autor | správa |
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Ja a kamarat mame motory na ktorych sme robili údržbu. Ja som menil ložisko, tesnenia pod hlavu a klukovu skriňu,novu hlavu som tiež dával. Použivame original ASP sviečku určenu pre stredne motory t.j. od 6,5 - 8,5ccm. Volnpobežnu ihlu na karburatore mame nastavenu na 1/4 otačky, tak ako byva na novych karburatoroch od kupy. Tieto motory su už po zábehu. Hlavnú ihlu nastavujem na necelu jednu otačku, tak 3/4 otáčky. Som si istý, že motor je dobre utesnený a to zadné veko na klukovej skryni, teleso kraburatora a hlava motora. Ked mam motor a aj kamos v horizontalnej polohe a nastavime ho pri plne otvorenom šupatku a hlavnej ihly na plne otačky a nasledne motor natočime o 80-90 stupnov zvyslo nahor tak po par sekundach zdochne a pomoze buď ubrat plyn alebo natočit motor do vodorovnej polohy. Motor sa sprava dobre pri bytovej teplote ale ked ho teraz v zime chcem vonka odskusať tak sa tak chova ako som pisal. Chcem vediet kde može byť problem či to sposobuje len ta zima alebo niečo ine. Palivo pouzivam 85/15. Pred nedavnom som skusal motor ASP 8,5ccm ktory je čerstvo po zabehu a ten ide dobre ako ma aj pri -5 stupnoch a tak isto aj ASP 10ccm motor co som zabiehal a nasledne skušal tiež ide dobre pri minusovych teplotach. Len ta ASP 6,5 a 7,5ccm co su po generalke robia problem v chladnom prostredi za izbovej teploty idu dobre. |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
Ahoj ...moze to sposobovat chlad tym ze ho priliz zachladi ale hlavna pricina je v nastavovani. plny plynsa nenastavuje vo vodorovnej polohe ale vo zvyslej tak ze kamos ti tam supne plne otacky a ty ho drzis zvislo hore pred tym ale otocis hlavnu ihlu na 2 cele otacky...a potom v tej zvislej polohe privieras hlavnu ihlu (mali by sa zvysovat otacky) az do chvile ked zacne motor kuckat alebo stracat vykon...potom ju vratis spet o stvrt otacky na otvorenie.....a mas to no a dalsia vec s tym suvisi a sice ze v izbovej teplote ma iny zmesovy pomer ako v zime....tam vonku vtedy potrebuje bohatsiu zmes....a preto ked ho dvihnes tak zdochne.....nedostava palivo ...ale ked aj ano tak malo....preto pomaha ked vo zvislej polohe uberes plyn, tym mu zavres vzduch a dostava bohatsiu zmes..... ak to spravis vo zvislej polohe to nastavovanie tak mas pokoj a motor musi presne reagovat na povely a pohyby kniplu |
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Zle nastaveny motor. Ihly sa nenastavuju podla matematickej rovnice ,ale podla potreby motora, kedze ti vo zvyslej polohe skape, tak bude chudobny... musis upravit nastavenie hlavnej ihly tak, aby motor spracoval vo vsetkych polohach modelu. volnobeznou ihlou upravujes bohatost zmesy pri prechodoch... tak aby otacky motora sledovali knipel. bez opezdenia alebo zakuckania... |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
No a co som podla teba napisal ja ....Jeťak |
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Ludo: idem to teda skusit tak ako si poradil, hned teraz idem vonka... inac to som este doteraz nevedel o tej zvyslej polohe nahor atd... a uz lietam 2 roky jetylo: co sa tyka volnobeznej ihly skusal som aj viac aj menej a nic dobre sa nedialo, stale to iste, i ked je aj taka pomocka ze treba si dat hadicku na halvnu ihlu a fukat do nej, pri otvarani supatka pri co najmensom otvore v difuzore ma prenikat vzduch fukany cez hadicku ... a potom treba o trocha este prikrutit skrutku volnobeznu .. od kolomana zo stranky na webe sa riadim nastavovanim a zabehom motora, tam ma vela dobrych rad zatial diky idem skusit nastavit motor vonka ponovom a dam vediet |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
Skus a garantujem ze to pojde jak malina.... z vlastnej skusenosti viem ze volnobezna ihla je v ASPčkach na dve veci...na nic a na nic....ja ju mam v ASP15 v trenerovi uplne zavretu a na zemi mam problem ten motor udusit...tak sa dusi a dusi a nie skapat...tak ho skapem handrou do vrtule.... |
