autor | správa |
housing modelár ![]() Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
JK budes mat zo Saita určite obrovsku radost. Výborná voľba ![]() |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
To dúfam. Pred chvíľou som "odpálil" objednávku a už len netrpezlivo čakám.... ![]() ![]() |
Waldas modelár ![]() Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Do coho to pojde? Tiez som si nadelil pod stromcek saito. FG-40. Pevne verim, ze nesklame ![]() |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Po dlhom čase by som chcel dokončiť Comper Swift .... http://www.jkmodel-pt.estranky.cz/clanky/comper-swift-xxl/stavbamodelu.html |
Waldas modelár ![]() Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Pekne lietadlo. Chcel by som sa opytat, tu tycku, co sa pouziva namiesto sytica, mate stale namontovanu v karbutatore, alebo ju namontujete len pri starte a hned potom ide dolu? |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Pozrel som manuál, už viem, o čo asi ide, aj keď, podotýkam, praktickú skúsenosť nemám. FG-40 má karburátor, ja to volám walbro-like = walbru podobný. FG-21 má iný. Tá tyčka (podľa časti "B" manuálu) slúži pri vytiahnutí ako sytič pri ručnom štartovaní motora. (pretáčať, kým motor nevydáva syčavý zvuk... ). Pri elektrickom štartéri sytič vraj netreba. Podľa mňa, ak nebudeš potrebovať nastavovať voľnobeh, tak tú tyčku (choke bar??) nebudeš musieť odstraňovať. Malo by to mať závit M3,5... Toľko moja úbohá "američtina"... |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
FG-21 je už doma. ![]() |
housing modelár ![]() Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
JK super !!! Daj potom vediet ci to naplnilo tvoje ocakavania ked s tym prvy krat vyletis ![]() |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Určite nič nezatajím... ![]() |
shark modelár ![]() Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
![]() http://www.modelarstvoimi.sk/saito-fg-30b---291-ccm/produkt/73/236 |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Podľa mňa na tento model stačí aj FG-21. FG-30 je zbytočne veľa. Aj výkonovo aj zbytočne veľkou hmotnosťou samotného motora v porovnaní s FG-21. Texan nie je 3D akrobat. FG-21 mám doma od minulých Vianoc, žiaľ ešte neletel. Má za sebou len pár nádrží na stojane. Kúpil som ho do Swifta ( http://www.jkmodel-pt.estranky.cz/clanky/comper-swift-xxl/stavbamodelu.html ) s predpokladanou letovou hmotnosťou 6 kg a myslím, že to bude výkonovo stačiť. Len keby bolo viac času na stavbu ![]() |
shark modelár ![]() Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Tak chcel som to výkonovo viac kôly tomu že nedaj boh keby sa stýmto niečo stalo tak by bol potom do niečoho trochu väčšieho.A už pár krát sa my vyplatilo premotorovanie modelu.No ale ten tvoj model je hornoploch čož môj je dolnoploch. |
Waldas modelár ![]() Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Kup tu 30-ku. Plyn mozes vzdy ubrat. Ja ju mam v mojom piperovi a je tam akurat. A ten texan si bude pytat sem tam aj rychly prelet ![]() |
JK modelár ![]() Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Ono ani tak nezáleží, či je to horno- alebo dolnoplošník, ide skôr o to, aké je plošné zaťaženie daného lietadla a či to lieta aj na vztlaku, alebo to len visí na vrtuli. Taký je potom letový prejav. A ak je to maketa (polomaketa), malo by to aj tak lietať. Citlivej pilotáži sme sa museli naučiť niekedy dávno, keď sme začínali lietať elektrolet s dýchavičnými Speed 400 a nejakej rezerve výkonu sme mohli len snívať... ![]() |
Waldas modelár ![]() Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Mas pravdu. Len je treba pozriet, ci potom nebude musiet zbytocne dovazovat pol kila olova dopredu. Mne sa to stalo na Beaverovi. |