autor | správa | |
walkera modelár Príspevkov: 1140 Moje modely Poslať správu |
Aké máte skúsenosti s týmto motorom? Mám radšej kúpiť OS alebo toto stačí do modelu racek? Mávate s týmto motorom problémy? |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
za mna - rozhodne kupuj, ASPcka su super pre hobby modelarov, a usetris kopu penazi pri vstupnej investicii. Ak by si to aj chcel zodrat, tak to by si musel brutalne vela lietat, ale za tie peniaze by si potom opat mohol kupit novy |
|
Avion modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
V pohode ASP lietajú neviem prečo by to nemalo stačiť do modelu Racek. Zober si s akými motormi tento model za svojej éry lietal a tešili sme sa.Ale samozrejme dnes sú iné možnosti napríklad aj elektro. Takže podľa peňaženky. |
|
walkera modelár Príspevkov: 1140 Moje modely Poslať správu |
Jedná sa mi o to že som sa spýátal modelára ktorý mal ASP 2,5ccm a mal s ním problémy. Ťažko sa ladil... Naladil ho na jeden let a ďalších 5 to bolo nanič. Ak by sa mal znovu rozhodnúť tak že si radšej tých 20E priplatí na OS |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Aj mna by zaujimali skusenosti s ASP 2.5, ale naozaj s 2.5 ccm a nie vseobecne s ASP. Prave. Ten modelar je asi od nas a tu dvaapolku mu naozaj nevedel nastelovat modelar, ktory sa dlhorocne zaobera malymi motormi, aj dvaapolkami MVVS, ... Male osmaxy LA idu naozaj uplne inak. Toto su odo mna ale iba nepriame skusenosti - ja robim a lietam elektricky. Ale teda velakrat som cely zababrany od ricinu. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
ja som konkatne ASPcko 2,5ku mal, avsak v aute. Bola to paráda, je to už zo 5 rokov - ale motor šiel úplne super, nijako som ho nemusel prelaďovať, šľapal ako hodinky, a auto išlo parádne. Proste radosť jazdiť... ten, čo s ním je problém je možno len "zlý kus" - ťažko povedať, ja som naň nemohol dopustiť |
|
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Tu ASP 2,5cc som mal ja, boli s nou problemy,,, Ten modelar mi to dostelovaval, ale aj tak,,, Na zemi isla, ale vo vzduchu haproval... V aute je to uplne nieco ine, tak isto aj v lodi..... |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
jasne ze to je ine v aute, alebo kdekolvek inde...ale v aute z toho zmykas maximum, a vravim, siel ako hodinky |
|
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
ved prave preto, isiel na maximum, ale prechody, a na nejake maketove lietanie a stale packovanie s plynom to urcite neni.... |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
celkom zaujimava debata..... len neviem ci do historickeho retro modelu je potrebne riesit nejake prechody. Model Racek,do ktoreho chce zmienovany motor Marek namontovat (v povodnom prevedeni lietal ako volny) stupal na konstantne nastavene otacky cca 20 sekund. Bola tam nadrzka z nosneho kapatka a detonacny motor Jena 2,5ccm. Ak che zachovat podobny sposob lietania nepotrebuje riesit prechody ako u akrobata, alebo u auta. Staci spolahlivy chod na volnobehu a na nejakych vyssich otackach. Nemusia byt ani maximalne. By som to uzavrel porekadlom... ucel svati prostriedky. Ps. mozna by obcas prospelo riesit problem v konkretnych suvislostiach a nevytrhahavat z kontextu. V tomto pripade ide o pouzitie motora za primerane peniaze v skolnom retro modeli (rok vzniku 1964). Cielom je zoznamit sa s konstrukcnym riesenim a technologiou stavby modelov z obdobia 1950-1970. Zaroven si oprobuje i vtedajsi sposob lietania ( moze sa riadit bud pravidlami FAI, alebo niektoreho SAM klubu a skusit jak volnu tak RC variantu modelu). Vzhladom na sucasne (ne)moznosti vyuzivania vhodnych ploch k beznemu lietaniu s volnymi modelmi , bude model uz od pociatku upraveny a doplneny RC vybavenim, aby s nim mohol Marek cielne sadat na vytycenu plochu a nehladal ho niekde v repkovom, alebo kukuricnom poli. Ak to zvladne , moze potom postavit historicky model (podla vlastneho vyberu), ktory bude vyhovovat europskym pravidlam SAM tj .vznik originalu do roku 1950. veka |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Suhlasim. Ale treba uvazit, ze ten motor bude mozno v buducnosti vyuzity aj na ine modely, kde budu ine naroky na motor. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1407 Moje modely Poslať správu |
A vlastne o akú 2,5-ku ASP ide ? Sú dva v predaji ,starý a nový s modrou hlavou |
|
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
U mna sa jednalo o novy model s modrou hlavou, a myslim si, ze aj walkera rozmysla nad novym modelom.... |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
s tym si dovolim nesuhlasit, pretoze ak pri aute nie su "potrebne" dobre prechody, tak potom uz neviem kde. Samozrejme, pri lietadle zly prechod moze znamenat aj koliziu modelu, no pri aute je prakticky nemozne jazdit bez vybornych prechodov a s plynom sa na aute nabrnkas milion krat viac ako na akomkolvek lietadle...asi nikto nejazdi s autom stylom takym, ze urdrziava konstantne otacky cca 200m, otoci sa a ide to iste... s lietadlom sa to casto prave tak robi |
|
walkera modelár Príspevkov: 1140 Moje modely Poslať správu |
Tak potom neviem... Spýtam sa teda takto: Tí čo ste ho mali, keď ste ho naladili... vedel si udržať vysoké otáčky a potom voľnobeh tak ako spomínal veka? EDIT: Áno, rozmýšľam nad tým s modrou hlavou... |