Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
chavier
modelár

Príspevkov: 32

Moje modely
Poslať správu
Autor: chavier Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 01:53
Zdravím všetkých na tomto fórev heli komunite. Priznám sa, že toto fórum už sledujem nejaký ten mesiac a výnimkou pár osobných tém, ktorým aj tak nerozumiempretože z fóra takmer nikoho osobne nepoznám, mi články a diskusie mnohých z vás dali hodne. Teraz ma však trápi problém, na ktorý som ani tu a ani na rcmanii nenašiel dostatočnú odpoveď (alebo som slabo hľadal). Tak snáď sa niekto nájte, kto radou pomôže. Mám Trex 600N, motor OS Max 55 Hyper, serva na cyklike Align DS610, vrtuľka Savox 1290MG, servo plynu Futaba S5132, napajanie palubnej elektroniky je Align B6T 2 in 1, ktoré ako som sa správne dopátral má výstup 5,8V na príjmač/servá a 1,5V na žhavenie, bezpádlová jednotka Microbeast vo verzii 3.0.8 -6.1 a príjmačové akku používam dvojčlánok 2200 mAh 30C. Problém je v tom, že niekde je zrada, ktorá mi pri jednom lete dokáže tak vycucať baterku, že tak ako mi pri plne nabitej batérii na začiatku svietia na napájani B6T všetky diódy, t.j. červena, oranžová a dve zelené, tak po vylietaní jednej nádrže mi svieti už len tá posledná červená.Čiže čo štart to nová baterka. Pri posledných letoch som si všimol, že mi ostala svietiť len červená dióda a to som mal vylietanú len polovicu nádrže, dokonca pri jednom lete som takmer prišiel o heli, pretože sa zachovala akoby jej vypadlo komplet napätie na príjmači alebo servách, pretože motor išiel zrazu do volnobehu (tak mám nadstavený fail safe) a servá boli úplne mimo..proste heli robila vo vzduchu nečakané pohyby a cca z 25 metrov sa prepadla takmer na 5 metrov, keď sa zrazu chytila a podarilo sa mi ju zastabilizovať a urýchlene pristáť. Vadu baerky vylučujem, pretože som skúšal viac rovnakých akku, taktiež dokonca aj akku 2500 mAh(na tom som takmer stratil heli), elektroniku B6T mám aj na druhej heli Raptor50 nitro, to je ovšem pádlo a tam dám na tie príjmačové akku bez problémov 4 lety. Čítal som, že nároky na akku sú pri bezpádle vyššie ako na pádle, ale že by bolten Microbeast až taký nenažratý ??? ..Prípadne kde by mohla byť závada ?..Heli sa po zapnutí chová normálne, inicializácia prebehne v poriadku, servá držia a necukajú, hodnoty v Microbeaste by mali byť podľa údajov serv nadstavené v poriadku, myslím tým frekvencie a pod. Páky zo serv mi nejdu nikde nejak ťažko, myslím tým, že nedrhnú. Nelietam žiadnu 3D akro, pretože na také veci lietam príliš krátko ani nie rok, takže keď mám teraz takú spotrebu na napätí pri vise, osmičkách piruetách či jednoduchých obratoch, tak čo potom pri akro ?... A ešte jedna zaujímavosť, keď dám po lete baterku na tester tak mi z pôvodných 8,4 V ukáže tak 8,15 až 8,19 čiže žiadny extra pokles a na nabíjačke ukáže zostatkovú kapacitu na úrovni 80 percent, čiže problém je niekde asi v ampéroch, ktoré vznikajú niekde veľmi veľké a neviem kde. 6havenie funguje OK, nažhaví a po pár sekundách vypne. A ešte jedna prosba na pánov z okolia Partizánskeho, ak by mohli a poslali mi do správy nejaký kontakt na seba, rád by som sa im ozval a prípadne niekedy prišiel pozrieť do Bielic keď budú lietať. Možno by mi niekto pomohol správne naladiť aj ten nitro motor, v tom som ešte laik, aj keď ložiská som už úspešne menil Dík--

