autor | správa |
housing modelár Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
JK budes mat zo Saita určite obrovsku radost. Výborná voľba |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
To dúfam. Pred chvíľou som "odpálil" objednávku a už len netrpezlivo čakám.... |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Do coho to pojde? Tiez som si nadelil pod stromcek saito. FG-40. Pevne verim, ze nesklame |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Po dlhom čase by som chcel dokončiť Comper Swift .... http://www.jkmodel-pt.estranky.cz/clanky/comper-swift-xxl/stavbamodelu.html |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Pekne lietadlo. Chcel by som sa opytat, tu tycku, co sa pouziva namiesto sytica, mate stale namontovanu v karbutatore, alebo ju namontujete len pri starte a hned potom ide dolu? |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Pozrel som manuál, už viem, o čo asi ide, aj keď, podotýkam, praktickú skúsenosť nemám. FG-40 má karburátor, ja to volám walbro-like = walbru podobný. FG-21 má iný. Tá tyčka (podľa časti "B" manuálu) slúži pri vytiahnutí ako sytič pri ručnom štartovaní motora. (pretáčať, kým motor nevydáva syčavý zvuk... ). Pri elektrickom štartéri sytič vraj netreba. Podľa mňa, ak nebudeš potrebovať nastavovať voľnobeh, tak tú tyčku (choke bar??) nebudeš musieť odstraňovať. Malo by to mať závit M3,5... Toľko moja úbohá "američtina"... |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
FG-21 je už doma. Prvé dojmy? Paráda! Perfektné, precízne spracovanie, nič to (v porovnaní s ROTO 25) neváži.... Ak bude aj behať tak perfektne, ako perfektne vyzerá = maximálna spokojnosť. Do modelu pôjde motor invertne, budem musieť ešte asi dokúpiť výfukový adaptér - koleno - 90°, ak chcem výfuk ukryť pod motorový kryt. Ale to je hudba budúcnosti.... |
housing modelár Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
JK super !!! Daj potom vediet ci to naplnilo tvoje ocakavania ked s tym prvy krat vyletis |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Určite nič nezatajím... |
shark modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Zdravím.Na začiatok prajem všetko najlepšie do nového roku.Páni so Saito klubu potreboval by som poradit.Ježiško my doniesol AT-6 Texan.Rozpätir 2,10 m.Dlžka 1,47m a letová váha 4,9kg.A chcel by som tam dať tento motor Saito FG 30b a chcel by som tam aj neakú 3listú vrtulu no a teraz prišla vaša chvíla.Hodnote a radte.Dík. http://www.modelarstvoimi.sk/saito-fg-30b---291-ccm/produkt/73/236 |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Podľa mňa na tento model stačí aj FG-21. FG-30 je zbytočne veľa. Aj výkonovo aj zbytočne veľkou hmotnosťou samotného motora v porovnaní s FG-21. Texan nie je 3D akrobat. FG-21 mám doma od minulých Vianoc, žiaľ ešte neletel. Má za sebou len pár nádrží na stojane. Kúpil som ho do Swifta ( http://www.jkmodel-pt.estranky.cz/clanky/comper-swift-xxl/stavbamodelu.html ) s predpokladanou letovou hmotnosťou 6 kg a myslím, že to bude výkonovo stačiť. Len keby bolo viac času na stavbu |
shark modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Tak chcel som to výkonovo viac kôly tomu že nedaj boh keby sa stýmto niečo stalo tak by bol potom do niečoho trochu väčšieho.A už pár krát sa my vyplatilo premotorovanie modelu.No ale ten tvoj model je hornoploch čož môj je dolnoploch. |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Kup tu 30-ku. Plyn mozes vzdy ubrat. Ja ju mam v mojom piperovi a je tam akurat. A ten texan si bude pytat sem tam aj rychly prelet tak nech to vyzera... |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Ono ani tak nezáleží, či je to horno- alebo dolnoplošník, ide skôr o to, aké je plošné zaťaženie daného lietadla a či to lieta aj na vztlaku, alebo to len visí na vrtuli. Taký je potom letový prejav. A ak je to maketa (polomaketa), malo by to aj tak lietať. Citlivej pilotáži sme sa museli naučiť niekedy dávno, keď sme začínali lietať elektrolet s dýchavičnými Speed 400 a nejakej rezerve výkonu sme mohli len snívať... . Isteže výkonová rezerva je dobrá vec a ak plánuješ motor aj do väčšieho modelu?... Osobne som však toho názoru, že model by nemal voziť žiadnu zbytočnú váhu, aby z toho nebol šuter visiaci na vrtuli, aj pohon by mal preto byť nielen výkonovo, ale aj hmotnostne optimalizovaný. Pre tento 5 kg "ťažký" Texan však FG-21 bohato stačí, na 7,5 kg ťažký Cherokee je to samozrejme málo, tam si to tú FG-30 pýtalo, .... |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Mas pravdu. Len je treba pozriet, ci potom nebude musiet zbytocne dovazovat pol kila olova dopredu. Mne sa to stalo na Beaverovi. |