Výrobca: | Custom build |
Rozpätie: | 230 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické |
Dĺžka: | 430 mm |
Materiál: | ABS, kov, plast, 3d tlac |
Motor: | 35T |
ID Modelu: AM8962 | Zobrazenia: 37704 | Pridané: 26. 6. 2018 o 08:12 | Autor: newPOPE
Autor | Správa | |
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Pocuj @pera toto mi nejde do hlavy https://www.rcportal.sk/galeria/zobraz_foto/foto_id/88601#foto aky je rozdiel v tom, ze ich mas sice rovno z boku vozidla ale zo zadu su sikmo a tym ako to mam uchytene ja? Ked sa stlaci tlmic tak ci tak ide do vacsieho uhla. |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
no ja mam tak, ze tie tlmice su na klboch, cize sa samovolne natacaju podla potreby, cize su stale rovno. Ale to mam iny druh napravy, cize tam sa to da. dolezite je aby tlmic isiel co najkolmejsie a aby uchyty boli ako klby, cize sa tlmic moze v ocku lahko sam otocit ak treba - proste ako gulovy cap. ono ked sa zatlaca tlmic tak skonci v kolmej polohe : https://www.rcportal.sk/zmensi-max-no-cache/906/679/galeria_albumy/foto64715.jpg |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Jaj tak, no hentie tlmice maju oba konce ako gulove capy (otocenie okolo osi aj na bok, podobne ako ako linky). Cize si myslim, ze je to v poradku (uvidim na ako dlho) nakolko sa tlmic nijak nekrizi len tlaci 2 body od seba. |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
to maju tie klbiky stale, ale su rozdielne miery ako sa to vie otacat na tom gulovom cape. u mna sa uhol pri pruzeni zmensuje a u teba prave naopak, zvacsuje. to je ten problem. |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
@misho222 mne tie zavazia tam nejak nepasuju :/. Nejak nemam pocit, ze by to malo byt tazsie ako to je (mozno do kolies casom). Blbe je, ze nemam sajnu ako to nejak referencne testovat. Skusam skaly, kopce, po ihlicnatom svahu kde som za autom nestihal slapat (cca 45 - 50°) to islo ako sproste hore. Vela pomohla ta baterka o x cm dopredu. Musim pockat na niekoho kto pojde jazdit (videl som, ze sa chodi na sandberg) aby som vedel co tie auta maju (mozu) dokazat aby bolo co ladit. Momentalne pracujem na presune motora dole a dopredu co to ide. Treba doladit drziak tak aby to pasovalo a motor s prevodovkou boli v takom uhle aby tazisko bolo na stred (to zas bude odpadu kym pridem k final verzi) |
|
didikk modelár Príspevkov: 175 Moje modely Poslať správu |
|
|
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Motor super, len dolu dolu a dolu, Čo sa závaží týka, samozrejme že treba skúšať, no všeobecne platí pravidlo čo najviac dolu a dopredu, nech sa ti neprevracia okolo zadných kolies pri jazde do kopcov., čo tvoje sa teda stavia na zadné ako kôň |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
@didikk och to je na dlho . nakreslene mam okolie cize to je vidiet ako to pasuje (na obr. vypnute). Co sa tyka tlace tak velmi mala vypln a takisto vela vyhadzem tlacim len taku kostru (malokedy treba protypy vacsinou to hned zapasuje s malym brusenim). Mohol by som z papiera to by slo mozno lepsie. Dik |
|
didikk modelár Príspevkov: 175 Moje modely Poslať správu |
mozes aj z hrubsieho papiera |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
to s tou vahou dopredu opatrne, lebo co ide hore, musi aj dole. najlepsie je dovazovat, ked mas plne osadene auto a vahovo pomery 50/50-60/40. Ak das hmotnost prilis dopredu, tak ta dolekopcom a pri bocnych naklonoch bude zadok obehovat a budes takzvane driftovat. Ta ostatna vaha, no najidealnejsie je co najnizsie a co najviac k urovni osi kolies/stred napravy, ale vzhladom na pruzenie je to skor max na uroven spodku ramu. vsetko vyssie ti sposobi prevracanie modelu. Co sa tyka stavania na zadne, tak mas kratky razvor kolies, tam sa ti to stavat na zadne bude stale hore prudkymi kopcami . Tu na videu to mozes vidiet ( ta toyota ma vacsiu hmotnost vzadu, ale vdaka dlhemu razvoru to az tak nevadi ) : https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=Cg-0p4eRiYY Mat ale dlhsi razvor ti znizuje stredove uhly, cize skor ostanes vysiet na bruchu pri rovnakej svetlej vyske |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
No prave preto ziadne zavazia momentalne nemam. Baterka (6AH je dost tazka) mierne za stredom nad rozvodovkou Motor za prednou napravou ktory chcem dat nizsie cca na uroven baterky. Stavanie na zadne bolo ked bola baterka vzadu vtedy to @misho videl. Caka sa aj na 90 tlmice ktore to daju o nieco nizsie potom uz to dole nejde kedze linky sa mlatia o kryt baterky. Rozlozenie 50/50 a 60/40 je bezna vec tam niekde sa chcem pohybovat este som ale nic nevazil. |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
ja to vazim na kuchynskej digitalnej vahe, kde si nalepis tenku pasku na vahu aby si mal kolesa napravy na tom istom mieste stale a len raz zvazis predok a zadok a rozdiel dovazis |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Rozveď trošku teóriu o predbiehaní zadku pri ťažkom predku a jazde z kopca alebo bočnom náklonu, lebo mne to akosi vychádza logicky skôr opačne, ale možno sa mýlim. Podľa mňa ťa zadok začne predbiehať ak bude ťažší a nie ľahší. |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
No myslim, ze treba rozlisovat kolmo dole a bokom (bocny naklon). Kolmo dole: tento trik s odtrhnutim zadku sa pouziva v rally uz roky (uberies plyn, vaha sa presunutie dopredu, pritlaci napravu a zadok sa odtrhne). Tu je to ale iny pripad nakolko treba brat do uvahy rychlost, trakciu pneu na teren, brzdenie typu pustim plyn a kolesa stoja (za mna najhorsie co mozes pri zjazde urobit). V najhorsom pripade to postavis na predne a zadok bud pojde bokom dole alebo cez kapotu (takto nejako https://youtu.be/8AtgDyYQQWc?t=355 ). Ja osobne sa snazim pri jazde z kopca udrziavat flow, niekedy aj pridat ked uz vidim, ze to chce ist cez predok ale to len niekde na konci kopca aby ma necakalo dalsich 20m dole... Bocny naklon: tu suhlasim s pera kedze zadok je lahky, nema pritlak na povrch tak sa proste smykne dolu. No a nakoniec (zo skoly smyku) ked uz ste v smyku tak je uplne jedno aky mate pohon (fwd, rwd, 4wd). |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Tu sa to jazdí trošičku inak ako v reále, hlavne rýchlosť je iná, hmotnosť ťa ťahá dolu svahom priamo aj bokom, nízku hmotnosť a nedostatočný grip budeš cítiť pri jazde do strmého kopca, ale aj to záleží od viacerých faktorov. Na tom videu to vyzeralo na vysoké ťažisko (veci na streche) a prudké zabrzdenie. |