sorry za slohovú prácu ale v skratke sa mi to nejak nedalo napísať , keďže som chcel problém popísať čo najpresnejšie a aj to čo ja z môjho pohľadu ako možnú príčinu vylučujem.
Bydlisko: Bojnice ( 48 rokov )
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Autor: Timo Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 06:14
To vyzerá ako keby tam počas letu išlo niečo veľmi ťažko alebo niečo do skratu. Ten bec po pristátí je veľmi horúci? Tak tiež skúšal si či nejaké servo nie je horúce? Pri takom odbere sa niečo určite zohreje!!! Ak nie, tak nič iné ako použiť vylučovaciu metódu ti nezostáva! V prvom rade skús prehodiť z tej druhej heli bec aby si mal jasno že bec je v poriadku. Samozrejme skontroluj aj mechaniku, hlavne axialne ložiská v gripoch. Na zemi môže chodiť všetko ľahko ale keď sa to roztočí už môže byť všetko inak.
Zameral by som sa hlavne na ten bec a teplotu serv! Ak bude všetko studené môže byť problém aj v prívodnom konektore a pod.
Držím palce!
( 49 rokov )
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Autor: Erich001 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 07:50
Tvoj problem spociva pravdepodobne vo vypinaci. Treba skusit ci nechodi lahko . Pocas letu sa s vybraciami vypina a ma spatny kontakt.
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 09:30
Tiez pouzivam ten isty BEC, a mal som ho kedysi osadeny v Rexovi 700 spolu s Microbeastom a so servami DS610 (na cyklike) + DS650 na chvoste, takze dost podobna konfiguracia ako mas ty. A urcite to vydrzalo dlhsie ako 3-4 lety, takze rozhodne nebude problem v tom, ze by bezpadlo "zralo" viac ako padlo. Takze by som hladal chybu bud v kabelazi (mozno niekde preraza a ide ciastocne do skratu, ale to sa mi zda malo pravdepodobne), alebo skor v samotnom BECu. Kedze vravis, ze podla testera ma ta baterka po dolietani cca 80%, tipoval by som, ze to je len chybna indikacia napatia v BECu.

Mozno by bolo uzitocne skusit zmerat napatie pred BECom a za BECom pocas zataze, teda na zemi ale tak, ze budes rukou zatazovat cykliku a sledovat, ci nejako vyraznejsie klesaju tie napetia PRED a ZA BECom.
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Autor: Erich001 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 09:43
Opakujem problem je vo vypinaci .

Je to chyba align 2in1 (utrasie sa a nema kontakt) par krat zapni a znovu svieti zelena.
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 10:00
Ano, to znie celkom dost pravdepodobne... za predpokladu, ze ten vypinac je rieseny ako vykonovy (teda tecie nim plny prud, neviem, ci to tak je, ale nevylucujem). Potom by to ale mohol byt tiez studeny spoj napriklad v konektore, ktorym je ta jednotka s vypinacom pripojena k tej hlavnej vykonovej jednotke (ten je ukryty vo vnutri krabicky).
Xfive
modelár

