Autor | Správa | |
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Po montáži motora a potrebných komponentov(nádrž,servo,batéria,prijímač,zapaľovanie,...) som začal zabiehať tento malý benziňák,ale bude to nadlho.Zarobil som zmes na zábeh 25:1,nastavil bohatú zmes a po naštartovaní(bez problémov,jeden malý bol-popíšem potom) som naladil otáčky na 3200-3400 ot./min.Motor zhasol po spálení 2,5 dl benzínu po 46-tich minútach.Keď budem pokračovať urobím a pridám nejaké video.Kúpil som nádrž 190 ml do modelu,kam ho chcem nainštalovať,ale po zábehu to budem musieť prehodnotiť. |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Chcem sa spýtať,či má niekto skúsenosti so zábehom benziňáka s takým malým objemom.Zatiaľ som spálil v stojane 1l benzínu 25:1.Ešte plánujem 1l a potom po nainštalovaní do modelu vylietať ešte 1l v takomto pomere a až následne zarobiť 30-35:1 Bude tak stačiť?Ďakujem za rady. |
|
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Nebol k nemu pribalený návod na použitie? Na stránke IMI Nitra sa dá tento návod v slovenčine stiahnuť. V manuáli sa píše, že motory RCGF Stinger treba zabiehať cca 20 minút, namontované v lietadle (nie na stojane!), to je pri tomto motore cca 4 - 5 deci paliva v pomere 1:20. Počas zábehu treba mierne meniť otáčky. Ak ide motor spoľahlivo a dobre, po tomto zábehu sa môže ísť do vzduchu. V návode sa doporučuje pre všetky typy motorov Stinger vylietať cca 4 - 5 litrov paliva na zábehový mix, potom prejsť na pomer 1:35. (to sa mi zdá trochu príliš všeobecné, 10 cm2 motor má inú spotrebu ako 70 cm2 motor). Toľko k tomu hovorí návod na použitie. Nie som na motory odborník, ale práve začínam lietať s modelom s motorom RCGF 15 cm2, tak som si ten manuál nedávno sťahoval. Nech to lieta dlho a pekne |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za príspevok.Ten návod je nejaký divný,ja sa toho nedržím.Toto je môj štvrtý benzínový motor,žhavíkov som mal minimálne 20 a nejaké ešte mám.20 minút na zábeh sa mi zdá strašne málo.Pri väčších kubatúrach som spálil na bohatú zmes zhruba 1l paliva a až pri ďalšom chode motora som postupne zvyšoval otáčky a dolaďoval bohatosť zmesi.Všetky motory čo som mal a mám som zabiehal v stojane a nikdy som s motormi nemal problém.Myslím si,že poctivé zabiehanie motora sa neskôr prejaví pri lietaní(a hlavne štartovaní).Prajem veľa príjemne odlietaných hodín. |
|
Marian modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Prva vec co treba spravit na tych motoroch su klapky. Treba ich rozobrat a na skle zalapovat dosadacie plochy kam dosadaju planzety . Klapky nesmu nic prepustat naspet do karbeca . Staci fuknut do vyfuku pri dolnej uvrati piestu a uvidis ako unika tlak von cez karbec co nesmie . Ak toto nefunguje tak motor bezi stale na chudobnej zmasy , tarakuje a ako by vynehaval pri kludnom poletovani .... Takmer vsetky tie lacne motory ale aj u DLE 20 som sa s tym stretol . Ked klapky tesnia tak ten motor neskutocne poslucha a ide to ozaj jak pilka . Daco je aj tuna https://www.rcuniverse.com/forum/tips-techniques-180/11396471-write-up-dle-20-reed-valve-block-mod.html |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za tip,vyskúšam,napíšem. |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Demontoval som karburátor,zadný kryt a odmontoval som držiačik aj s planžetou.U tohoto malého motora je to jednoduchšie riešené ,ako u väčších kubatúr.Samozrejme to nemohlo tesniť,lebo zadné víko kde je prichytená planžeta je iba odliatok,bez opracovania Tak som to vybrúsil a zalapoval a samozrejme aj plastový medzikus medzi zadným krytom akarburátorom.A potom som planžetu namontoval späť a poskladal https://www.youtube.com/watch?v=eDCjWIBcnC8 |
|
Marian modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
