Výrobca: | Custom build |
Rozpätie: | 230 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické |
Dĺžka: | 430 mm |
Materiál: | ABS, kov, plast, 3d tlac |
Motor: | 35T |
ID Modelu: AM8962 | Zobrazenia: 37715 | Pridané: 26. 6. 2018 o 08:12 | Autor: newPOPE
Autor | Správa | |
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Je to možné no fyzika a sily platia všade rovnako (veľkí malí starí mladí). |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
presne tak ako ste popisali. Hlavne newPOPE to vystihol. ono by clovek bol prekvapeny ako sa niektore modely realisticky spravaju, hlavne ak sa prida na nich vaha. Ked su lahke, tak to az tak nie je poznat, tam je niekedy problem dostat grip vseobecne, lebo model je lahky, tak len klze po povrchu. Ak mu pridas vahu, tak zistis, ze lahky zadok musi tlacit tazky predok a to hlavne v nalonoch a zjazdoch a vtedy ten zadok sa utrhne |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Nedalo mi ulozenie serva hlavne tycka riadenia pri plnom spusteni (pruzeni obidvoch stran) sa dotykala direfaku tak som to dal sikmo. Vzadu prototyp uchytenia motora na ram (sikmo je kvoli vyvazeniu na stred) P.S.: shit, forum (uploader) zrejme nepouziva exif info o rotacii tak je to cele otocene :/ |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Tak sobotny test u @pepe-ho na trati dopadol nad ocakavania, tam kde sa trx minule hrabali hore kopec to "gusto" dal aj so zastavkou. S vyvazenim som spokojny (vahou este neviem nechcem zbytocne nakladat, caka sa na 90mm tlmice). Kedze som minule dal tak 15m dole kotrmelec tak som rozstrelil sklo cize mam otazku z coho robite (sa pouziva na vyrobu) skla? Nasiel som nieco taketo https://www.peckamodel.sk/6bi3019-durofol-0-4mm-x0-5x1m. Vraj aj ohybne za studena co ma potesilo. A dalsia otazka ci to lepit nech z toho hned neurobim mliecne sklo. |
|
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
ak mas sklo rovne mozes aj z plexiskla , na forde mam skla z toho durofolu pride mi to to iste ako lexan, lepil som ho sekundakom, ked to neprezenies s lepidlom tak ti nespravi mliecne skla |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
tak nejak, lexan maju aj v hornbachu |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ahoj pope.... tak aby si tu nemal náhodou málo kibicov, po dovolenke sa zapojím aj ja s mojimi možno nie celkom śtandardnými názormi.... takže v kocke.... 1/ na môj vkus.... auto potrebuje aspoň 1,5 - 2cm dole... takto je to neuverireľne vysoká koza k svojej malej šírke a dĺžke... ano... prídes o kríženie ktoré ti je tak akurát nanič, keď vďaka veľkému krízeniu sa ti búda vykloní dole svahom a pôjdeś cez búdu.... takže kľudne aj na 80mm vieš zísť.... ja som na defovi od stovky skončil nakonec na 70mm tlmičoch... s chodom asi 12-15mm.... a nestratí sa ani na triale... 2/ poloha tlmičov.... odklonom tlmičov od kolmice meníš charakteristiku.... pri kolmej polohe máš rovnakú tuhosť v ľubovolnom mieste.... čím máš tlmič viac odklonený od kolmice, tím je v zatlačenej polohe mäkší.... robí sa to na crawler śpeciáloch, ktoré majú ale extrém nízku stavbu.... na expedićke, hlavne vysokej a úzkej ako defender či jeep to môže by´t problém.... zas bočný náklon... kabína zatlačí na spodné kolesá a tam tlmič ešte vymäkne a ide na doraz... a naklonená ťažká búda preklopí auto.... 3/ váha... to je dilema... koľko ľudí, toľko názorov..... ja tvrdím, že podstatné je ťažisko, nie váha.... väčšina jazdí s váhou okolo 3-3,5kg.... ja mám 6... a nerobí mi problém.... teda.... samozrejme že ano pri strmom stúpaní na šotolinovom povrchu.... ale dá sa to eliminovať výberom pneumatík a výplní.... 