Príspevkov: 208

Moje modely
Poslať správu
Autor: Xfive Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 11:20
Tento typ becu 2v1 chlapcom v Aligne naozaj nevysiel. Je mechanicky aj elektricky vrcholne nespolahlivy. Sam som ho kedysi lietal, postupne som vystriedal 4 ks a po istom case lietania vzdy to iste. Odide vypinac, odide konektor na kabli, zlomi sa ten x zilovy kablik. Na zaklade vlastnych skusenosti do Nitro heliny je absolutne nevhodny. Odporucam regulatory Gryphon alebo Reactor.
( 54 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 11:47
Ano, po mechanickej stranke ma dost nedostatkov, ale mne sa paci po stranke funkcnej, takze ho pouzivam uz najmenej 3 roky v spalovaku a neplanujem ho zatial vymenit.
Mne osobne sa stalo, ze sa mi vibraciami utriasli vystupne kabliky (5,8V) priamo od plosaku, takze ich drzala na mieste len ta gumicka, cez ktoru su prestrcene. Zakerne to bolo hlavne v tom, ze na zemi sa to spravalo, akoze je vsetko OK, pretoze tam bol nejaky smiesny dotykovy kontakt, ale vo vzduchu to sposobovalo nahodne vypadky/kopance. Dlho som nato nemohol prist, az ked som raz nahodou otvoril krabicku BECu, tak mi kabliky ostali volne v ruke . Po tejto skusenosti uz mam vsetky kabliky z BECu tak pevne uchytene, ze je prakticky nemozne, aby sa nejako utriasli. A s vypinacom som nemal nikdy problem, isiel vzdy spolahlivo a dost tuho, takze nehrozi, ze by sa vybraciami napr. vypol.

Ja si teda myslim, ze ten BEC vobec nie je "nepouzitelny", vlastne celkom dobry, len si pri montazi treba dat HOOOOODNE zalezat na tom, aby bolo vsetko riadne upevnene a nemohlo vibrovat.
Berry
modelár

Príspevkov: 325

Moje modely
Poslať správu
Autor: Berry Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 11:55
chavier:
... A ešte jedna zaujímavosť, keď dám po lete baterku na tester tak mi z pôvodných 8,4 V ukáže tak 8,15 až 8,19 čiže žiadny extra pokles a na nabíjačke ukáže zostatkovú kapacitu na úrovni 80 percent, čiže problém je niekde asi v ampéroch, ktoré vznikajú niekde veľmi veľké a neviem kde. 6havenie funguje OK, nažhaví a po pár sekundách vypne. ...


Vzhľadom k tomu, že batéria nie je vybitá, tak tam určite nie sú veľké prúdy (tie by batériu vybili). Niekde tam je veľký odpor - kontakt, samotná elektronika BECu. BEC potom vyhodnotí červenou LEDkou batériu ako vybitú. Treba skontrolovať ten viacžilový káblik, konektory, prívodný káblik, ... tak ako píše Timo... a merať pritom napätie na výstupe z BECu.
Mimochodom tento BEC som mal do poslednej havárie (tento rok v Senci ) na pádlovom TRex600 a fungoval mi bez problémov. Do bezpádla som už dal Gryphon.
Bydlisko: Šenkvice
chavier
modelár

Príspevkov: 32

Moje modely
Poslať správu
Autor: chavier Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 12:10
Vypínač má podľa mňa chod úplne v poriadku, vôbec nejde lahko, na pocit kladie úplne normálny odpor pri zapínaní alebo vypínaní. Ten čo mám na Raptorovi ide podľa mňa o dosť volnejšie, ale to bude tým lebo je podstatne starší, čiže chybu vypínača by som týmto vylúčil. Taktiež keď ho po dolietaní vypnem a opäť párkrát znovu zapnem tak ostane svietiť len tá posledná červená dióda, maximálne preblikne oranžová. Po nejakých 5 - 10 minútak kludu a opätovnom zapnutí nabehne aj jedna dokonca dve zelené. Taktiež sa mi nezdá že by bola, že by bola chybná indikácia BECu, pretože vrtuľník som skoro na ten pokles napätia stratil keď úplne vysadil. Skúsim tam prehodiť tú jednotku čo má v Raptorovi a uvidím ako sa to bude chovať a potom uvidím. Čital som že táto B6T má svoje neduhy ale nerád by som prišiel o možnosť žhavenia, to je podľa mňa takto úplne pohodlné. Ešte jedna vec, donedávna som mal osadene vrtuľkové servo Align DS650 ale po jednom miernom páde odišlo a vlastne teraz som ho nahradil Savoxom. Nehovorím že problémy nastali zmenou serva, pretože aj s tým vrtuľkovým Aliginom som dal na baterku len jeden let ale terz pri Savoxe je to už len pol nádrže. Osadenie BECu a káblikov z neho je pevné, vibrácie by tam nemali robiť taký problém. Keď prehodím BEC z Raptora tak zároveň ten z Rexa rozoberiem a uvidím, či nájdem nejakú viditeľnú závadu. Každopádne ďakujem za všetky rady.
Bydlisko: Bojnice ( 48 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 12:35
Keď niekto píše že je to problém s vypínačom, nie je jediný, "switch mod" sa spomína dosť často ale nejak som nenašiel konkrétnejší popis.. Ale aj tak - jednoducho Erich001 možno tento typ naozaj pozná a vie, že má problém a kde.. a myslím že by ste sa mohli aspoň na začiatok na tento bod trochu zamerať a overiť si to.

Ostatne, mechanický vypínač, to predsa na model nad 500 gramov nepatrí!
Teda ak to nie je len "príkazová klávesa" alebo "zapni rozpojením", čiže vec dostatočne ošetrená v prípade že sa rozpadá na vibrácie.

No, a ešte jedna zaujímavá vec, to je to napätie - ak tam je 8,1V tak nemá čo nejaká indikácia kresliť že je baterka vybitá.
A určite nie je, napätie naprázdno vyjadruje stav nabitia Lipol dostatočne jasne a s istotou.
KEBY napriek tomu že je to naprázdno nabité, pri pripojení kleslo napätie, to to už zas hej - to by ale znamenalo že
- buď je niekde sakramenstký problém s prechodovým odporom, prípadne baterka je úplne nanič,
- alebo druhá možnosť je že by tam niečo šialene žralo prúd, aspoň 1 ampér ak nie niekoľko (a hlavne trvale.. Jo a 2200mAh baterka by ten 1A udržala dve hodiny aj tak!). Lenže holt energia nemizne, takže keby sa niekde míňalo tých 8W alebo viac, pekne by to pálilo a možno aj smrdelo..
Ak nič nedymí, a baterka inde funguje, tak zostala prvá časť prvej možnosti, a to je odpor, niekde okolo toho vypínača..
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Autor: Erich001 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 13:55
Presne tak. Ten vypinac sa po case rozobera vybraciou a funguje ako el. Prepinac skratovany je vypnuty a nesratovany je zapnuty.

Riesenie problemu je bud vymena alebo oprava mech. Casti vypinaca.
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Autor: Tibor889 Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 14:02
Súhlasím s názormi že sa treba zamerať na časť medzi BECom a batériou, niekde je zlý kontakt, studený spoj, alebo niečo podobné. Všetky vodiče a plôčky a konektory premeraj ohmmetrom a súčasne s nimi aj pohybuj. Pri veľkom vstupnom odpore BEC vyhodnotí batériu ako slabú pokiaľ je niekde na niečom vysoký úbytok napätia, v tvojom prípade je to okolo 1V. Čo to zmamená zistíš podľa ohmovho zákona. Pri odbere 1A a úbytku 1V má niečo odpor 1 ohm. Nájdi spoj, ktorý má viac ako 0,1 ohmu a je to jasné, ale nezabudni s vodičmi aj hýbať a zároveň merať.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Autor: poison Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 14:39
Ahoj. Skoda ze nebyvas blizsie mam doma jednu taku ALL IN 1 Align. Najjednoduchsie je vymenit a vyskusat ako pise Timo. Ale pises ze mas na Rapiku tak mas pohodku. Daj vediet co to bolo.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Autor: Shake Správa zaslaná: 9. 7. 2013 o 18:37
Este je tu mozno jedna vec, ako spominal coro, velky vnutorny odpor akumulatora - teda vadny alebo stary akumulator. Ak mas nabijacku, ktora dokaze zmerat tento vnutorny odpor, tak ho zmeraj a napis sem vysledok.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 364 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: marcopinter, Beke68, JanoP, ozzy,