autor | správa |
JK modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Boh vie, čo je to za stavebnica a s akými ťažkými motormi konštruktér modelu počítal. Pri vlastnej konštrukcii sa to dovažovanie dá ustrážiť, aby si nemusel voziť zbytočné olovo. Krátkonosé stroje - tam je problém vždy, to ostatne platí pri všetkých modeloch, počnúc gumákmi. |
shark modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Výrobca je Black Horse. |
pgrno modelár Príspevkov: 164 Moje modely Poslať správu |
Ahojte. Nenašiel by sa niekto kto by mi vedel pomôct s nastavením karburátorom na motore Saito fg-30b ? Ideálne niekto z Bratislavy a okolia? |
valenttomas modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Zdravim. No ja si tiez neviem rady s Saitom 30 FG. Dostal sa do mojich ruk takmer novy (jedna skusobna nadrz) no rozkruteny. Dal som vyrobne nastavenie 2 1/4 otacky hlavna a 4 1/4 prechodova. Trapim sa, trapim a neviem ho dostat nad 5 300ot/m. Vrtulu mam predpisanu 16/8. Inak to je prekrasny motor, ten zvuk je krasny. No ked chcem ist cez tu magicku hranicu 5000 otacok, tak zacne vynechavat, aj by chcel ist do otacok, no zrazu nejde. So zhavikmi lietam 15 rokov a vsetkym modelarom na okolo ich nastavujem, ale saito ma trapi... Sam neviem ci je zly predstih, alebo ihly. Sem tam striela do karburatoru, Ked dam plny plyn tak sa mi v vzduchovom difuzore robi taka hmla. Mam podozrenie ako keby saci ventil uplne nezatvaralo... https://www.youtube.com/watch?v=4R7pBSXcors&feature=youtu.be |
pgrno modelár Príspevkov: 164 Moje modely Poslať správu |
nikto z BA a okolia co sa vyzna v motoroch SAITO? |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Neviem co vsetko si skusal, ale mam tento motor a tiez som si ho rozsteloval, tak skusim poradit. Ked mas na tom vybehanu iba 1 nadrz, tak s predstihom nerob nic. Skus este raz nastavit ihly na zakladne nastavenie. A hlavne nastav hlavnu ihlu na to co treba aj prechodovu ( raz sa mi stalo, ze som H ihlu nastavoval ako L a opacne a motor nechcel ist). Zatvor vsetky ihly, H otvor o 2,5 otacky a L o 4 a 1/4 otacky. Kup si novy benzin a zarob ho 1:20. Ono ten motor este nieje zabehnuty. Skus ho nastartovat (dolu hlavou, aby sa poriadne premazali vahadla), nechaj ho zohriat a kludne v nom spat dalsi liter benzinu na bohato, tak ze budes uvolnovat H ihlu az tak, ze bude ledva zvladat 4000 otacok pri plne otvorenom karburatore a bude v taroku (brblavy, nepravidelny chod). Sem tam pritiahni hlavnu ihlu, zvysi otacky (na 10s do plnych) a potom ju znovu otvor na 4000ot. Po spaleni benzinu nastartuj, nechaj poriadne zohriat na zvysenom volnobehu (3000 - 4000ot), kludne 20 - 30s. Potom mu daj plny plyn a zacni pritahovat hlavnu ihlu, az pokial dosiahnes max otacky. Potom ju povol, aby si pocul, ze motor stratil trochu otacky. Podla ucha to rob, nie otackomer. Prechodovu ihlu nastav tak, ze ked potom pridas z volnobehu na plny plyn a zakasle, tak ju pootvor o 1/8 otacky. To je vsetko. Ked by to aj tak neislo, rozober karburator na cistu bielu handru a poumyvaj to technickym benzinom, hlavne prefukni ihly. Samozrejmost je pouzivat filter pri tankovani z bandasky do nazdrze v lietadle, lebo na pumpach je velky bordel. Snad som pomohol. Bojuj |
valenttomas modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
motor ma za sebou 2 litre... vsetko som nastavil podla navodu, motor do 5000 ot/min ide ako hodinky, ako nahle zatahujem hlavnu ihlu (menej ako 3,5-4 otacky), chcem ist s otackami vyssie, zacne vynechavat, prska do difuzora (mam ho invertne, tak to vidim) a ma taky sicavy zvuk, ked posuniem casovanie nadoraz proti smeru hod. ruciciek, (neskory predzapal), motor ide krasne no nema ziadny vykon a ide do tych 5000 ot/min, ked zacnem hybat predzapalom k stredu, tak je to len horsie a horsie, dnes som si z roboty pozical silomer, tak nedostal som sa cez 2kg tahu, co je bieda... Keby som nebol "motorar" tak nepoviem pol slova Ked si pustam videjka na youtube, tak tie motory maju aj uplne iny zvuk ako moj. Velmi nerad, ale asi to aj ja vidim na tu bielu handru a komplet precistenie, prekontrolovanie... |
housing modelár Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