4/ plastové šekle... a celkovo pevnostné časti z 3D tlače.... chce to fakt poriadne zvážiť... ano... láka to... je to jednoduché.... ale v tom prípade to potrebuje premyslenú konštrukciu a výber materiálu vzhľadom na spôsob zaťaženia.... videl som uź pár urvaných drźiakov serv a o tlmičových vežičkách ani nehovoriac... poväčśine rozletených medzi vrstvami..... no a ťažné śekle.... keď máś auto 3-4kg.... a potrebuješ ho vytiahnuť druhým autom lebo si zaseknutý.... počítaj s rázovým zaťažením váhou aj dvoj - trojnásobku auta..... a to si na tom plastovom dzindzíku neviem predstaviť..... ale pokiaľ to zvažuješ len ako optický doplnok, tak nie je problém.... 5/ zasklenie.... durofol aj lexan sú fajn, plexy je este jednoduchšie..... ja mám ale radšej PET hrúbky 1,5-2mm.... kvôli celkovému vystuźeniu karosérie.... väčśinou ja strecha háklivá pri kotrmelcoch... držia ju tenké stĺpiky a pri kotrmelcoch tlačí na ňu ťažké šasi.... takže za mňa do otvoru čiastočne zapustené PET z vnútra na väčsej ploche poctivo prilepené o karosériu je dobré riešenie.... je to pracnejšie ale drží..... alebo.... ešte lepšie riešenie - nerobiť kotrmelce |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Peto, vdaka za komenty. V podstate si zhrnul to co tu od zaciatku radili ostatni. 1/ pracujem na poslednom max znizeni (uz sa diferak mlati o uchyt motora pri pruzeni obidvoch kolies co sa v praxi stava malo, ak teda nejdem jump street). Chcem to skusit tym smerom, ze vysoke tlmice zatazim tak aby boli cca 80% stlacene (v zasade aj real je podobny) ale aby sa vedeli vystrcit von pripadne skrizit napravu (to krizenie mi neskutocne vyhovuje, prejde to veci co by som nepovedal no mozno ma to casom prestane bavit). 2/ vdaka presne to som si myslel a aj vypozoroval (pri nakrese posobenia sil) 3/ vcera som tak nad tym premyslal a zostal som dost prekvapeny. Ked sa tu bavime o mierke 1/10 tak to vychadza nejak takto. Ak ma auto 3-6kg * 2^10 = cca 3000 - 6000 (3-6t) co uz nie su auta ale vagony . Nakoniec ked som minule v shope chytil trx v zaklade je na mna tazke ako krava. Co mi dava zmysel je finalne vyvazovanie na vahe ako pisal @pera. 4/ suhlas, ono 3D tlac je o vybere materialu a toho ako to cele bude fungovat. Ak sa rozletia vrstvy tak to znaci 2 veci: nekvalitna tlac (nizka teplota prip. ine) alebo zle tlacene (nieco ako ked mas drevo ked sekas v smere letokruhov tak to ide ak krizom tak moc nie). Btw taky nylon sa pouziva na tlac 3D produkcnych veci (videl som typka co ma v realnom motore nieco vytlacene a fici). Hovorim 3D tlac nie je len tak. 5/ bohuzial to predne sklo je ohnute cize skusim durofol. Uvidime co dalej casom. Na koniec mam jednu otazku co sa tyka plnenia. Uz viem co tam naliat (vdaka @pera). Problem vsak je, ze ked to napustim, vyhadzem vzduch a zatiahnem plny tlmic tak ho nestlacim. Ak to nie je plne tak sa to da odladit ale aj tak je to take divoke. Dany kruzok nema moc velke tie otvory povedal by som tak 1mm. Nemate niekto radu, trik co s tym? |
|
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
čo sa týka náplne tlmičov, nie je nutné plniť dovrchu, ak tam dáš olej, tak určite riedke oleje, mne sa osvedčilo šplechnúť dovnútra tlmiču riedky silikónový mazací olej, ale len toľko aby to mazalo tlmič po celej dráhe (takže 3 kvapky na tlmič ), Tlmenie mi vôbec nechýba Ale zasa tlmenie je tiež otázkou laborovania, pozri si Perov článok, a skúšaj https://www.rcportal.sk/pruzenie-na-expedicak-c410 |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Pope, to kríženie.... ja som na defovi mal ako som spomínal stovky tlmiče..... krásne to chodilo.... kolesá sa vnárali a vysúvali spolu asi 25mm.... efektovka..... ale..... nastával problém v tých boćných náklonoch.... def je vysoký a u mňa ťažký na hlavu.... je to upravovaná kasňa z jednej dolámanej ABS.... tak som postupne znižoval a skracoval... a nakoniec prešiel do tlmčov s vnútornou pružinou.... a tak skrátil chod asi na 15mm.... v základe je tlmič stlačený asi na 50-60 percent..... a nemám pocit, že by malo auto horšiu priechodnosť....ale... zas je pravda.... vlastnosti musia vyhovovať a páčiť sa tebe, takže si to dolaďuj podľa seba a podľa toho, čo sa ti páči... Vyvaźovanie.... ano... môžeś na to isť vedecky na váhe, ale mne postačilo, ke´d som podobral auto v strede a navážilo sa dopredu.... nie moc agresívne rýchle, ale tak pomalśie... viem.. je to śialený "terminum technicus" .... ale chcel som len povedať ak nemáš váhu, nie je to stratené.... 3D tlač.... ano... je to alchýmia....a na pevnostné veci funguje, len ak je správna konštrukcia, materiál aj parametre tlače.... ale..... poznám z expedićiek, aké pecky občas dostane auto.... a tie śekle sú u teba prakticky nárazníky, ktoré budú poberať nielen sily pri vlekaní, ale občas aj nárazy po strmom zjazde .... ale ano... rozumiem... ak máš priamo prístup k tlači, náhradný diel nie je problém No a na záver tlmiče.... ako píše aj Mišo.... tiež som skúšal komplet naplniť.... ono sa to dá, len treba vhodne naladiť viskozitu oleja, veľkosť a počet dierok, tuhosť pružiny a váhu auta..... a mať śťastie na dobrý tlmič, ktorý dokážeś utesniť.... mne najneskôr na prvej expedićke vytiekli... a tak jazdím dnes na namazaných tlmičch... ako Mišo hovoril... naolejované z vnútra, o-krúźky, tiahlo a je to v pohode... pri naśich rýchlostiach na tom prd záleží.... |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
podľa mňa si sa pomýlil vo výpočte ,preto Ti vychádza divný výsledok... |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
hej ta mocnina tam je sprostost. |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
mocnina je dobre, ale počítal si 2D... správne by to malo byť hmotn. modelu sa rovná hmotn. skut. auta delené treťou mocninou mierky, ale Ty si to nejako záhadne vyrátal |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
bezne maju offroady 2.2-2.5t v reale. ale u modelu ak si 3.5-6kg si ok |
|
Taurus84 modelár Príspevkov: 331 Moje modely Poslať správu |
Auto úplne na parádu. Krásne to lezie na živo. S Pepem sme ale pojazdili tiež a zhodnotili sme to asi tak, že povrch bol v sobotu navlhnutý a tým pádom sa nám lepšie šlo či už cez piesok (čo som Ti newPOPE vravel, že to môj Def nedá), alebo hore strmákom v strede dráhy. Pepe si už chystal kotvu, ale obaja sme vyšli hore úplne bez problémov. Ak by bolo sucho, tak neviem neviem Takže určite to príď otestovať ešte raz, keď bude sahara. Aj keď to ale pri tomto počasí vidím skôr na amazon. |