Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

HABU 32

Pridané: 28. 10. 2013 o 17:32 | ID článku: CLA200 | Zobrazenia: 14301x | Komentárov: 44 | Autor: Joba

Stavba HABU 32 je model určený pre 90-vé duchadlo s laminátovým trupom a konštrukčným krídlom potiahnutým balsou .moja stavba predstavuje up-grade na turbínku P20 JetCat

1 2 3
Autor Správa
danodx
modelár

Príspevkov: 7

Moje modely
Poslať správu
Autor: danodx Správa zaslaná: 7. 11. 2013 o 21:58
Tie expo. ešte prehodnoť model je dosť citlivý a neviem si predstaviť ako by som bez nich napr. pristál ale
aj na krídielkach ich treba.
Nehody sa vraj stávali pri jemnom točení na pristátie náhle ako by ho niekto zostrelil tam píšu.
Keď som ho pri prvom lete nemal nadstavený stalo sa mi podobné no zrovnal sa, vtedy treba všetko pustiť a čakať všetky iné pokusy to len zhoršia.
Teraz lieta pekne žiadny problém iba že je malý a rýchly a tak to chce dobrého pilota a keď mám pravdu povedať bolo to trocha stresujúce lietanie ono robí aj tá hodnota modelu svoje a v mojom prípade tam bol
ešte lán suchej kukurice takže hrozila strata modelu alebo kukurice : ) keby zhorela....
Hmotnosť 3,4 kg s baterkami a 1/2 nádrže ale idem dať odpružený podvozok tak to bude viac no je to nutné..
Kedy plánuješ prvý let ? Akú máš hmotnosť ?
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 8. 11. 2013 o 07:03
Vyzerá to potom na utrhnuté prúdnice ,možno by stačilo prilepiť niečo nad nábežku .Výchylky zrejme až po zálete Zatiaľ to váži 3000g suché s plnou 3600g



Presnosť čínskych komponentov
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
danodx
modelár

Príspevkov: 7

Moje modely
Poslať správu
Autor: danodx Správa zaslaná: 8. 11. 2013 o 20:48
ja som to tiež nadstavil po zálete ale neškodilo by aj pred...
inak na krídielkach som po vytrimovaní dostal rozdiel aj 3mm zrejme nepresná výroba

podvozok vypadá odolný, ja som objednal toto:
http://www.tamjets.com/original/product_info.php?cPath=84&products_id=628
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 8. 11. 2013 o 23:15
danodx... ake modely si lietal pred Habu? Ak boli pohanane vrtulou, mali okolo 1m rozpatie,pristavaciu rychlost cca 50 - 60 km/h ,minimalku 70-80 km/h cestovnu cca 150-170km/h, maximalku 200- 240km/h ,potom ta splasena trubka nemoze byt ziadny problem.

Technicka: mnoho modelarskych pilotov si z dovodu neznalost mechaniky letu a zakladov aerodynamiky, pomaha exponencialami. Je to fajn,ale riesa tym nasledok, neodstsranuju pricinu.
Jednoducho povedane, rychle lietadla uz z principu nemozu mat velky uhol zoradenia (uhol ktory zviera tetiva profilu kridla a tetiva profilu vodorovnej chvostovej plochy), lebo pouzivaju relativne tenke profily s minimalnym prehnutim strednej krivky a malym polomerom nabeznej hrany,ktore maju dobre vlastnosti len na na vyssich rychlostiach.
Uvedene skutocnosti su v priamej vazbe na vychlyky vyskoveho kormidla ,pripadne i kridelok.
Preto je nutne mat na vyskovke len tak velku vychylku, aby si ani pri maximalke nenatocil (nenatiahol) model cez kriticky uhol nabehu a v rezime pristavania by mal model klzat na optimalnom uhle nabehu i pri plnej vychylke vyskoveho kormidla. Inak sa prudenie na kridle utrhne nielen pri minimalnej, ale i pri maximalnej rychlosti a nepomozu ti ani inak normalne funkcne negativy.
Naviac to utrhnutie byva vacsinou nesymetricke a model urobi nieco, ako nedefinovatelny vykrut. Ak to necakas ,mas problem .
Urcitym pomocnym riesenim by mohlo byt pouzitie dvojitych vychyliek, ale ich prepinanie moze to byt dost riziko,hlavne v stresovych situaciach.

Na mojom Mustangu a Arzenalu som s narastom plosneho zatazenia( skusal som vykonnejsie a hmotnejsie pohony) musel postupne zmensovat vychylku vyskovky z povodne cca 7st (plosne zatazenie bolo okolo 35-40g/dm2), az na 3-4st (plosne zatazenie cca 65-70g/dm2).
Pritom tie lietadla su schopne lietat i velmi utiahnute obraty na vysokych rychlostiach , ale co je dolezitejsie , nemam problemy s pristavanim. Ak sa pozabudnem a knipel v rezime priblizenia pritiahnem na doraz, nic sa nestane ,eroplan dalej klesa pod primeranym uhlom, az si pri cca 60 km rychlosti sadne na maticku zemegulu.



