Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 33 34 35 36 37 38 39 40
autor správa
boboland
modelár

Príspevkov: 129

Moje modely
Poslať správu
Autor: boboland Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:25
DeltaForce:
boboland:
K nabijackam:

mam turnigy 6 a uvazujem o dalsej nabijacke hlavne do AUTA (doma mi staci T6).
chcel by som nieco vykonnejsie - aby som vedel nabit viac packov naraz a hlavne najrychlejsie ako sa daju nabijat.
(niektore mam aj 5C - vzhladm ku kapacite = az 15A
pouzivam max 4 clankove bat. vsetko Li-pol - lietam len lietadielka a vetrone - vsetko izolacny material do 3kg, tak vacsie bat. zatial nepotrebujem.
pochopitelne napajanie priamo z autobaterie.
Odporucite mi nieco konkretne?


A to sa dá ? 4 článok lipo má 14,8 V autobatéria 12 V , nech mi je odpustené, ak sa pýtam blbosť, nie som elektrikár...
Viem že z 12 V jednosmerných sa dá spraviť aj 220V striedavých, ale na nabíjanie potrebuješ vysoký prúd s vyšším napätím, ako to dostaneš ??
A z 12V cca 50A baterky bez toho, aby si ju nezničil ? 2000 mAh bat potrebuješ nabíjať 10 A, aby si využil 5C, urobíš to 5x a neodídeš

aha - lv bol rýchlejší , chápem, teda možno...


nastartovany motor je myslim samozrejmost nenapadlo by ma pripojit ani autochladnicku (50W/12V) len tak na prazdno
Bydlisko: Poprad
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:30
trochu väčšie auto ?

skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:34
DeltaForce:

A to sa dá ? 4 článok lipo má 14,8 V autobatéria 12 V , nech mi je odpustené, ak sa pýtam blbosť, nie som elektrikár...
Viem že z 12 V jednosmerných sa dá spraviť aj 220V striedavých, ale na nabíjanie potrebuješ vysoký prúd s vyšším napätím, ako to dostaneš ??
A z 12V cca 50A baterky bez toho, aby si ju nezničil ? 2000 mAh bat potrebuješ nabíjať 10 A, aby si využil 5C, urobíš to 5x a neodídeš

Balancér predsa nabíja každý článok osobitne, teda mu stačí 4,2V na článok. Veď aj keďju máš doma, tak nabíjačku napájaš 12V a môžeš nabíjať 6S.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
boboland
modelár

Príspevkov: 129

Moje modely
Poslať správu
Autor: boboland Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:38
DeltaForce:
trochu väčšie auto ?

v tomto pripade mam len anglicak

musim pracovne odist - ak sa podari nieco vybrat/doporucit, pozriem si to v nedelu. zatial diki
Bydlisko: Poprad
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:39
skylark:

Balancér predsa nabíja každý článok osobitne, teda mu stačí 4,2V na článok. Veď aj keďju máš doma, tak nabíjačku napájaš 12V a môžeš nabíjať 6S.

UFFFFF a to som si myslel, že som sa naobedoval...
Tebe nabíja balancér?
Máš menič na každý kanál zvlášť?
Máš aspoň vzdialeného tušáka čo sa deje v tvojej nabíjačke s elektrónami?
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:42

Balancér predsa nabíja každý článok osobitne, teda mu stačí 4,2V na článok. Veď aj keďju máš doma, tak nabíjačku napájaš 12V a môžeš nabíjať 6S.

Veď hej, ibaže doma ide 12V z 220 V striedavých cez trafo a tam ma netrápi koľko A si potiahne, lebo zase pritečú.
Pri autobatérii je dobré vedieť, koľko Ampérov si cucne nabíjačka.

pre lv: veď toľko nehryz , ja mám aj nabíjačku na 2S-3S, ktorá nabíja len cez servisný konektor, silový je odpojený.
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 12:49
skylark:
DeltaForce:

A to sa dá ? 4 článok lipo má 14,8 V autobatéria 12 V , nech mi je odpustené, ak sa pýtam blbosť, nie som elektrikár...
Viem že z 12 V jednosmerných sa dá spraviť aj 220V striedavých, ale na nabíjanie potrebuješ vysoký prúd s vyšším napätím, ako to dostaneš ??
A z 12V cca 50A baterky bez toho, aby si ju nezničil ? 2000 mAh bat potrebuješ nabíjať 10 A, aby si využil 5C, urobíš to 5x a neodídeš

Balancér predsa nabíja každý článok osobitne, teda mu stačí 4,2V na článok. Veď aj keďju máš doma, tak nabíjačku napájaš 12V a môžeš nabíjať 6S.

Fííííha !!!! Vidím ,že máš úplne jasno o nabíjaní a o všetkom čo sa tam deje. Hm,čo sa tu človek ešte dozvie ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 13:01
Skylark majstri sveta a blízkeho okolia narážajú na fakt, že balansér väčšinou balansuje napätie medzi článkami,
a teda Tvoja teória o nabíjaní každého článku zvlášť neplatí.
Môžem Ťa trošíčku potešiť , sú aj také nabíjačky, napr. setovky od Pelikána , alebo táto:
http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLC3115
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 13:16
"balancer" som mal na mysli nabíjačku s balancerom.

Sú nabíjačky, čo nabíjajú len cez servisný konektor, ako tie setové, alebo cez silové kabely a cez servisný konektor sa balancujú (vibíjajú sa články s vyšším napätím). Vyššie napätie ako 12V sa vytvorí pomocou DC/DC meniča.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
igor21
modelár

Príspevkov: 461

Moje modely
Poslať správu
Autor: igor21 Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 13:28
Musim si zastat skylarka. Tu poznamku co pisal o clankoch je pravda. Predstava ze lipo 6s 22.2 V sa neda nabijat z 12V (presnejsie v nabitom stave asi 13.8v) je mylna, prave preto ze sa nabijaju jednotlive clanky(paralelne nie do serie!). Nabijaju sa paralelne teda v podstate kazdy zvlast. Nato je ten balancer ktory definuje kolko kam potecie. Teda rozdiel potencialov energie je 12V-4V. Horsie to vsak uz je s tou matematikou o kapacite aku v aute. Prud nie je takisto problem nakolko, napr. 74Ah aku ma startovaci prud v 100-vkach amperov(kratkodobo). Ale kapacita uz problem je a tam nepomoze ani menic(ktory je tiez len dalsi spotrebic.) Cize z tej 74 mozes tahat 74A 1H(zjednodusene). A po tej hodine je baterka mrtva. Kedze bezne mas v aute(benzin) 44-55Ah bat. tak si lahko vypocitas kolko z nej mozes nabijat tak aby si este nastartoval
Bydlisko: Trnava
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 13:50
Súdruhovia skylark a igor21...
Jediná nabíjačka ktorá nabíja cez servisák je Cellpro 4 a jej novšia verzia Cellpro4 multi.
Nabíjajú prúdom 3 resp. 4A max z dôvodu že servisný konektor jednoducho nie je schopný preniesť väčší prúd.
Všetky nabíjače nabíjajú paky v sérii cez silové vodiče. Teda 6S sa nabíja na 25,2V a aby nedošlo k rôznym napätiam na chorých článkoch od toho tam býva ten váš balancér. Balancér obvykle dokáže ukorigovať nabíjací prúd v rozpätí 150-350mA. Výnimky tvoria nabíjače s balančným prúdom 750mA-1A. Funguje to tak, že vlastne balancér na článku ktorý sa nabíja rýchlejšie, má vyššie napätie, vrazí cez servisný konektor do cesty obvod, ktorý prekúri prebytočnú energiu. Ak sa mu to nedarí a napätie na danom článku stúpa, dá povel nabíjaču a ten zníži nabíjací prúd. Ak ani to nestačí buďto prepne do safety módu, alebo ukončí nabíjanie (u lacnejších nabíjačov)
Pri zdravých baterkách balančný obvod lepších nabíjačov vôbec nezasahuje do nabíjania a je tam viac menej iba na kontrolu.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
igor21
modelár

