Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Prerobenie NineEagles Xtra 300 na brushless

Pridané: 17. 5. 2014 o 13:49 | ID článku: CLA223 | Zobrazenia: 5970x | Komentárov: 8 | Autor: chemistt

Ahojte

Možno monhých z Vás táto úprava vôbec nezaujíma alebo celkovo park-flyer ako taký ale s touto Xtrou som po dlhej dobe opäť začal lietať a veľmi sa mi páči. Chcem sa podeliť aj preto, že takáto úprava micra ma zaujímala a nenašiel som veľa zdrojov o tom ako sa to dá urobiť a či to má vôbec zmysel.

Na pôvodnej zostave ma hnevalo ovládanie, ktoré bolo pri nej pribalené (necitlivé na jemné pokyny, skákanie serv a občasné výpadky), tak som začal rozmýšľať nad tým ako ju prerobiť.

Hlavnú rolu hrala samozrejme váha. Celé lietadlo má vážiť nejakých 90g. To je nepresne lebo váži až 100g. A ako som si všimol tak 10g na taketo lietadlo je dosť rozdiel v ovládaní.

Po prepočítaní na pôvodné vybavenie a jeho váhu som pozháňal nasledujúce vnútornosti:

Motor - EMax GT2203 - 15g
Servo - EMax ES9251 - 2,5g X 3
RX - micro - 8g
ESC - Swift 10A - 8g
Batt - Stock NineEagles 260mAh - 15g
Vrtula - APC 6x3

S takouto zostavou (40g) som dosiahol identickú váhu lietadla 99g.



Najpodstatnejšia a najzložitejšia bola výmena motora. Ten bol veľmi dobre vložený a zabezpečený proti uvoľneniu. Motor bolo potrebné doslova vyrezať pretože aj keď to človek pri takejto cenovej kategorií nečaká, bol urobbený dobre a jednoducho sa nedal vybrať.

Najprv som urobil horizontálny rez v osi motora a náslene vertikálny vo vzdialenosti, ktorá mi pripadala komfortná pre prácu v sekcií motora.



Keďže nový motor je umiestnený na prepážke, v mieste starého motora vzniklo výborné miesto na ESC. To som pripevnil za pomoci lepivého suchého zipsu. Čo sa týka rozloženia váhy tak starý motor vážil cca 20g. Táto kombinácia síce presiahla predošlú váhu ale stále lepší ťažký nos ako chvost.











Servá boli umiestnené do starej pozície kde bola riadiaca jednotka. Staré tiahla sa dali použiť bez problémov. Kedže tiahla mali plastové oká a bola škoda ničiť pekný drôt so závitom, použil som staré šrúby, ktoré držali motor. Tie som našrúboval do "rúk" serv a na ne nasadil oká. Aby náhodou očko nevyskočilo silou, poistil som ich improvizovanou podložkou z kúska plastu. Servo pre klapky bolo umiestnené a zapojené rovnako ako pôvodné servo.





Voila! Toto bolo potrebné na transformáciu. CCA 3 hodiny práce.

Lietadlo som hneď na druhý deň zalietal. Ako som predpokladal bolo tažké na "nos" ale to som vyriešil sekundovým lepidlom a asi 4g na výškovke.

Zalietavanie prebiehalo v dosť silnom vetre ale aj tak lietalo veľmi dobre čo sa o pôvodnej zostave nedalo povedať. Je veľmi živé a stačí mu minimálna výchylka na serve.

Na pôvodnú batériu lieta asi 6-7 minút. S čím som však nespokojný je ESC swift, ktoré nemá vypnutie motora ale iba akustické varovanie pri slabej batérií.

Mínus je taktiež motor. Potreba veľkej vrtule spôsobuje, že lietadlo pri nízkej rýchlosti a zapnutí plného plynu trhne doľava. Bol by preto vhodnejší motor s väčším kv ako len 1600.

Celkovo lietadlo lieta lepšie ako predtým a vrelo ju odporúčam.

Toto je môj prvý článok. Verím, že som Vás inšpiroval.

Autor Správa
Duchosk
modelár

Príspevkov: 360

Moje modely
Poslať správu
Autor: Duchosk Správa zaslaná: 18. 5. 2014 o 07:52
Dík za návod, inšpiroval ma, asi vytiahnem moju prázdnu Xtru a osadím ju niečim podobným...
Bydlisko: Bratislava ( 58 rokov )
mato321
modelár

Príspevkov: 180

Moje modely
Poslať správu
Autor: mato321 Správa zaslaná: 5. 10. 2015 o 22:22
ahoj,xtra 300 je moj prvy model a tiez som sa zamyslal nad tym ze by to bola parada ak by taketo lietadielko bolo osadene streiedavym motorom a hlavne co by to spravilo stava sa mi totiz u extry ze ak uz je baterka cca 50 percent vybita tak lietadlo uz nieje letuschopne a nedokazem ho dvihnut myslim ze u streidaveho motoru a hlavne silnejsieho taketo nieco nehrozi
Inak si myslim ze po tom co si vykonal takuto zmenu musi byt velmi rychle a SUPER!a mne sa ta zmena jednoznacne paci ak nejake lietdalo prerobit na striedavy pohon tak prave tuto xtra 300
Prosim ta jedna otazka na teba ak startujem cca na 80-90 percentach vykonu tak je normalne ze lietadlo vyleti akoby priamo k nebu?podla oka mam pocit ze to mam dobre vytrimovane uz som skusal aj vytrimovat na vsetky sposoby ale nepomaha ma to tak byt ci mam daco zle?podla navodu sa mi nezhoduje to tazisko co uvadzaju 30-33mm za kridlom resp kridla mi ked podlocim 2 prstami mam pravdepodobne lahky cumak
Bydlisko: BA ( 42 rokov )
Prizrak
modelár

