Pridané: 12. 10. 2009 o 18:18 | ID článku: CLA3 | Zobrazenia: 23084x | Komentárov: 42 | Autor: Brano
Autor | Správa | |
mihal modelár Príspevkov: 569 Moje modely Poslať správu |
to povedz tomu co pise preklad alebo predavacovi proste to tak maju zauzivane lipolka najdlhsie vydrzi ak ju pouzivas v rozmedzi 40%-95% a tahaz znej prud okolo 10C moze byt aj viacej ale je dobre dorobit si medzi reg a baterku kondiky aby boli maximalme znizene narazi prudu.500cyklou s s minimalnou stratou kapacity mas istu v priebehu 2 rokov samozrejme po dvoch rokoch baterky odchadzaju same |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Mobil s LiPolkou. : : : |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Na starých mobiloch možno boli LiPolky batérie. Ja som vymieňal úplne vymlátenú batériu zo staršieho HP PDA a fakt tam bola LIPO! Novú som kúpil, ale tá už bola Li ion, ktorá sa bežne používa. Prekvapilo ma to, ale až potom som si uvedomil, že po prekročení 20% nabitia batérie vydržalo PDA len niekoľko minút, pričom som nadával, že posledná pätina baterky sa nemôže tak rýchlo vybiť. Vybila. Li Ion drží do posledného percenta konštatnté vybíjanie v PDA. |
|
daggerf102 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Sonny Erikson k 530i baterka LI polymer 3,6V Type CBA-0001003 950 mA, Motorola RazrV3, Motorola V-520,
Samsung E-250, atď neviem prečo vo všetkých mám LI polymer nie LI-ion maju 3,7V, ale ani LI-ion nenajú memery efekt. Pravda však je, že s LI-ion a ž také skúsenosti nemám. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Ja so mal zatiaľ mobilov asi 6 ale LiPol som v žiadnom nemal /našťastie/ preto mi to bolo čudné.
LiPol v mobile životnosť asi nič moc. |
|
mihal modelár Príspevkov: 569 Moje modely Poslať správu |
sony ericcsonny vsetky maju lipo najstarsi pouzivany co mam ma 3roky ked bol novy drzal mi tyzden teraz 5 dni pouzivam ho cca rovnako a nem s tym zle skusenosti.ba dokonca lepsie ako s lion |
|
daggerf102 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
no dosť bolo mobilov, v modeloch je prúdová záťaž, tak čo je lepšie LI-pol, Alebo LI-ion?. Ked sa dobre staráš o LI-pol znesie prúdové zaťaženie lepšie, hoc LI-ion zas znesie podvybitie. Súhlas? VEc názoru a skúseností. |
|
mihal modelár Príspevkov: 569 Moje modely Poslať správu |
praveze ani lion nema rado podvybitie v tomto su si rovnocenne lionky su tvrdsie zdroje a maju lepsie prudove zatazenie ale rychlo makkmu a su drahsie dnestne lipolky su na dobrej urovni aj tvrdostou uz |
|
daggerf102 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
No ja osobne ostanem verný LI-polkám. Ten 0,1V na článok mi za nové laborovanie nestojí. Som s nimi spokojný, a ako tak ich poznám, a viem čo si k nim môžem dovoliť. Inak absolútny súhlas s adminom, neskladovať LI-pol nenabité, aspoň raz za dva mesiace mimo sezónu dobiť (nie vybiť a nabiť), a nikdy ich nenechať aj po lietaní vybité. |
|
GothaR modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
Ake mate skusenosti s nafukovanim Li-Poliek? Mam doma niekolko tychto: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8936 a vsetky su uz trochu nafuknute, no tvrdostou mi to pripada iba ako keby bol nafuknuty ten plastovy obal. Pocul som, ze je to tym, ze sa nabijaju velkym prudom, no najviac som im daval tusim 1-1.2A, vybijanie je tiez pod hranicou 25C, taktiez nikdy neboli vybite pod minimalnu uroven. Co to sposobuje?
PS: zo svojej kapacity nestratili nic, stale drzia ako nove a okrem zmeny vzhladu tam nie je ziadny rozdiel oproti tomu ked boli nove. |
|
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
ja mam 2x dualsky 1300 mAh 11,1 V a maju nieco okolo tych 200 cyklov, zatial slapu ako treba, no tak isto sa im trocha zväcsil objem, po lietani mam pocit ze nemaju vela od toho aby explodovali ale chvala bohu zatial nic... cim to je nwm povedat |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Dovolil som si zopár úprav |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Dakujem, tam kde som videl rozdiel, som to opravil, dufam, ze na spravnych miestach |
|
Thom.Borg modelár Príspevkov: 76 Moje modely Poslať správu |
Viacerí tu píšete, že lipolka pod 2,7 alebo 3 V sa už môže vyhodiť, je to síce pravda, ale ja mám s lipolkam aj trošku iné skusenosti. Mal som lipolku (3 čl.), ktorá po pripojení na balancér sa nechcela nabíjať..že vraj vadná...tak som ju rozobral na samostatné 3 články a meraním zistil, že na jednom článku 0,7 V a na ostatných dvoch 1,9 V.... Ani po samostatnom pripojení jednotlivých článkov na nabíjačku mi to nechcelo začať nabíjať. Tak som skúsil taký trik čo som sa naučil v jednom servise kde som robil s takými baterkami.. Pripojil som ju na regulovatelný zdroj, napätie PRESNE nastavil na 4 V...prúd obmedzil na 1,5 A a nechal chvílu tak (cca 5 min.) Na začiatku po pripojení bol odber maximálny (1,5A) ale postupne klesal.... Po tých 5 minutách už bateria dosiahne napatie 3 a viac V , je to však "makký zdroj" , lebo hned po pripojení záťaže klesne napatie na minimum (v mojom prípade 1,9)... Ale keďsom po "rýchlonabití" tým zdrojom pripojil bateriu na nabíjačku začalo to nabíjať a v pohode mi to nabilo... Zatial mi tá bateria slúži, aj keď mám z nej už iba dvojčlánok, lebo ten tretí čo bol pod 1 V sa už takto oživiť nepodarilo. Je to podla mna rôzne, takže neberte toto ako návod na oživovanie lipoliek !!!!!!!!!!! ....a hlavne to neskušajte keď sa na to necítite, môže dojst k urazu..všetci vieme že lipolky radi horia a vybuchujú |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Tá baterka čo ti slúži už má väčší Ri a ani zďaleka nedá také prúdy a krivku vybíjania ako by mala. To nevylučuje že pri malých prúdoch sa nedá používať. Dôležité je aj ako dlho bola podvibitá. Čím kratší čas, tým skôr sa ju podarí zachrániť. |