Príspevkov: 461

Moje modely
Poslať správu
Autor: igor21 Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 15:31
Priznavam neznalost. Nepredpokladal som ze by sa menilo napatie v nabijacke , skor som predpokladal vnutorne zapojenie v lipolke ovladane servisnym konektorom.
Tak ci onak ostatne vypocty ohladom nabijania z auta sa nemenia. Ci budem nabijat 6 clankov paralelne, alebo do serie, vysledna spotreba bude zhodna vzdy na zaklade ohmovho zakona Menit sa bude napetie a prud, ale prikon bude rovnaky. Sudruhovia
Bydlisko: Trnava
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 24. 3. 2011 o 17:50
Existoval nabíjač ktorý mal v sebe 4 galvanicky oddelené časti a naozaj nabíjal po článkoch - ale mal tie časti nutne prepojené spoločnými vodičmi k servisnému konektoru čo znamenalo že merané napätie jedného je nutne ovplyvnené prúdom do susedných článkov, takže boli trt a nie samostatné - a bol to dosť šmejd, každá tá časť nabíjala trošku inak a niektoré sa pri nižšom napätí na vstupe vypli a ostatné donabíjali doplna... nič moc..
Ale tie nabíjače sa dali popripájať aj k 12s sade tri (4s nabíjače) vedľa seba v sérii, napájané z jedného 12V zdroja. Všetky "normálne nabíjače" pri pokuse takto ich zapojiť do série pri spoločnom zdroji, zhoria - lebo to znamená skrat časti nabíjanej sady.

K tomu že nabíjač zníži prúd na základe príliš vysokého napätia jedného z článkov ohláseného balancerom - no jasné, tak to MÁ fungovať - ale chce to hlavne aby nabíjač z balanceru informácie príjmal, a to doteraz nebolo úplne samozrejmé, a to ani keď to bola jedna krabica t.j. nabíjač s integrovaným balancerom... Oplatí sa vyskúšať či to nabíjač ktorý máte doma, naozaj robí. Napríklad Imax B6 ?? Ak nie, aj tak to bude nabíjať, 1000x sa nič nestane, veď normálna sada balancer vôbec nepotrebuje - ale ak náhodou niečo zlyhá, tak sa tieto detaily prejavia, väčšinou v najnevhodnejšom momente..
(a to platí aj k príspevkom o spoľahlivosti Spektrum - samozrejme že to nepadá stále a každému.. ale pri vysielači je rovnako "strašne veľa", ak to padne 1 z tisíc letov, ako pri nabíjači ak to zhorí plameňom pri jednom z tisíc nabíjaní).. Možno 10 000... Fakt že niekomu sa to X rokov nestalo, je len normálny stav, nemá moc veľkú výpovednú hodnotu. Takú spoľahlivosť dosahujú aj čisto čínske výrobky, napríklad Assan..

Pri meniči z 12 na 22V, t.j. nižšom napätí a dvojnásobnom prúde, bude už len v kábloch z autobaterky do nabíjača 4násobná strata (P=RxI^2), ale inak je pravda že to je jedno a tie meniče v nabíjačoch sú dosť účinné, možno aj 80 percent. Sranda by mohla byť len keď pracuje menič nabíjača na 35MHz.... ale už to je aj tak jedno veď všetci prešli na 2.4GHz.
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: DeltaForce Správa zaslaná: 25. 3. 2011 o 09:37
Coro,
meniče napätia AC/DC pracujú na frekvencii 50Hz.
Pretože väčšina spotrebičov (možno všetky, však ?), ktoré využívajú striedavý prúd pracuje s prúdom o frekvencii 50Hz (/60Hz).
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 25. 3. 2011 o 09:43
Ale on hovorí o meniči DC/DC.

coro:
K tomu že nabíjač zníži prúd na základe príliš vysokého napätia jedného z článkov ohláseného balancerom - no jasné, tak to MÁ fungovať - ale chce to hlavne aby nabíjač z balanceru informácie príjmal, a to doteraz nebolo úplne samozrejmé, a to ani keď to bola jedna krabica t.j. nabíjač s integrovaným balancerom... Oplatí sa vyskúšať či to nabíjač ktorý máte doma, naozaj robí. Napríklad Imax B6 ??

iMax B6 to robí.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 33 34 35 36 37 38 39 40
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 248 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: