autor | správa |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Kormidlo kde zohnat? Potrebujem na sharka co je eco dakujem |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Výraz ECO: z histórie to malo byť "economy" teda lacná klasa. Pod týmto pojmom sa hovoria lodné trupy s plnoponoreným náhonom, jazdia na predpísanej trati rovnostranného trojuholníka A=30m Jazdí sa na čas, tj na 6minút, naraz maximálne 8 lodí. Kormidlá na eco lode: http://eshop.mmodely.cz/eco-c2649/ |
Bubko modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
|
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Halleluya Tomi! Panove, tento gentleman s bratom Jancim uz cosik vystruhali a odjazdili s Ecami. Super ze si sa ozval, cenim si to ak prispejes v mene vsetkych nadsencov! To nie je nahodov F1-ka pod Eckom? |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Netestovali ste tieto lode uz v holiciach minuli rok? Lebo pripadaju mi take iste ako tie co ste tam mali len v inich farbach |
Bubko modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Trup na Fsre je rovnaký , len ho postavím s trošku inak. A tá F1E bude nový expert. Chceme otestovať odlišnú koncepciu do budúcna. |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Veru, keď sa pozerám, že aj mini eco sa pooomáááli varcia od okrýdlencov ku klasike (Karcsi mal zasa pravdu )- Joci to len zlízal. Nech prorok z teba hovorí Tomi. Pozn: koncom 90. rokoch sa klasické trupy začali meniť na kvázi okrýdlené lode v kategóriách ECO. Cieľom zúžiť omočenú plochu, dostať trup od hladiny- defakto zrýchliť jazdu, znížiť odpor. Klasické eco tých tej doby bol Shark A ako sa to menilo?...chalani JAG team boli pioniermi tejto okrýdlenej story Až po 2000roku Harald Melchert to dizajnovo dotiahol myslím do absolútnej dokonalosti. Jeho dizajn sa dodnes aplikuje s rôznými metódami. Istá škola číňanov išli cestou hybridu- klasický trup s dorobeními krýdlami, iná cestou ala Melchert veteráni ako Károly Kukorelli (QK) a Jozsef Tóth (TP) ostali pri klasike (sem tam nejaké pseudokrýdlo) QK: TP: A myslím Tomáš, že cesta je daná! |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Viem ze z mini ecom sa asi nehrate nikto ale mam fleu expert viem ze je to trup z roku pana ale mam ho velmi rad mam tam chinu 2040 3450kv z 24mm vrtulkou regulator 25A bateria zippi 2200mah 3S tazisko mam asi 2mm pred tim ako mi vichadza stevenka z lode uhol mam najmensi aky sa da dokonca som musel zbrusit z gelcoatu aby mi lahko chodila vrtula mam problem s tim ze chodi pekne stabilne ale ked pridavam postupne plilyn tak ide pekne stale zrychluje az do urciteho momentu kedy aj na rovnej hladine viskoci a spravi zopar kotrmelcou co s tim zatial som asi na 80% vykonu bezpecne pomohla by klapka? Rad by som vitiahol z motora maximum aj za cenu ze sa s tim bude dat jazdit len na sklenenej hladine |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
praveze ono to nerobi na stranu ono to skorej vizera ze ako by sa zdvihla spica a podfuklo ju? a dakedy sa pichne do vody zavisi od toho ako rychlo pridavam plyn teraz som posunul motor o 4mm dopredu skratil hriadel o 2mm v zadu pri vrtuli a spravil offset osi hriadele a motora o 1,5mm od stredu na lavu stranu ked rozmrznu jazera pojdem skusit ci stale ale dufam ze sa to zlepsi |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Offset vektora tlaku ti skôr pomáha eliminovať klopný moment. na poždľžnu stabiulitu rozumne polha motora smer doperdu a splostenie uhlu vektora tlaku (uhol steveny). Flea tiež bola na 400ku Mabuchi koncipovaná, ostrejší brushless už menej znáša. Ak to prekopeš na flex náhon, vertikálny vektor v podstate vyradíš na minimum, malo by to menej dvíhať nos. Ale v tejto téme je Tomáš ovela viac in, tj. určite si počkaj na jeho komentár. POZOR! ak sa bavíme pravá ľavá strana lode, vždy je pohľad od zrkadla (od zadu). Ak si offset (vyosenie) dal smerom naľavo od stredu trupu, tak neviem či si spravil dobre. Väčšinou sa offsetuje od osi do prava- to má logiku dostať väčšiu váhu na ľavú stranu od klopivého momentu vrtuľe. |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
kua asi som to posral nasiel som na nete fotku ako to dakto osadzoval takto a videl som na videu velke zlepsenie tak som to obslahol a mam to tak jak pises od zrkadla na lavo nie na pravo flexi uz by bol asi velky masaker na tuto lod navise si to neviem predstavit ako to vyrobit a spravit aby to bolo funkcne a hlavne sa to nerozpadlo po 2ch jazdach takze tejto moznosti by som sa rad vyhol dobre takze je tu moznost dat este mensiu vrtulu napr. 23 na ktoru aj tak cakam este zmensit uhol stevenky dat offset hriadele na pravu stranu a popripade dorobit predlzenie cela este? bola by to schodna cesta? viem ze je to lod roku pana na 400vku ale ked som s nou isiel prvi krat cez 50km/h odmerane pomocou otcoveho mona ktoremu sme tolko namerali som si tuto lodku velmi oblubil lebo takyto krpec ked vali hentak rychlo je to zazitok |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Niekedy stací posunut baterky dopredu alebo pridať pár gr olova na nos. |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
To uz som skusal mam 10g na lavo v tazisku a 5g zadu na lavo ale nerobilo to dobrotu |