Ps. az budes mat nalietanych tolko bojovych startov s combatmi ako Jozo ,potom sa ti uz nebude stavat, ze model pretiahnes (napr. v poslednej zatacke pred pristatim) a utrhnes prudenie na kridlach. Je to vylietanosti a zakladnych znalostiach mechaniky letu.
Piloti splasenych trubiek musia mat cit pre udrzanie poletuchy na rychlosti. Plati jak pre modely, tak pre skutocne masiny.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 07:37
danodx:
ja som to tiež nadstavil po zálete ale neškodilo by aj pred...
inak na krídielkach som po vytrimovaní dostal rozdiel aj 3mm zrejme nepresná výroba

podvozok vypadá odolný, ja som objednal toto:
http://www.tamjets.com/original/product_info.php?cPath=84&products_id=628

Práve že tie nohy sú odolnejšie ako tá pružina ktorá sa ohýba a nohy sú tiež čínske blato .Ešte skúsim iný materiál na spojovový čap ak to nebude ono tak to budem musieť vymeniť.Tie mechanické brzdy nič moc uvidíme na dráhe . Myslím že si spravil najlepšie možno že sa k ním dopracujem .


veka:
Na mojom Mustangu a Arzenalu som s narastom plosneho zatazenia( skusal som vykonnejsie a hmotnejsie pohony) musel postupne zmensovat vychylku vyskovky z povodne cca 7st (plosne zatazenie bolo okolo 35-40g/dm2), az na 3-4st (plosne zatazenie cca 65-70g/dm2).
Pritom tie lietadla su schopne lietat i velmi utiahnute obraty na vysokych rychlostiach , ale co je dolezitejsie , nemam problemy s pristavanim. Ak sa pozabudnem a knipel v rezime priblizenia pritiahnem na doraz, nic sa nestane ,eroplan dalej klesa pod primeranym uhlom, az si pri cca 60 km rychlosti sadne na maticku zemegulu.
veka


Tu bude problém v profile .Je použitý symetrický s veľkým plošným zaťažením 140g/dm2 . Neviem prečo sa neinšpirujú ,,pilónovými " ani by nemuseli objavovať Ameriku . Na rýchlosti lieta aj rovná doska
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
andrejlednicky
modelár

Príspevkov: 216

Moje modely
Poslať správu
Autor: andrejlednicky Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 10:32
Spojové čapy dávam bud vrtulníkové osky alebo osky z outrunerov a tie mechanické brzdy sú fakt nanič, skús elektro HK tie sú fajn
Bydlisko: Bojnice ( 50 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 12:53
No, už sú na ceste len tá váha Tam je rozme 3,5mmuž len zohnať ocel s tým to rozmerom je pakáreň.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
danodx
modelár

Príspevkov: 7

Moje modely
Poslať správu
Autor: danodx Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 13:56
ma teraz napadlo, tie spojovacie čapy by možno šlo urobiť z vrtákov tam sa dá zohnať priemer hociaký a oceľ rôznych kvalít...
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 14:08
Už som zohnal pružinovú oceľ len ja tam potrebujem ešte spraviž malé ,,Z" lebo noha má svoju hrúbku ktorá je väčšia ako použitý drát.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
danodx
modelár

Príspevkov: 7

Moje modely
Poslať správu
Autor: danodx Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 17:32
to ťažko pôjde urobiť ak je možnosť odbrús radšej z nohy...
andrejlednicky
modelár

Príspevkov: 216

Moje modely
Poslať správu
Autor: andrejlednicky Správa zaslaná: 9. 11. 2013 o 22:39
Odvrtaj to na 4mm. a bude ti tam pasovať s Trex 450 a tú aj ohneš na mieru ako potrebuješ, vrtáky sú nanič lebo sú kalené len na špičke + kúsok a inde je to maslo " ja som dal z vrtáku 6mm. na F15 a ohlo sa to len som to dal zo stojanu na zem, teraz tam mám s ray motora a je to super ".
Bydlisko: Bojnice ( 50 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 13. 11. 2013 o 15:26
Tak som implantoval 3,5-ku pružinu je to omnoho pevnejšie ale či dostatočne uvidíme ,zosílil som pruženie bolo moc mäkké





Kým som zháňal materiál tak som stihol ešte dvoje krída

Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
andrejlednicky
modelár

Príspevkov: 216

Moje modely
Poslať správu
Autor: andrejlednicky Správa zaslaná: 13. 11. 2013 o 18:36
Čím vákuuješ ? Ja ženiným kuchynským vakuovačom bionare : D
Bydlisko: Bojnice ( 50 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 13. 11. 2013 o 22:32
Ja som lenivý to utesnovať tak si občas zabručí a nastavím na 7 hod. Chladničkový kompresor so zásobníkom z chladiva a elektronickou reguláciou. môžem ti to nafotiť ak si to chceš spraviť .
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
andrejlednicky
modelár

Príspevkov: 216

Moje modely
Poslať správu
Autor: andrejlednicky Správa zaslaná: 13. 11. 2013 o 22:53
To by bolo fajn
Bydlisko: Bojnice ( 50 rokov )
1 2 3
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 202 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: