a hmotnosti bude mensie zlo v porovnani s vysokym zvysenim pevnosti a tuhosti. V pripade ,ze ide o hornoplosnik, kridlo je upevnene gumou a budes lietat len obraty s kladnym pretazenim, mozno by stacilo pouzit miesto tuhych vzpier len tenke,ale neprietazne,pevne nite(spagatiky), upevnene na nabeznej a odtokovej hrane kridla v mieste lomenia . V spodnej casti trupu prestrcit kolik, navliect druhy koniec spojenych vyztuh a zaistit gumickou. Nazorna ukazka pruzneho zaistenia tuhych vzpier gumickou cez kolik v trupe, na gumaku Vlastovka: Pozn. strkat (vlepovat) akekolvek pozdlzne vyztuhy do dosky kridla je kontraproduktivna cinnost Zvysi sa hmotnost, bez pozadovaneho zvysenia tuhosti a pevnosti. veka |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
nad vystuzenim tou nitkou som rozmyslal. ked dorobim novy nos tak to urcite skusim. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
na kazdej polovicke musia byt dve ,mierne nasponovane nite, do V. Inak to nepoberie krut a kridlo sa rozkmita. Dolezite je, aby si sponovanim (preto len mierne,aby zbytocne neplandali) nevhodne nezkrutil kridlo.Mohlo by to sposobit napr. klonenie alebo, zatacanie modelu s vsetkymi spolu suvisiacimi javmi. Na druhej strane pouzitie pomocnych vyztuh,moze ciastocne poriesit geometriu takeho kridla, co je od prirodzenia spatne pokrutene. Idealne je vsak navrhnut a pouzivat kridla bez doplnkovych vyztuh... jednoduchsia konstrukcia a manipulacia,lepsie vykony. PS. na tie odkazy si pozeral? veka |
|
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Zatiaľ som výstuhu krídiel nedával, možno zmením názor po zalietaní, ale... Ale toto nie je akrobat, je to Old timer a aj tak s ním mienim lietať, pomaly a ladne a hlavne bez vetra... Viď tu: http://www.youtube.com/watch?v=7Rnq1Yb81RM Postup stavby a zálet tu: http://flitetest.com/articles/FT_Old_Fogey |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
to kridlo je navrhnute tak (tvar,rozmery,material), ze ziadne vyztuhy nepotrebuje. V okamziku ked don zasiahnes technologicky ,mal by si vediet, aky to bude mat dosledok. Ukazkou je predchadzajuca debata o tvarovo a rozmerovo stejnom kridle,na ktore bol pouzity material inych vlastnosti tj. moc pruzny, nechopny pri vacsom zatazeni udrzat tvar prehnutej dosky. Vysledkom je celkom nepriazniva zmena v uzivatelskych vlastnostiach vyrobku (ztrata tvarovej stability a nasledne deformacie kridla )v najmenej vhodnych okamzikoch. Pozn: tento model ,sme pred casom riesili i tu: https://www.rcportal.sk/lietajuca-sranda-old-fogey-ft7613-1 https://www.rcportal.sk/old-fogey-am2969-1#post138412 veka |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
este dodam že povodne kridlo z 6mm deronu sa po srrmhlavom lete zlomilo napoly. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.. hmhm chlapci,bojujete s problemami v technologii a konstrukcii a k tomu zrejme obcas nerespektujete zaklady aerodynamiky a fyziky. Ak si navrhnes kridlo ,ktore pocetne bez problemov vydrzi nasobok 4 a v priebehu lietania ho neprekrocis ,potom nemas problemy. Ak toto nedodrzis, tak podla druhu a charakteru materialu kridla, bud riesis mechanicke poskodenie(prekrocis medzu pevnosti materialu), alebo na medzi pruznosti riesis pruzne a nikedy i plasticke deformacie ,ktore umoznuju nevhodnu zmenu tvaru nosnej plochy(plieskanie usami). Jedine co mozes urobit, je prevadzkovat model na takych rychlostiach a nasobkoch ,pre ake si ho navrhol. Potom vydrzi neobmedzene dlho. Pozn. myslim si ,ze ta poletucha pri hmotnosti cca 300g by mala strmhlavy let vydrzat bez problemov. Jej odpor je pomerne vysoky a znacne omedzuje max rychlost a nasledne i nasobok pri prudkom vyberani klesania. Tu destrukciu by som skor prisudzoval vrubovemu ucinku od osamelej sily v materiali ( narusenie krehkeho materialu kridla napr pod upevnovaciou gumou). Rozvedenie osamelych sil a vyriesenie postupneho poklesu napatia u sendvicovych samonosnych konstrukcnych prvkov nie je az tak trivialne, ako sa na prvy pohlad zda. A depron na rozdiel od EPP je trojvrstvy sendvicovy material, i ked to zvonku tak nevypada. veka |
|
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Sorry, ale ja nebojujem, len odpovedám... |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... vsak to je len dobre,ci nie? veka |
|
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Jasnačka... |