Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

ID Galérie: GAL3496 | Zobrazenia: 3702 | Pridané: 18. 12. 2015 o 22:08

Autor Správa
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 27. 1. 2016 o 20:48
Trocha som začal študovať aerodynamiku vírnika, medzi článkami dostupnými na nete som našiel aj toto:



Z článku mi vyplýva, že ťažisko by malo ležať presne v predĺženej ose otáčania rotoru pri jeho stredovej polohe - presne uprostred medzi polohou úplného záklonu tejto osi dozadu a úplného predklonu tejto osi dopredu. "Záklon" a "predklon" od tohto stredu v podstate posúvajú aj pôsobisko aerodynamickej sily pred alebo dozadu od polohy ťažiska, dá sa povedať, že vírnik sa riadi "zmenou polohy ťažiska" podľa nastavenia polohy osi otáčania rotoru. Skutočne nepotrebuje výškovku a ak má stabilizátor, ten len stabilizuje pozdĺžny sklon trupu vírnika (ako plocha generuje žiadúce stabilizačné momenty cez rameno a silu pri zmene režimu).

V L+K 1-14/66 vyšiel celý seriál o vírnikoch, ak si to nevidel tu je link:

http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro.htm

Obrázky sa dajú pekne klikom zväčšiť a články tým prečítať.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
StanleyP
modelár

Príspevkov: 304

Moje modely
Poslať správu
Autor: StanleyP Správa zaslaná: 28. 1. 2016 o 11:00
Túto stránku poznám ale tieto články som neštudoval. prečítam si ich. Presne preto som tú výškovku tam nemal lebo sa vírnik riadi zmenou ťažiska ako rogalo. Sú aj také ktoré sa riadia chvostom alebo kombináciou oboch typov riadení.
Bydlisko: Mýtna ( 42 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 837 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: