Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
bado
modelár

Príspevkov: 1333

Moje modely
Poslať správu
Autor: bado Správa zaslaná: 18. 3. 2016 o 20:46
macil:
Potenciálny problém (on to nie je ani problém, skôr nepochopenie logiky obsluhy tejto nabíjačky) vidím v tom, že nabíjací prúd sa na tejto nabíjačke zadáva dosť neštandardným spôsobom a to zadaním kapacity akumulátora. Tým sa de facto nastaví nabíjací prúd, zodpovedajúci 1C, ktorý je samozrejme obmedzený ešte maximálnym výkonom nabíjačky a zároveň maximálna dodaná kapacita do akumulátora. Teda ak nastaví kapacitu akumulátora na 6000mAh, čo je zároveň maximálna možná hodnota nabíjacieho prúdu, po dodaní tejto kapacity nabíjačka ukončí nabíjanie. Riešením pri nabíjaní akumulátora s vyššou kapacitou, je po ukončení nabíjania v dôsledku maximálnej dodanej kapacity, spustiť nabíjanie znova. Po nabití akumulátora na maximálnu hodnotu napätia na článok, čo u LiPol činí 4,2V, nabíjačka ukončí nabíjanie.

no ak je to tak,tak potom ta nabijacka za vela nestoji

https://www.rcportal.sk/nabijacka-raytronic-c14-ft955-1 tuna je tema raytronic C14
Bydlisko: Samorin ( 41 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Autor: Krtko-28 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 08:02
ja by som ťa kus poopravil ak môžem :
om7dd:
...Ine baterie s mensou kapacitou zvyknem nabijat destainou prudu, teda 2200 mAh - 2,2A atd....

...10.000 mAh by sa mala nabijat desatinou, teda 10 ampermi...


10.000mAh = 10Amper. Jedna desatina je 1.000mAh teda 1A . lipolky sa väčšinou nabijaju prudom 1C (ak nieje udané inak) , to znamena akú má kapacitu takym prudom nabijas, znesú aj 2C ale znizuje sa životnosť. nabíjanim s menším prudom nic nepokazis ,akurat ze to dlhsie trva.
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
om7dd
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Autor: om7dd Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 10:24
Jasne. Pisem kraviny, sa tu s tym serinkam uz tyzden a potom to takto vyzera podstatne je ze sa mi to podarilo akku som vybil a zacal nabijat. podarilo sa mi ju nabit na jedenkrat na 6600 mAh, zmeral som vsetky clanky, mali 16,2V. Taak som dal nabijat druhykrat a este dotlacilo 1700 mAh s napatim v clankoch presne 16,799V. Takze dokopy ma teraz 8300 mAh co je podstatne lepsie ako predtym tych 5500 mAh. Vecer som sa pustil este no NAZY. Pravdepodobne aj tam som mal nastaveny prilis vysoke safety napatie, pri ktorom hexa automaticky pristava. Tak som to prestavil na 14,7V tak som zvedavy.

Dakujem vsetkym za rady a pomoc.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 46 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 13:35
Pri 3,7V na článok (tak to máš teraz) pristávaš ešte s približne 30% nepoužitej kapacity. Kľudne to posuň aj na 3,5V (14,0V), poprípade skús letieť ďalej a pozoruj napätie. Okolo 3,4 (13,6V) alebo 3,3V (13,2V) nastane "zlom" a napätie začne klesať oveľa rýchlejšie, tak zhruba pri tom zlomovom napätí je najlepšie pristávať, poprípade o 0,1V na článok viac, ako rezerva.
LiPolky sa môžu bezpečne vybíjať aj po 3V na článok bez akéhokoľvek poškodenia, takže šetriť ich na 3,7V nemá nejaký veľký význam. Ideálne je prestať približne na tých 3,4V keďže vtedy je baterka skoro úplne vybitá.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
om7dd
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Autor: om7dd Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 21:55
Ahaaaa. Paradna rada. Dakujem. Takze to idem posunut na 14.0V a zajtra otestujem. Inak dnes som uz nabijal druhykrat a pohodlne, sice nadvakrat ale prvy raz 6600 a druhy raz 2450, takze pohodne cez 9000 mAh. Lietal som asi 20 minut a to hexa je aj s kamerou, takze vaha cca 3,8 kg. Takze som velmi spokojny. Este by som sa rad opytal, nevadi to nejak zasadne baterii ked sa nabija na dvakrat? Teda vlastne ked sa po 6600 mAh sama vypne a potom dam nabijat este zvysnych 2500 mAh??
Bydlisko: Banská Bystrica ( 46 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 22:29
Nemalo by to vadiť.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Autor: macil Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 22:36
Nie, nevadí. LiPol sa môžu nabíjať z akéhokoľvek stavu vybitia, či "nenabitia". V tomto prípade sa v podstate jedná o prerušenie nabíjania a následné pokračovanie.
Bydlisko: KE - Furča
om7dd
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Autor: om7dd Správa zaslaná: 20. 3. 2016 o 17:42
Dakujem!!!
Bydlisko: Banská Bystrica ( 46 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 07:28
neclovek:
Pri 3,7V na článok (tak to máš teraz) pristávaš ešte s približne 30% nepoužitej kapacity. Kľudne to posuň aj na 3,5V (14,0V), poprípade skús letieť ďalej a pozoruj napätie. Okolo 3,4 (13,6V) alebo 3,3V (13,2V) nastane "zlom" a napätie začne klesať oveľa rýchlejšie, tak zhruba pri tom zlomovom napätí je najlepšie pristávať, poprípade o 0,1V na článok viac, ako rezerva.
LiPolky sa môžu bezpečne vybíjať aj po 3V na článok bez akéhokoľvek poškodenia, takže šetriť ich na 3,7V nemá nejaký veľký význam. Ideálne je prestať približne na tých 3,4V keďže vtedy je baterka skoro úplne vybitá.

