Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5
autor správa
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 17:59


Ahojte,

táto téma vznikla za účelom podpory záujemcov postaviť si loď kategórie MINI ECO, ECO EXPERT a FSR E.

Technické záležitosti, ladenie, jazdenie...nech sa páči pýtať sa
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 18:55
Kormidlo kde zohnat? Potrebujem na sharka co je eco dakujem
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 19:26
Výraz ECO: z histórie to malo byť "economy" teda lacná klasa.

Pod týmto pojmom sa hovoria lodné trupy s plnoponoreným náhonom, jazdia na predpísanej trati rovnostranného trojuholníka A=30m
Jazdí sa na čas, tj na 6minút, naraz maximálne 8 lodí.

Kormidlá na eco lode: http://eshop.mmodely.cz/eco-c2649/
Bydlisko: Komarno
Bubko
modelár

Príspevkov: 9

Moje modely
Poslať správu
Autor: Bubko Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 21:11
Servus všetci. Teraz som to tu objavil a keď budem mať trochu času tak sem hodím nejaké fotky a info k tomu. Práve dokončujeme nového experta a začínam stavať Fsre.

Fsre a Expert
Bydlisko: Jevíčko ( 45 rokov )
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 21:16
Halleluya Tomi!

Panove, tento gentleman s bratom Jancim uz cosik vystruhali a odjazdili s Ecami.

Super ze si sa ozval, cenim si to ak prispejes v mene vsetkych nadsencov!


To nie je nahodov F1-ka pod Eckom?
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 21:20
Netestovali ste tieto lode uz v holiciach minuli rok? Lebo pripadaju mi take iste ako tie co ste tam mali len v inich farbach
Bubko
modelár

Príspevkov: 9

Moje modely
Poslať správu
Autor: Bubko Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 21:46
Trup na Fsre je rovnaký , len ho postavím s trošku inak. A tá F1E bude nový expert. Chceme otestovať odlišnú koncepciu do budúcna.
Bydlisko: Jevíčko ( 45 rokov )
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 25. 1. 2017 o 22:25
Veru, keď sa pozerám, že aj mini eco sa pooomáááli varcia od okrýdlencov ku klasike (Karcsi mal zasa pravdu )- Joci to len zlízal.

Nech prorok z teba hovorí Tomi.

Pozn: koncom 90. rokoch sa klasické trupy začali meniť na kvázi okrýdlené lode v kategóriách ECO. Cieľom zúžiť omočenú plochu, dostať trup od hladiny- defakto zrýchliť jazdu, znížiť odpor.

Klasické eco tých tej doby bol Shark



A ako sa to menilo?...chalani JAG team boli pioniermi tejto okrýdlenej story





Až po 2000roku Harald Melchert to dizajnovo dotiahol myslím do absolútnej dokonalosti. Jeho dizajn sa dodnes aplikuje s rôznými metódami.






Istá škola číňanov išli cestou hybridu- klasický trup s dorobeními krýdlami, iná cestou ala Melchert



veteráni ako Károly Kukorelli (QK) a Jozsef Tóth (TP) ostali pri klasike (sem tam nejaké pseudokrýdlo)
QK:


TP:



A myslím Tomáš, že cesta je daná!
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 08:31
Viem ze z mini ecom sa asi nehrate nikto ale mam fleu expert viem ze je to trup z roku pana ale mam ho velmi rad mam tam chinu 2040 3450kv z 24mm vrtulkou regulator 25A bateria zippi 2200mah 3S tazisko mam asi 2mm pred tim ako mi vichadza stevenka z lode uhol mam najmensi aky sa da dokonca som musel zbrusit z gelcoatu aby mi lahko chodila vrtula mam problem s tim ze chodi pekne stabilne ale ked pridavam postupne plilyn tak ide pekne stale zrychluje az do urciteho momentu kedy aj na rovnej hladine viskoci a spravi zopar kotrmelcou co s tim zatial som asi na 80% vykonu bezpecne pomohla by klapka? Rad by som vitiahol z motora maximum aj za cenu ze sa s tim bude dat jazdit len na sklenenej hladine
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 10:24
Pokial ti to robí Immelmana v smere chodu hod. ručičiek, tak možno ballast na lavú stranu to kompenzuje (baterky na lavo kolko sa dá + 10-20g olova.

Dynamicky sa to dá doladiť s nagitovaním malého klýnu na dno na pravú stranu. Na fotke vidno, že pretekár musel toto gytovanie aj na krýdlo natiahnúť.

Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 10:45
praveze ono to nerobi na stranu ono to skorej vizera ze ako by sa zdvihla spica a podfuklo ju? a dakedy sa pichne do vody zavisi od toho ako rychlo pridavam plyn teraz som posunul motor o 4mm dopredu skratil hriadel o 2mm v zadu pri vrtuli a spravil offset osi hriadele a motora o 1,5mm od stredu na lavu stranu ked rozmrznu jazera pojdem skusit ci stale ale dufam ze sa to zlepsi
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 10:56
Offset vektora tlaku ti skôr pomáha eliminovať klopný moment. na poždľžnu stabiulitu rozumne polha motora smer doperdu a splostenie uhlu vektora tlaku (uhol steveny).
Flea tiež bola na 400ku Mabuchi koncipovaná, ostrejší brushless už menej znáša. Ak to prekopeš na flex náhon, vertikálny vektor v podstate vyradíš na minimum, malo by to menej dvíhať nos.

Ale v tejto téme je Tomáš ovela viac in, tj. určite si počkaj na jeho komentár.

POZOR! ak sa bavíme pravá ľavá strana lode, vždy je pohľad od zrkadla (od zadu). Ak si offset (vyosenie) dal smerom naľavo od stredu trupu, tak neviem či si spravil dobre. Väčšinou sa offsetuje od osi do prava- to má logiku dostať väčšiu váhu na ľavú stranu od klopivého momentu vrtuľe.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 11:10
kua asi som to posral nasiel som na nete fotku ako to dakto osadzoval takto a videl som na videu velke zlepsenie tak som to obslahol a mam to tak jak pises od zrkadla na lavo nie na pravo flexi uz by bol asi velky masaker na tuto lod navise si to neviem predstavit ako to vyrobit a spravit aby to bolo funkcne a hlavne sa to nerozpadlo po 2ch jazdach takze tejto moznosti by som sa rad vyhol dobre takze je tu moznost dat este mensiu vrtulu napr. 23 na ktoru aj tak cakam este zmensit uhol stevenky dat offset hriadele na pravu stranu a popripade dorobit predlzenie cela este? bola by to schodna cesta? viem ze je to lod roku pana na 400vku ale ked som s nou isiel prvi krat cez 50km/h odmerane pomocou otcoveho mona ktoremu sme tolko namerali som si tuto lodku velmi oblubil lebo takyto krpec ked vali hentak rychlo je to zazitok
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 11:26
Niekedy stací posunut baterky dopredu alebo pridať pár gr olova na nos.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 26. 1. 2017 o 11:38
To uz som skusal mam 10g na lavo v tazisku a 5g zadu na lavo ale nerobilo to dobrotu
1 2 3 4 5
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 763 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: