autor | správa |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Coro ahoj. Takze budem konkretny - popisem co mam: - hornoploch 1.8 kg - motor Turnigy 500H (točí 1800 ot/v, max 55A ) - regler 75A - ACU 3s 11,1V - vrtula 9x5 - na vysielaci nastaveny throttle rozsah na 0-50% V tejto konfiguracii mi to tlaci max 50A - samozrejme merane medzi ACU a reglerom, ale na maximum nejdem ani pri starte, natozpak pri poletovani - tam bohate vystacim s urovnou, ktora tlaci max. 20A. Po cca 5 min lietania je regler trochu teplejsi - odhadujem 40stc, motor kedze je vystrceny v otvorenom kosi pred prepazkou - studeny... Je mi jasne, ze ten motor nie je na to urceny - otazka znie - nechat tuto konfiguraciu, co trpi najviac, ... Dikes |
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ten motor je na to absolútne nevhodný a vrtuľa 9/5 je preň dosť na hrane. Na hornoploch 1,8kg ti stačí motor cca 100g s kV 1000 a vrtuľu 10/6 - 11/5,5 na 3SLipol. Prúdy budú 30-35A |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Čo najviac trpí neviem uhádnuť, ale buď regl a jeho kondík alebo baterka.. Nie je to v praxi až tak strašné ako to vyznie keď sa takto popíše teória čo sa tam deje, ale to neznamená že by to tak nebolo. Aj ja lietam na pol alebo aj na štvrť plynu, no veď jasné.. ale aj použijem občas plný plyn a pohon (regl,motor aj baterka) s vrtuľou sú také aby to zvládali. Píšeš že naplno to žerie 50A - ťažko povedať či to je naozaj naplno, k tomu motoru akosi nevidím parametre (odpor), nie je možné že tam je 40A regl ktorý to obmedzí ? Mne sa to už stalo, ako merám tak merám, stále vidím rovnaký prúd aj s inou vrtuľou - a to regl, pustil 20 percent navyše nad to koľko na ňom bolo napísané a obmedzil to akoby bol stiahnutý plyn... Lebo keby to bolo len 50A, nevyzeralo by to nijak strašne, veď to by mal vydržať aj naplno (ak aj baterka a regl majú 50A zvládnuť v pohode).. Pre motor s KV 1800 a neveľkým odporom, a dosť tvrdou baterkou, by to vychádzalo skorej tak bližšie k 80A.. Dať ľahšiu (menšiu) vrtuľu tak aby si aspoň pri štarte použil plný plyn, je najjednoduchšie. Bude sa točiť rýchlejšie, t.j. vystačí menšie stúpanie - skúsil by som na výkon ľahšie vrtule s štíhlejším listom, aby to nebol prílišný rozdiel v priemere vrtule.. Napríklad Aeronaut 8,5x5 alebo aj Graupner Cam 9x4, majú výrazne nižší odber než nejaké podobné APC.. Možno tam už nejakú takú ľahšiu máš, keď je 9x5 a žerie to len 50A.. To že menšia vrtuľa (platí asi len na priemer) bude asi menej účinná, je trošku nepríjemnosť, ale tu ide o nanajvýš jeden palec ak nie o menej, podľa mňa sa to moc neprejaví.. Hlavne keď to letí na 200W (20A a 3s) tak by aj 8 palcová vrtuľa mala stačiť. Ale bude to asi hlučnejšie, pri vyšších otáčkach.. Na 2s lipo by to asi bolo príliš málo? Povedzme že by sa tam k 2s baterke dala 9x6 alebo 9x7 vrtuľa (alebo aj 10x nech to dosiahne potrebnú rýchlosť.. (s 10x8 by to ale zas malo žrať 50A aj z 2s, a je to kvoli napätiu o tretinu menší výkon). |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Autor: pf1960
Správa zaslaná: 8. 11. 2011 o 07:24
Diky chlapi za rady - problem sa vcera vyriesil "sam". Zacal som mat problemy s tym reglerom (Noname a ktovieako nasetovany), pripadalo mi to akoby chvilu isiel a chvilu nie, tak som celu zostavu vyhodil......... (teda motor iba odlozil). Uz tam mam normalny pohon. |