Toto mi nepride ako najstastnejsia rada.
Sice koptery nelietam, ale toto by som vedel este pochopit na raceovych kopterach kde pilotovi az tak nazalezi na baterke a koptere. Na vacsej koptere s vybavou (kamera atd) by som lietal radsej do 3,7V, lebo pri tej vahe a vykone vacsej koptery staci silnejsi vietor, alebo da viac "plynu" a napatie moze klesnut na nebezpecnu uroven kedy to elektronika moze zle vyhodnotit. Ak to bude este v nejakom chladnejsom pocasi alebo pojde o tie kopterove baterie, ktore maju velku kapacitu a nizke Ccka, tak pri tom malom zvysku kapacity tych 20-30C velky prud neda.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 08:27
Pri dostatočne dimenzovanej baterke (C rating) sa nestane, aby napätie kleslo príliš nízko. Pri 3,5V v záťaži má ešte dostatočnú rezervu na pristátie.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 09:14
Ak tam budu dostatocne C, tak by to malo byt ok, ale om7dd C neuvadza (alebo som to prehliadol) a podla kapacity lipolky to kludne moze byt aj nejaka multistar lipolka alebo podobne co ma 10-20C trvale vybijanie (kratkodobe 20-30C). Preto som to napisal aby si na to dal om7dd pozor. Predsa 4 kilova hexa moze mat v zabere uz slusny odber (neviem co tam ma presne).
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 09:58
Tá multistar s 10C dodá bez problémov viac A ako nejaká zippy 25C. C ratingy netreba brať vážne, hlavný je vnútorný odpor.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 10:27
Doda viac coho?
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 10:38
Nejde o to, ktora bateria ma ake Ccka. Tie su vypocitavane a kazdy vyrobca ma na to svoj vypocet. Nech ma multistar realne ale aj 20C, ze ma nizky vnutorny odpor (keby boli hodnoty lepsie urcite by sa tym ale pochvalili), ale v koncovej voltazi a kapacite lipolka nemusi byt schopna dodat pozadovanu energiu.

Ako vidiet na obrazku (len na ilustraciu tie hodnoty sa u roznych lipoliek roznia), tak pod nominalnym napatim (ci uz to bude 3,5 ci 3,4V je jedno, u kazdej z baterii to bude trosku inak) je kapacita lipolky uz natolko nizka, ze napatie spadne uz velmi rychlo. To co som sa snazil povedat je, ze ak mam aj 30C lipo tak pri zostavajucej kapacite napr. 20% co je v nasom pripade z 10Ah 2Ah uz da baterka len 2*30=60A trvalo co je rozdiel oproti 10*30C=300A (jednoduchy vypocet na ilustraciu).
Preto treba volit koncove napatie rozumne a to hlavne pri lietajucich modeloch z hladiska bezpecnosti.
Okolo 3,4 (13,6V) alebo 3,3V (13,2V) nastane "zlom" a napätie začne klesať oveľa rýchlejšie, tak zhruba pri tom zlomovom napätí je najlepšie pristávať, poprípade o 0,1V na článok viac, ako rezerva.

Ja by som toto urcite nedoporucoval t.j. zacat pristavat az pri tom "zlomovom napati", ale zacat pristavat skor (napr. 3,7V kedze ide o kopteru a nie napr. lietadlo). Pripadne v krajnom pripade tak, aby bezprostredne po pristati bolo na clankoch to "zlomove napatie". Inak pristavat skor, nech tam ostane po pristati 3,6V z hladiska bezpecnosti aj z hladiska zivotnosti lipo.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
WiiPro
modelár

Príspevkov: 1516

Moje modely
Poslať správu
Autor: WiiPro Správa zaslaná: 21. 3. 2016 o 14:33
neclovek:
Tá multistar s 10C dodá bez problémov viac A ako nejaká zippy 25C. C ratingy netreba brať vážne, hlavný je vnútorný odpor.

aky je prosimta rozdiel medzi multistar, zippy, zippy compact a turnigy? Ziadny
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 577 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: pf1960, Deny, Deny,