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Ludo, asi sme to pisali subezne a ty si to odoslal o nieco skor ako ja. Volnobezna ihla - je nespravny nazov. tato ihla je na nastavovanie prechodov a funguje aj u ASP-ciek... Ked vsak tankujes palivo s obsahom nitrometanu, tak sa jej nepresne nastavenie trochu maskuje prave tym nitrometanom...Pravdou je, ze asp su trochu menej citlive na nastavenie. Viem ze par ludi to nastavuje tou hadickou, ale mna to ucili trochu inak. a spravne nastavenie prechodovej ihly testujem pri prechode z plych otacok do volnobehu. Motor musi bezat pravidelne a po chvili malinko zvysit volnobezne otacky a dalej bezat. Pri prechoze z volnobehu na plne otacky sa nesmie zakuckat ani omeskat. Otacku musia kopirovat pohyb knipla. Bohuzil sa s tym treba dost dlho hrat. Navyse staticke nastavenie pred startom je aj tak trochu nepresne, lebo za letu sa motor sprava trochu inak ako led model stoji, takze je potrebne este dodatocne doladit. trva to nejaky cas, ale da sa to celkom dobre doladit. Potm sa uz s ihlami nehybe. Maximalne hlavnou ihlov trochu upravit zmes v zimnej predvadzke. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
lepšie keď dvaja poradia, ako ani jeden ale je to v tom... na asp 7,5 som mával otvorené asi 1,5 otáčky na necelej otáčke ste lietali nenormálne chudobnú zmes.... neodchádzali vám sviečky? a mohli ste odpálit aj piest.... ale keď ste spokojne lietali, tak ste asi veľa lopingov nedali, ináč by ste na to priśli |
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Takže skusil som ako ste radili, dal som 2 otacky na hlavnej ihle, nastartoval som motor, dal plny plyn a natocil motor zvyslo hore.Potom som otacky na hlavnej ihle uberal a mal som jednu celu aj osminu otacky, tak aby boli dosiahnute maximalen otacky motora. Motor som dal do vodorovnej polohy pri plnych otackach a otacky klesli. To znamena ze slo zase vela paliva do motora ... Takze nepomaha nic z tych rad co som sa dozvedel a co som skusal aj sam, ale mam podozrenie na palivo od kamarata co mi dal kedze mne uz doslo. Je to palivo FAI 85/15 5L. Problem je v tom ze na kamaratovom palive sa to takto sprava divne jeho aj moj motor a este co je divne dokonca moja 8,5ka motor funguje na necelej jednej otacke, ktory na mojom palive FAI 85/15 5L fungoval na jednej celej otacke aj 3/4. No nic uvidim ked si kupim nove palivo ako sa to bude chovat. Lebo tento problem riesim 5 mesiacov a na nic som zatial neprisiel okrem toho podozrenia na palivo. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
noo, to potom neviem ako.... ja som vždy používal len syntetiku - olej fuchs - a u lietadiel som dával 5% nitra.... a motory natočil a lietal aj Braňo vo svojich začiatkoch, keď mal asi tak 10 rokov.... ja som ricín v dome nemal.... |
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Uvidíme ako sa to bude spravávať keď kúpim to palivo nové. Dosť som si čítal o tych syntetickych olejoch a ricinu, rozdiel je v tom ze synt. olej neuspini tak motor a lahšie sa čistí než rícin, ale rícin ma lepšie vlastnosti mazania pri vysokej teplote. Doteraz rozmýšlam nad možnosťou namiešať si vlastné palivo no problém je s prísadami methanol zohnať a ricin čo je len na predpis v lekárni aj keby som už použil syntetický olej stále nemám methanol. |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
methanol zoženieš ľahko v česku tam ho majú dost |
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
no hej ceska palenka ale neviem ci tam davali methanol CH3OH alebo ethanol C2H5OH ... ten ethanol je tusim to co obsahuje denaturovany lieh alebo palenka ... |
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Methanol sa da kupit aj na Slovensku, nie je drahy. Drahy je ten specialny olej ,ktory do toho treba pridavat. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ja som pouźíval fuchs aerosynth 2 orange.... kupoval som ho v nejakom veľkosklade Fuchs pri banskej bystrici... 5 litrovú kanistru |