Príspevkov: 1168

Moje modely
Poslať správu
Autor: Prizrak Správa zaslaná: 6. 10. 2015 o 22:13
keď ho podopreš 30mm za kridlom na 2 palce malo by byť v rovine,ak nieje tak ho treba dovážiť
Bydlisko: Žilina,Rajec
mato321
modelár

Príspevkov: 180

Moje modely
Poslať správu
Autor: mato321 Správa zaslaná: 7. 10. 2015 o 20:30
dakujem za radu ,,ako ja zapasim z viacerymi problemami kupil som to uplne nove od niekoho kto si nato netrufol a uz ako nove to malo problem pri skladani ze sa mi dotykali klby serv ako som to zlozil /resp nasadil kridla/potom ked som uz konecne vyriesil vybehol von tak som si pojazdil 20 sekund stoho som tam saskoval hodinu a dolamal vrtule cize zas zabalit proste A JE TO!, kupil som 4 vrtule/vrtulu som doriesil tak ze sa uz nezlomi ani jedna/ ze reku sa stym naucim jazdit a zas tazisko a stejne problemi dalsie pada to lietadlo stale po kridle do lava aj ked som skusal vytrimovat,,co si mam o tom mysliet ze je to lacny sit s ktorym stejne budu vzdy problemy?
Asi vypisem konkurz na niekoho kto stym vie lietat a ukaze mi to
CHEMISTT prepac toto nepari do tvojej sekcie rozmyslam ze ta prerabka co si uskutocnil je nad moje sily ale nasiel som nieco podobne ako xtra 300 len je to cca 10cm dlhsie a sirsie a ma to striedavy motor konkretne Multiplex razzor RR co ty nato ako odbornik?nechce sa ti to zalietat?
Bydlisko: BA ( 42 rokov )
Prizrak
modelár

Príspevkov: 1168

Moje modely
Poslať správu
Autor: Prizrak Správa zaslaná: 7. 10. 2015 o 22:01
pokial točí do jednej strany,tak bude mať zrejme pokrútené krídlo,stalo sa mi to na jednom podobnom,bolo dosť pokrútené a tiež divne lietalo.Nevýhoda tých malých modelov je že musia mať zväčša vyššiu rýchlosť pre let.Na začiatok skôr niečo s väčším rozpätím motorom vzadu(ja som začínal s piper j3cub).Najlepšie skúšať vyváženie,že dáš dole vrtulu a budeš ho hádzať do velkej trávy,podla toho ako sa bude chovať môžeš trimovať/dovažovať
Bydlisko: Žilina,Rajec
mato321
modelár

Príspevkov: 180

Moje modely
Poslať správu
Autor: mato321 Správa zaslaná: 14. 2. 2016 o 15:53
ahojte,tak ja som sa rozhodol tu znova prispiet dokoncil som upravu svoje extry od Nine Eagles aj ked to uz je skor zabudnuty model ale premna stale atraktivny sikovny maly ,netrebalo viacmenej zaidne drasticke upravy za povodny jednosmerny motor sa dal jednoducho a bez uprav vymenit streidavy BL1230 od hobbykingu sadol na miesto povodneho presne,kable som pretiahol na miesto kde bola predtym riadiaČka serva vymenil za digitalne 3x4,1g 800g esc turnigy 10A plush vrtula 5045 primac orange 6kanal baterka 3s 300mah a liedadlo je ako raketa nema problem z vertikalnym stupanim anilen trochu trosku sa navysila vaha ale pri vykone motora 94w to nieje citit absolutne
Bydlisko: BA ( 42 rokov )
branko
modelár

Príspevkov: 38

Moje modely
Poslať správu
Autor: branko Správa zaslaná: 14. 2. 2016 o 18:32
Ja som si takto upravil na radu kolegu model micro Trojan T-28 od Parkzone. Motor 1608 hobbyking - 7g, vrtuľa 4540 oranžová gws, regulátor 7A - Arrowind, batérie 160mAh Turnigy. Motorvá prepážka 1mm preglejka. Okamžite sa zlepšili letové vlastnosti- lietal som každý deň a za každého počasia aj v zime. Model lietal aj za vetra, keď už aj vtáci chodili peši. Na dlhšie lety som dokúpil 300 mAh batérie nano-tech. Bol 100 krát obúchaný a znova polepený a vždy to bola paráda si s ním zalietať. Elektronika ostala pôvodná, len som podľa návodu musel spárovať príjmač, aby to chodilo s brushless motorom. Odporúčam, rady na prestavbu sú na Rc groups....

] ]
Bydlisko: Prešov, č.t. 0911 274 288
chemistt
modelár

Príspevkov: 363

Moje modely
Poslať správu
Autor: chemistt Správa zaslaná: 17. 2. 2016 o 08:00
Pekne ten motor co si tam dal je perfektny ja mam jeho vacsiu 3000Kv verziu 18xx a som s nim velmi spokojny tichy a svizny a dokonca myslim ze aj s tym istym ESC.

Moja prestavba bola bohuzial zavisla na tom ze mi odchadzal prijimac - riadiaca doska aj so servami. Zacali trhat pocas letu a jedno dokonca skakalo do max poloh. Tak som musel pristupit k radikalnemu rieseniu

Ja som tu uz neskorsie prerabky nedaval pretoze som netusil ze sa takto rozbehne cast komentarov ale dnes sem dam poslednu verziu
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 390 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: