autor | správa | |
neclovek modelár Príspevkov: 942 Moje modely Poslať správu |
V prvom rade turnigy je značka, ktorá vyrába všetky tie baterky. Multistar, nanotech a zippy sú jednotlivé modely. Zippy sú najlacnejšie a zároveň najslabšie. |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
mal som turnigy, mal som zippy, mal som nanotechy a najslabsie boli nanotechy. turnigy a zippy cca na rovnako, neviem odkial mas tu tvoju informaciu ze 10C multistar je to iste ako 25C zippy. iba ak by zippy bola 2000mah a multistar 6000 |
|
neclovek modelár Príspevkov: 942 Moje modely Poslať správu |
A to vieš ako, že 10C multistar bude slabšia ako 25C zippy? Nanotech ti uznám, na tie sa viacero ľudí sťažovalo (aj keď miestami dostávali aj dobré ohlasy), ale na multistar nemôžeš povedať, že sú slabé, kým si ich neskúšal. To, že si na tej baterke nieje nalepené veľké číslo tak ako na ostatných ešte neznamená, že je horšia. |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
je to ten isty vyrobca ako si sam povedal a kazdy vyrobca pocita C rating inak. takze C ratingy by mali byt pri vsetkych HK baterkach rovnake |
|
neclovek modelár Príspevkov: 942 Moje modely Poslať správu |
Sám si videl, že tie nanotechy boli úplne iné a pritom tie majú navyššie ratingy, takže nemôžeš čakať, že to bude všetko to isté. Predpokladám, že tie baterky delia do takýchto "skupín" z nejakého dôvodu. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Autor: coro
Správa zaslaná: 23. 3. 2016 o 07:02
Ono to "C" sa udáva dvoma hodnotami, malo by byť známe aj trvalé (ale často to je aj tak len na nejakých 60 sekúnd) a potom je tam aj "maximum" ktoré by sa malo brať ako vyslovene na jednotky sekúnd. Aj tak to je ale len kec predajcu a každý kus baterky môže byť trochu iný, možno podľa toho ako dlho stál/cestoval z číny a ako pritom bolo na lodi teplo....... a Turnigy je obchodná značka čiže prelepka na nejaký cudzí výrobok.. Sú ľudia čo lietajú neaký hotliner doslova tak že motor beží jednotky sekúnd a celá baterka dá za let možno menej než minútu motora ( to znamená 60C odber) - zaťažuje to extrémne, a tam je pokles aj pod 3V možno reálny (aj keď to znamená že v baterke sa hodne energie mení na teplo!!) - ale čo tu čítam tak tu píšete o normálnejších odberoch a tam je to úplne inom. Navyše koptéra čo nedoplachtí na pristátie bez motorov, je zas o trochu iné než plošník. Oplatí sa podľa mňa pristávať s dostatočnou rezervou kapacity, a to nielen kvoli opotrebovaniu baterky. Ale s nástupom vždy ďalšej "generácie" lipoliek ktorá mala plochejší priebeh kriviek a držala napätie až do hlbšieho vybitia, sa objavili správy ako sú nové baterky nanič a odchádzajú po pár cykloch - to boli väčšinou tí čo mali nastavené nejaké napätie a mali ho dobre pre tie staré mäkšie typy. To bolo už pri nástupe 20C lipoliek, a potom znovu keď prišli Hyperion 35/45C a viac.. Pred časom niekto porovnával baterku s vysokým C, s inou baterkou s nízkym C ale patrične vysššou kapacitou. Hmotnosť mali takmer rovnakú lebo tie supertvrdé boli na jednotku kapacity ťažšie. Vtedy to vyšlo jednoznačne výhodnejšie na strane väčšej kapacity, plus fakt že starnutie baterky alebo rozdiel teploty neboli tak kritické. Treba si uvedomiť že už 6 minút motora znamená len menej než 10C odber, (ak rátate rezervu tak ešte oveľa menej), to už nielen pre dnešné baterky je ako nič. Len pri krátkodobých záberoch to musí vydržať viac. |
|