valent mam podozrenie z s tym tvojim motorom asi nie je vsetko v poriadku podla vide co si sem uploadol. Skus ho reklamovat tam kde si ho kupil. |
valenttomas modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
reklamacia nie je mozna, kedze motor stal 3-4 roky v polici, Po 4 mesiacoch trapenia a konzultovani so servisakom, japoncami, americanmi a nespocetne vela diskusiami som spravil to, ze som kupil na hobbykingu zapalovanie za 20eur, original saito zapalovanie za 150e letelo cez celu dielnu, zalozil cinske zapalovanie, uchlastany, totalne rozkruteny motor som raz pretocil a motor ide ako tie najdrahsie pozlatene rolexi, proste parada, zrazu nema ziadne vybracie a vykonu na roznavanie PS: nemate nejaky figel ako nasat tieto motory, ktore nemaju sitic? ked zapcham prstom sanie, tak ako na zhaviku, tak nasaje celu 15cm prazdnu hadicku ako nic, ale ked zalozim "haubnu" tak som skoncil |
housing modelár Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
Valenttomas ja to riesim tak ze si vysielacom resp. servom zavriem karburator uplne tak aby tam neostala ziadna medzera a nasajem palivo tocenim vrtule, pritom rukou zapcham vyfuk. Potom zapnem zapalovanie a nastavim plyn tak ze na karburatore je mala skara a nastarujem. Eto vso |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Ja to robim tak isto, akurat ze nezapchavam vyfuk. Ked sa mi pri nastavovani stalo, ze sa mi ani tak nechcel nastartovat, tak som musel povolit volnobeznu ihlu a potom uz isiel ako hodinky. Daj sem link na to zapalovanie. Sa mi zda, ze mam trosku poskodeny kabel pri fajke, tak nech neplatim 150 EUR... |
valenttomas modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Nazdarek, no to zapalovanie ma isty figel, myslim to cinske... ma opozdenie 20-30 stupnov, takze treba do motora navrtat nove diery a zavity a odfrezovat aj z bloku kusok, ale pohode lebo je to makky material... Tu je odkaz http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45878__Replacement_Complete_Ignition_Set_for_Single_Cylinder_Gas_Engines_EU_Warehouse_.html ale asi by som pozrel este nejake bez opozdenia, je to uplne jedno ake tam pojde 2-taktne zapalovanie... |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Zdravím Saito klub..... dostal sa mi do ručičiek motorček Saito 115 štvortakt žhavík 19 ccm......ja by som sa chcel opýtať či má niekto skúsenosti pri týchto alebo podobných Saito motoroch s krmením týchto motorov ricínovým doma miešaným palivom....mám 200L sud paliva a neplánujem kupovať ďalšie nenormálne predražené palivo..... Už som stihol motor preštartovať /spapal dve nádrže/ a preštelovať na ricín a myslím si že by to v podstate aj šlo.....motor beží pekne na max. otáčky a dobre si drží aj volnobeh /otáčkomer nemám...nastavujem na uši/....len sa bolo treba pohrať s ihlami... parádne reaguje aj na prechody a to som mu namiešal len 3% nitro..... palivo miešam v pomere 85:15+3%nitro.......no zaujímal by ma názor aj iných užívateľov žhavýkových Saito motorov.... S pozdravom DT Edy..... |
housing modelár Príspevkov: 945 Moje modely Poslať správu |
palci72, ja mam saita uz niekolko rokov, no ricin som nikdy nepouzil, stale len Rapicon, cize mazanie syntetickym olejom. Myslim ze vacsina majetilov Saito zhaviacich motorov pouziva taktiez Rapicon resp. palivo so syntetickym olejom a samozrejme s nitrom 10-20%. |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ja som si nastavil ventily, vyladil karburátor a zdá sa mi že ten motor neprotestuje...vrčí v pohode na vysokých otáčkach a drží si aj pekný volnobeh.... Kamarát lieta s ASP-čkom 20ccm štvortaktom a myslím že je to tiež v pohode....a ani tá spotreba nie je taká veľká.....ja viem že nedosiahnem tie max. otáčky ako pri vyššom nitre ale lietať sa stým dá....ťah to má pekný....keď držím lietadlo medzi nohami tak mi výškovka dáva pekne znať do lýtka že by to šlo..... Nechcel som a ani nikoho nepotrebujem presviečať že treba lietať na ricín.... ja som len chcel vedieť že či má aj niekto iny skúsenosti s týmto palivom na štyri doby.....Ono ten rapikon alebo tie nové palivá určite s tým nemajú problémi ale..... tá terajšia cena???.... |