To je to co som spomynal . To proste musi tesnit . Čína to flaka . Nasatu zmas co ma prefuknut cez kanale nad piest tak cast vrati nazad do karbeca a je z toho chudobna zmas . Motor musi potom bezat na bohato a pri kludnom poletovani motor vynehava , 4taktuje a vsetky mozne pazvuky ... |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ale je zaujímavé,že staršia 26-ka RCGF drží,aj 35-ka tiež tesní a teraz mi prišla nová 26-ka RCGF RE a tá tesní takisto.Žeby to flákali len na malých kubatúrach? |
|
Marian modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
ja som to mal odflaknute na DLE 55 , DLE 20 a teraz naposledy RCGF stinger 26 |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
RCGF Stinger 26 RE mi prišiel teraz,čaká ma zábeh. |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ak sa chlapci nenahneváte tak by som niečo napísal aj ja k tomuto motorčeku.... Mám niekoľko desiatok motorov a aj s nimi niečo nalietané ale....myslím si že pri tejto malej kubatúre sú na výfuku úplne zbytočné dve odfukové rúrky....a navyše sú ešte aj s veľkým vnútorným priemerom...Mne to príde ako keby si tam ani nemal žiadny tlmič a môže sa potom stať že sa ten motor nebude dať poriadne vyladiť....pretože tlmič nebude dostatočne tlmiť..... výfukové plyny s večšou rýchlosťou slabého tlmenia výfukových plynov budú so sebou brať von z valca aj určitú časť novej nasatej zmesy... Konečný výsledok.....veľa /akože/ spálenej zmesy a slabý výkon...a nepekný chod motora... Nehovorím že treba vymeniť výfuk....ale skúsil by som jednu trubku tohto výfuku upchať a porovnať výsledok...s jednou trubkou alebo s dvoma trubkami..... Je jasné že ak máš slabšie tlmený výfuk /dve trubky/ tak je vykon motora lepší ale....má to aj svoje mínusy....veľká spotreba....nepravidelný chod a vplyvom toho že z valca uniká určité percento nespálenej zmesy tak..... to prispieva k tomu že je zmes vo valci chudobná a potom sa motor rýchlejšie vybehá... Motor EVO 10 benzín má výfuk len s jednou rúrkou a tá je s priemerom diery asi 8 alebo 10 mm .....a stačí to..... To čo si urobil pod karburátorom je dobrá vec.... Dávam ti palec hore.... vlasne dva palce... Motorček to môže byť dobrý keď si ho sám upravíš.... Ale firma ktorá vyrába tieto motory a im podobné by sa nemala volať RCGF ale Fi. DoDo.......veľa vecí si ....Dokonči Doma... Čo sa týka zábehu motora tak..... ak by to malo byť podľa popisu výrobcu....len nejakých 20 min. tak to by potom asi nebola bohvie aká kvalita...Vyrobené z blata... 20 Min. zábeh a potom 50 alebo 80 min letu a bolo by po motore... Rýchlo zabehnutý......=.....rýchlo zodratý.... Samotný zábeh bude trvať možno že dva alebo aj viac mesiacov....lietania.... Záleží to od tvojej intenzity lietania s týmto motorom... Všetko záleží aj od kvality materialu použitého na výrobu tohto motora... dobrého mazania... a dobrého chladenia... |
|
Marian modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
osobne si vyfuky vyrabam sam na kazdy motor . Tie vrestadla co tam montuju su onicom. Tlmenie je potrebne , aspom daka prepazka a mensi vystup ako si aj pisal . A co sa tyka zabehu tak tie motory maju nikasil a ocelovy kruzok. Tam toho moc nezabehnes . To mas ako motory na zahradnej technike to iste . Tam si nema co poriadne sadat aby sa to zabiehalo na litroch paliva . Ocelovy kruzok sa nepodda a nikasil tiez toho moc nepusti . To skutocne len tepelne aby to trocha sadlo a zalestilo sa . Ine je to u motorov co maju liatinovu vlozku a liatinove kruzky ale to v modelarstve sa myslim nepouziva . |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Edy,díky za palce Marián ma na to "naviedol",tak som to skúsil.Ešte potom vyskúšam ten nápad s upchatím jednej rúrky.Marian,s tým zábehom s Tebou nesúhlasím,ale každý má na to svoj názor.Nedá sa to porovnávať s motormi na záhradnej technike.Keď mi zdochne kosačka,alebo krovinorez,nie je to žiadna katastrofa.Ale pri modely to môže byť jeho koniec. Ja každému motoru venujem dosť času pri zábehu.Či je to benzín alebo žhavík. A už mám čiastočne zabehnutú aj 26-ku RCGF RE,ktorá pôjde do turbo Beavra namiesto štvortaktu NGH 30 GF. |